Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Punto II 1.2 8v - Odpowietrzenie układu paliwowego

electron24 03 Oct 2020 01:02 2244 20
Automation24.pl
  • #1
    electron24
    Level 10  
    Pompa paliwowa w moim Punto wywalała paliwo przez jakąś tajemniczą nieszczelność w górnej części, kupiłem na szrocie używaną, założyłem i niestety to już nie ten sam samochód.
    Po odpaleniu kopcił okropnie ale to mu już przeszło, ale nadal chodzi jak sieczkarnia, dusi się przy dodawaniu gazu, ciężko wchodzi na obroty, niestabilne obroty na biegu jałowym mam wrażenie że nie pali na jeden baniak.
    Trzeba go odpowietrzać po wymianie pompy paliwa czy powinien się sam odpowietrzyć?
    A może założona pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia?
  • Automation24.pl
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Dobrze by było odczytać błędy. Może by że pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia, ale sprawdź kable, świece, wtryski. Nic tam nie trzeba odpowietrzać .
  • Automation24.pl
  • #3
    sigwa18
    Level 41  
    Jeżeli pompa puszczała paliwo do baku to było to normslnie działanie regulatora ciśnienia ( upuszcza nadmiar do kosza). Wyznacznikiem prawidłowego działania jest ciśnienie na listwie. Jeżeli było zle to po naprawie trzeba zrobić reset ustawień adaptacyjnych plus sprawdzić czy sonda lmanda działa.
  • #4
    KarizmoGSM

    Level 28  
    Ciśnienie do sprawdzenia bo pewnie nie daje prawidłowego.
  • #5
    electron24
    Level 10  
    sigwa18 wrote:
    Jeżeli pompa puszczała paliwo do baku to było to normslnie działanie regulatora ciśnienia ( upuszcza nadmiar do kosza). Wyznacznikiem prawidłowego działania jest ciśnienie na listwie. Jeżeli było zle to po naprawie trzeba zrobić reset ustawień adaptacyjnych plus sprawdzić czy sonda lmanda działa.



    Wywalała paliwo na zewnątrz, nie do baku, przez górną część regulatora ciśnienia jak na zdjęciu, regulator się rozszczelnił.
    Spróbuję wymienić sam wkład pompy zobaczę co się będzie działo.
  • #6
    sigwa18
    Level 41  
    Zmierz ciśnienie na listwie. A pierwsze odłącz akumulator na 1h w celu skasowania adaptacji mieszanki bo jak była dziura to ciśnienie było za niskie i masz za długie czasy wtrysku (zaadaptowane do niskiego ciśnienia paliwa).
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    J/w - adaptacje masz wywalone w kosmos po jeździe z uszkodzonym regulatorem ciśnienia. Jeśli wszedł w awaryjny, to odłączanie akumulatora nie pomoże. Druga sprawa to czy pompa jest od samochodu z takim samym silnikiem.
  • #8
    michal_rybka
    Level 34  
    1.2 8v to zwykły silnik FIRE, żaden kosmos, jeśli przed wymianą pompy było dobrze tylko ciekło a teraz po wymianie źle to ta "nowa" pompa po prostu jest zajechana i tyle, albo się filtr paliwa zapchał syfem z tej "nowej" pompy.
    Poza tym fabrycznie nowa pompa kosztuje ok 50-80zł...

    PS. układu paliwowego benzynowego się nie odpowietrza, sam się odpowietrza :)
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Odpowietrza się jak najbardziej. W starszych modelach był regulator ciśnienia na listwie lub w korpusie przepustnicy i był powrót paliwa do zbiornika - te układy odpowietrzały się same. Tutaj jest regulator przy pompie w zbiorniku i układ jest "bez powrotu". Na końcu listwy wtryskowej jest zaworek wyglądający jak wentyl, on właśnie służy do odpowietrzania. Trzeba odkręcić zaślepkę, włączyć zapłon i w czasie gdy pracuje pompa wcisnąć trzpień zaworka, aż pocieknie paliwo. Niemniej nie sądzę, aby to było przyczyną niedomagania. W końcu sam się też odpowietrzy przez wtryskiwacze.
  • #10
    michal_rybka
    Level 34  
    a to nie wiedziałem, w sumie to nie widziałem wtrysku benzyny bez powrotu, ciekawe :)
  • #11
    electron24
    Level 10  
    michal_rybka wrote:
    1.2 8v to zwykły silnik FIRE, żaden kosmos, jeśli przed wymianą pompy było dobrze tylko ciekło a teraz po wymianie źle to ta "nowa" pompa po prostu jest zajechana i tyle, albo się filtr paliwa zapchał syfem z tej "nowej" pompy.


    Pompa kupiona na szrocie była faktycznie zajechana ale miała szczelny kosz, nic nie cieknie więc go zostawiłem a wymieniłem tylko sam wkład pompy na ten poprzedni który był i jest dużo lepiej.
    Jeszcze tylko jak pracuje na wolnych obrotach po dodaniu gazu trochę go dusi i wchodzi na obroty z lekkim opóźnieniem ale później już chodzi normalnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sigwa18 wrote:
    Zmierz ciśnienie na listwie. A pierwsze odłącz akumulator na 1h w celu skasowania adaptacji mieszanki bo jak była dziura to ciśnienie było za niskie i masz za długie czasy wtrysku (zaadaptowane do niskiego ciśnienia paliwa).


