Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LR Omegas - Wymiana poszczególnych komponentów.

pusty20 03 Oct 2020 12:03 360 7
  • #1
    pusty20
    Level 25  
    Witam.
    Mam kilka pytań związanych z zamontowaną w aucie instalacją LPG.
    Auto to Chevrolet Nubira 1,8 121KM.Instalacja Landi Renzo Omegas,reduktor LI 02,wtryskiwacze LPG tzw.czarny MED.

    Problemy generalnie dwa:
    1.Nieszczelność na deklu od reduktora(eliminacja pewnie poprzez wymianę na nowy, bo i koszt bez tragedii)
    2.Spaliny...Prawdopobnie kończą się wtryski LPG i „leją”, bo na benzynie wszystko OK.
    Instalacja poza tym działa prawidłowo:żadnych kontrolek silnika,błędów,spadków mocy,niekontrolowanych przelączeń na benzynę itp.
    3.W serwisie LPG nie udało się połączyć z centralka w celu diagnostyki podobno „można spróbować zmienić soft centralki i może wtedy się uda ale nie ma gwarancji”.Wedlug fachmana „centralka nie jest zablokowana fabrycznie tylko coś nie może wejść w opcje” wiec być może wina oprogramowania diagnostycznego którym dysponują.Tego nie wiem.

    I teraz pytania:
    1.Zakładając, że wymienię ten reduktor samodzielnie oraz cała listwę wtryskową na taką samą czarny MED czy będę musiał coś ustawiać,kalibrować itd?
    2.Jeśli będą potrzebne jakieś ustawienia to jak wytłumaczyć sobie brak możliwości połączenia z centralką przez serwis?Żeby później nie było znowu problemu, że jeszcze centralkę muszę wymienić, bo wtedy koszt się zrobi taki,że STAG-a zestaw cały pod maskę wyjdzie taniej 😜.
    Co robić, ktoś cos pomoże,doradzi?
    Z góry dzięki.
  • #2
    damian1115
    Level 35  
    pusty20 wrote:
    Zakładając, że wymienię ten reduktor samodzielnie oraz cała listwę wtryskową na taką samą czarny MED czy będę musiał coś ustawiać,kalibrować itd?

    Wymieniając reduktor oraz listwę wtryskową nie będzie to miało wpływu na ustawienia, nie będziesz musiał kalibrować ustawień.

    [quote="pusty20"]Nieszczelność na deklu od reduktora(eliminacja pewnie poprzez wymianę na nowy, bo i koszt bez tragedii)[/quo

    Pod dekielek przychodzi oring, ( taka okrągła uszczelka ), może jest możliwość zakupu samej uszczelki, wtedy nie musiał byś ładować się w koszty zakupu całego reduktora.
  • #3
    pusty20
    Level 25  
    damian1115 wrote:
    pusty20 wrote:
    Zakładając, że wymienię ten reduktor samodzielnie oraz cała listwę wtryskową na taką samą czarny MED czy będę musiał coś ustawiać,kalibrować itd?

    Wymieniając reduktor oraz listwę wtryskową nie będzie to miało wpływu na ustawienia, nie będziesz musiał kalibrować ustawień.

    W takim razie zastanawiam się dlaczego w warsztacie powiedzieli mi, że dopóki się nie połączą z centralką wymiana listwy wtryskowej będzie niemożliwa?I według nich wymiana softu(która może się nie udać) lub wymiana sterownika dojdzie jeszcze do kosztów?
  • #4
    damian1115
    Level 35  
    pusty20 wrote:
    dlaczego w warsztacie powiedzieli mi, że dopóki się nie połączą z centralką wymiana listwy wtryskowej będzie niemożliwa

    Zmień warsztat, coś mi się wydaje że oni troszeczkę kombinują. Sam zresztą oceń czy przypadkiem nie próbują naciągnąć Cię na koszty.
  • #6
    pusty20
    Level 25  
    psooya wrote:
    Każda wymiana nawet na to samo wymaga strojenia lub weryfikacji. Dla przykładu jakie ma być ciśnienie nowego reduktora i jakie bedzie mial spadki? Moze bedzie za ubogo w OL? Bzdury kolega pisze.

    O, i to jest konkret.Uzasadniony dla mnie wiarygodnie.
    Czyli plan działania jest taki, że dopóki się nie uda połączyć z centralką i uzyskać dostępu do ustawień nie ma co kombinować bo i tak może skończyć się wymianą elektroniki.A wtedy może faktycznie lepiej iść w mniej problematyczny i bardziej popularny a co zatem idzie lepiej rozpracowany przez serwisy zestaw.
  • #8
    pusty20
    Level 25  
    Inny warsztat nie miał problemów z połączeniem z centralką, więc nie była zablokowana ani żadne aktualizacje softu centralki nie były potrzebne.
    Może na spokojnie już spróbuje sobie ogarnąć kabelek i soft w celach edukacyjnych 😉.
    Póki co to:
    -w sprawie reduktora wystarczyło dokręcić dekielek i jest szczelny oraz pracuje poprawnie
    -w temacie spalin winne były przepuszczające już wtryski LPG.Wymiana oraz odpowiednia regulacja instalacji rozwiązała problem.
    Dzięki za porady.