Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi a3 8l - 1.8t agu, pęknięte kolanko odmy

mistermvp 30 Sep 2020 16:54 5253 9
  • #1
    mistermvp
    Level 8  
    Panowie, mam rozwalona rukę od odmy, dokładniej chodzi o kolanko zaznaczone na obrazku nr. 2 znajdujące się za kolektorem ssącym.
    Czy może byc to powodem parskania przy puszczaniu gazu, tak jakby był uszkodzony zaworek DV?
    Czy nieszczelność taka ma jakiś wpływ na doładowanie no i czy może być to powiązane z tym, że włożyłem większy intercooler i od tamtego momentu właśnie coś mi parska i jest jakby słabszy boost.
  • #3
    mistermvp
    Level 8  
    Rurkę zakupie i sprobuje wymienić acz dostęp jest ciężki. Dam znać czy cokolwiek się zmieniło. Jak dodaje gazu przy podniesionej masce to słychać gwizd przy schodzeniu z obrotów.
    Dzięki za odp.
  • #4
    Kantylena
    Level 21  
    Z tego co opisujesz to DV-ka uwalona, szukaj oryginał żadnych Blow-off...
    Ale ogólnie w 1,8T szczelność to podstawa, także wszystkie rurki, wężyki mają być szczelne, sprawdź też gniazda wtryskiwaczy czy nie ma plam na kolektorze - gumki mogą przepuszczać i gniazda też warto zmienić.
    Pod kolektorem ssącym czy wężyki są w całości.

    jak będziesz jeździć z uwaloną DV-ką to szybko padnie turbo.
  • #5
    mistermvp
    Level 8  
    Hej, jeśli chodzi o DV to jest Ori nówka włożona, do tego mam też używkę oryginalna że szrotu i oba sa sprawne i sprawdzone. Co do dolotu to sprawdzałem również metoda z wentylem i puszka, i trzyma ten 1 bar aż do momentu bulgotania oleju (korek wlewu oleju odkręcony). Reszcie się przyjrze dokladniej gdy będę w weekend montowal to kolanko. Kupiłem je dzisiaj wraz z oringiem za 78 zl;:/ Febi w Intercarsie, pewnie przepłaciłem sporo, bo na allegro są do dostania za 30-40 zl ale z drugiej strony oryginał to 150 zł co raczej jest już lekka przesada za kawałek plastiku :]
    Pzdr
  • Helpful post
    #6
    Kantylena
    Level 21  
    To sprawdź może w ręku za pomocą śrubokrętu czy trzyma DV? Bo to trochę dziwne, że takie dźwięki.
    Możesz też sprawdzić stan zaworu/śruby odpowietrzającej - tutaj tylko ori, to co jest w tej odmie (nr 6)
    No chyba że jest jakiś problem z turbiną.
    Może nagraj dźwięk jak zwiększasz obroty przy otwartej masce.
  • #7
    mistermvp
    Level 8  
    Mam fimik ale nie wiem czy coś będzie słychać, jest taki gwizd po puszczeniu przepustnicy i sam już nie pamiętam czy było to wcześniej czy też nie. Zdaje się jakby słychać to z okolicy właśnie spod kolektora. W czasie jazdy natomiast gdy np. na dwójce dodam gazu max i puszcze to konik parska, w sytuacji gdy dam np. połowę gazu i odpuszczę to tego nie ma.

    To DV raczej na 99 % jest ok, po wessaniu powietrza przez cienki króciec tłoczek nie opada,

    Turbo mam wstawione k03-052 używkę co prawda,ale była w stanie co najmniej dobrym, zero luzów czysta itp. Wstawiał mi to koleś jeden z lepszych w okolicy, spec od vagow, sprawdzał dolot i odmę chyba też. W każdym razie auto jezdzilo dobrze po wymianie, na jedynce ciągnęło do odcinki , przy 4k obrotów gubiło trakcję. Było ok do momentu aż zachcialo mi się ulepszac i wsadziłem taki cooler boczny kupiony na stronie fmic.pl, grubszy z 2 razy od Ori no i klapa. Wsadziłem z powrotem stary cooler i nic, obecnie nie mogę nawet zamielic kolami na 1 jakby korekty się rozjechały czy cos podobnego.