    Jaka powinna być wartość ciśnienia na listwie wtryskowej?

    Dodano po 5 [minuty]:

    tzok wrote:
    J/w - adaptacje masz wywalone w kosmos po jeździe z uszkodzonym regulatorem ciśnienia. Jeśli wszedł w awaryjny, to odłączanie akumulatora nie pomoże. Druga sprawa to czy pompa jest od samochodu z takim samym silnikiem.


    Kupiona pompa była identyczna jak poprzednia - Walbro ESS 276 no ale na szrocie kupuje się kota w worku więc nigdy nie wiadomo co z tego będzie Fiat Punto II 1.2 8v - Odpowietrzenie układu paliwowego Fiat Punto II 1.2 8v - Odpowietrzenie układu paliwowego
  • Helpful post
    #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie świeci Ci się "check engine"? Ciśnienie paliwa powinno wynosić nieco ponad 3 bary (nominalnie pompa ESS 276 ma 3,5 bara).
  • #13
    electron24
    Level 10  
    tzok wrote:
    Nie świeci Ci się "check engine"? Ciśnienie paliwa powinno wynosić nieco ponad 3 bary (nominalnie pompa ESS 276 ma 3,5 bara).


    Check engine nie świeci. Zmierzyłem ciśnienie paliwa - 3.6 bara i jest stabilne w całym zakresie obrotów. Po wyłączeniu silnika po godzinie trzymania na manometrze spadło do 2.8 bara.
    Wygląda na to że ciśnienie jest OK ale coś jest nie tak bo nadal dusi i szarpie przy wchodzeniu na wyższe obroty, nie jedzie tak jak powinien.
    Muszę się dostać do ECU i zobaczyć jakie błędy sypie Fiat Punto II 1.2 8v - Odpowietrzenie układu paliwowego
  • #14
    KarizmoGSM

    Level 28  
    Pompa do wymiany, pewnie nieszczelnie ja przełożyłeś. skoro przed było ok to nie ma co szukać na siłę.
  • #15
    electron24
    Level 10  
    Błędów nie ma, chciałem wykonać Self-adaptation reset w Multiecuscan 3.1 ale robiąc go według instrukcji programu dostaję komunikat "reset failed"
    Czy ktoś wie jak prawidłowo wykonać Self-adaptation reset?
  • #16
    oktawian89
    Level 27  
    Kupić oryginalne oprogramowanie.
  • #17
    electron24
    Level 10  
    Dzisiaj założyłem nowy komplet - pompa z koszem i dalej to samo... na wolnych obrotach przy dodaniu gazu dławi się dopiero po chwili wchodzi na obroty, podczas jazdy tez kaszle i i się dusi - czyżby mój Punciak zachorował na Covid-19? :lol:
    Wniosek z tego że to nie wina pompy tylko coś innego no i strasznie dużo pali, około 11l/100km
  • Helpful post
    #18
    michal_rybka
    Level 34  
    Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy
    kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor??
    świece wymienione? (byle nie NGK...)
    Rozrząd nie przeskoczony?
    Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia czy nie sparciały?
    potencjometr przepustnicy do sprawdzenia czy nie przerywa
    pomierzyć wartości rezystancji czujnika temperatury wody dla kompa i powietrza zasysanego
  • #19
    electron24
    Level 10  
    michal_rybka wrote:
    Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy
    kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor??
    świece wymienione? (byle nie NGK...)
    Rozrząd nie przeskoczony?
    Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia czy nie sparciały?
    potencjometr przepustnicy do sprawdzenia czy nie przerywa
    pomierzyć wartości rezystancji czujnika temperatury wody dla kompa i powietrza zasysanego



    Wcześniej z dwóch pomp złożyłem jedną, a ponieważ oryginalne wężyki w koszu są zgrzewane fabrycznie a nie mam jak tego zrobić więc połączyłem pompę gumowym wężem paliwowym na opaskach. Mechanik mi powiedział że wąż się mógł zagiąć przy wkładaniu kosza i nie ma przepływu ale racji nie miał....
    Kable wymieniłem na NGK, wydają się OK, świece muszę sprawdzić
    Potencjometr przepustnicy? - to może być dobry trop, mam wszystkie objawy jego awarii
    Rozrząd, czujniki? - wszystko jest mozliwe nie pasuje mi jednak to że przed rozszczelnieniem kosza autko hulało normalnie więc co ma piernik do wiatraka?
    Może faktycznie rozjechały sie adaptacje jak pisze tzok we wcześniejszym poście
  • #20
    electron24
    Level 10  
    Nikt nie miał racji w kwestii wywalonych adaptacji, nie to było przyczyną.
    Dziwnym zbiegiem okoliczności nałożyły się na siebie 2 usterki:
    - nieszczelny kosz paliwowy
    - wadliwe świece zapłonowe, to było przyczyną kaszlenia, dławienia i zwiększonego zużycia paliwa

    Po wymianie na świece Bosch auto jeździ jak żyleta no i wróciło prawie normalne spalanie, jest ciut ponad normę ale to może wina lambdy bo trochę świruje na diagnostyce
  • #21
    electron24
    Level 10  
    Po wymianie pompy paliwa i świec zapłonowych problemy zniknęły