Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera P11 2001r - Szarpie,przerywa,gaśnie,skacze wskazówka obrotomierza

michal_rybka 01 Oct 2020 19:59 1281 10
  • #1
    michal_rybka
    Level 33  
    Witam
    Kolega prosił mnie o pomoc z naprawą Nissana Primera 2001r 1769ccm 16V na 4 oddzielnych cewkach
    Objawy są takie:
    Odpala bez problemu, ale wypadają zapłony, jadąc strasznie szarpie przy niższych obrotach tak do 2tyś, na wyższych od bidy da się jechać. Skacze wciąż wskazówka obrotomierza, po kilku minutach gaśnie i można judłać i judłać i nic, dopiero po paru minutach jak coś ostygnie to odpala znów.
    Nie działa też silniczek krokowy i jest podciągnięte linką gazu żeby nie gasł.
    Gdy zgaśnie nie da się go odpalić nawet na plaku, więc to problem braku zapłonu a nie paliwa.
    Ja na Nissanach nie znam się za bardzo, tak więc zanim rozryję całą wiązkę elektryczną to wolę spytać, może to jakiś znany problem?
  • #3
    michal_rybka
    Level 33  
    ponoć wymieniony i nic to nie zmieniło
  • #4
    meaverick
    Level 24  
    Ja bym postawił na sondę Lambda, sprawdził ją ktoś. Benzyniaki tak mają, prosto sprawdzić. Odłącz akumulator poczekaj kilka minut pomieszaj trochę stacyjką włącz/wyłącz podłącz aku i nie dotykając gazu odpal go, pozostaw na chodzie. Powinno po chwili wejść na wysokie obroty i cyklicznie spadać. jak zatrzyma się na 800 obr/min już bez przyśpieszania spróbuj pojechać gdziekolwiek. Jeśli nic się nie zmieni sonda zdechła. Co do silniczka krokowego: włącz stacyjkę naciśnij silniczek w pozycję zero powinno być słychać klikanie mikro-przełącznika. Silniczek powinien w tym czasie odbić sam w pozycję w której był przed naciśnięciem.
  • #5
    michal_rybka
    Level 33  
    to w Nissanach tak dużą rolę ma sonda lambda? w Oplach czy Fiatach można ją odłączyć całkiem i to nie wpływa w znaczący sposób na pracę silnika, rzekł bym że w ogóle niema różnicy.
    To ewidentnie odcina zapłon a nie brakuje paliwa, to nie są takie "płynne" szarpnięcia, tylko takie jak byś wyłączał na chwilkę stacyjkę i włączał.
    Ale spróbuję, choć nie zachowa się tak jak piszesz, bo tam dodatkowo nie żyje silniczek krokowy (lub jego sterowanie) i jest po chamsku linką naciągnięta przepustnica i to dość sporo, żeby nie gasł (tak prawie centymetr szpary do zderzaka przepustnicy!)
  • #8
    michal_rybka
    Level 33  
    tam niema modułu, są 4 cewkomoduły na każdą świecę
    właśnie mi też ten czujnik położenia wału najbardziej podejrzany, no i zasilania, sprawdzę jak tam u niego będę
  • #10
    michal_rybka
    Level 33  
    okazał się zdechły czujnik położenia wałka rozrządu.
    To dziwne, ale w Nissanie silnik gaśnie zarówno po odłączeniu czujnika położenia wału jak i po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu - idiotyzm, ale tak tu jest
  • #11
    TomaszSerafin1
    Level 1  
    michal_rybka wrote:
    okazał się zdechły czujnik położenia wałka rozrządu.
    To dziwne, ale w Nissanie silnik gaśnie zarówno po odłączeniu czujnika położenia wału jak i po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu - idiotyzm, ale tak tu jest
    czujnik położenia wału i walka rozrządu są takie same i dlatego tak to się działo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czujnik położenia wału i czujnik walka rozrządu są takie same i dlatego takie objawy były.