    No być moze to wina tej odmy chociaż jak czytam różne fora to raczej każdy mówi to samo, że do doładowania to nic nie ma.
    Dodam, że mój silnik to prehistoryczne agu i do tego LPG. Będę probowal wymienić to kolanko, może uda się nic więcej nie popsuć.

    Filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=Wx8AiNtQkpo
  • #8
    Kantylena
    Level 21  
    To auto jest po programie?
    Bo w sumie turbo seria czy K03s, to żadna różnica, poza może ciut lepszym wstawaniem, ale program jest programem i doładowanie w serii to max bodajże 0,6 bara.

    Generalnie uwalony DV i parskanie to coś takiego:




    Zrób może logi dynamiczne to będzie wiadomo czy to seria czy nie i co się dzieje
    Ogólnie też przepływki wysiadają- max 120 tys km
    a gruszka przy turbo sprawna?

    Jak jedziesz i masz otwarte okno nie słychać świstów żadnych?

    P.S. jak masz gaz to może być ciekawie, wg mnie to połączenie 1,8T + lpg nie zawsze jest takie super.
  • #9
    mistermvp
    Level 8  
    Hej, program jakiś jest, prawdopodobnie poprzedni właściciel coś grzebał przy ECU, przeplywka pokazuje max 147 g/s na płaskim, ale przy obciazeniu, pod górkę lub wiatr wtryski pętla, więc program przelany.
    Wymieniłem dziś to kolanko, znalazlem pęknięcie na wężyku wychodzącym z zaworka odpowietrzacego do kolektora, zaizolowalem je taśma uszczelniajaca. Prawie wszystko zrobiłem, prawie, bo ktoś na trojniku przy kolanku zastosował takie wredne opaski jednorazowe po ich zdjęciu okazało sie, że te które posiadałem są za małe i niestety ale będę musiał dokupić jakieś większe, bo póki co złożyłem to tylko tak na wcisk na chwilę, aby mieć czym dojechać do pracy.
    W tej chwli parskanie nie ustało, być może nawet delikatnie większe jest, ale wydaje mi się, że wróciło troszkę mocy, może to tylko autosugestia ale jakby lepij esie zbierał.
    Dam znać jeszcze czy coś da dokręcenie tych wężyków na większych opaskach, ale póki co to dalej jest jakieś parskanie.
    Na program pojadę w przyszłym miesiącu i każe facetowi sprawdzić skąd ten dźwięk może się wydobywać.

    Co do LPG w 1.8t to spotykalem się z głosami za jak i przeciw, u mnie działa to na zenicie 2005 i reduktorze staga i wielkich problemów z tym jeszcze nie miałem, a i eksploatacja jest tańsza o połowie prawie.

    Edit: dodam, że za nic nie moglemwyjac tego trójnika (nr.5) przy łączeniu z plastikowa rurke (9a z obrazka), tak jakby coś go blokowało, ale wydaje mi się że powinien zejść luźno... Po zdjęciu opaski i odklejeniu obraca się luzno. oże w tym miejscu rurka jest zatkana, zablokowana jakimś ulamanym fragmentem stąd też podciśnienie mogło rozwalić kolanko...
  • #10
    mistermvp
    Level 8  
    Hej, czy orientuje się ktoś czy zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej znajdujacy sie w trojniku odmy powinien byc całkowicie szczelny przy dmuchaniu w jedną stronę? Zakupiłem taki zaworek, wg. Etki nr. 035103245a, niby oryginał z allegro, ale martwi mnie że przy silnym dmchnieciu zaworek ten leciutko przepuszcza w stronę, w ktora powinien trzymać. Czy to oznacza, że powinienem szukać innego całkowicie szczelnego czy też nie ma to znaczenia. I czy ten zawór, jeśli jest drożny w obie stony o może powodować odglosy takie jak wyżej opisałem w poprzednich postach, czyli parskanie i mniejszy boost?