Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zafira B, Z18XER - Dławi i strzela w wydech na zimnym

04 Paź 2020 16:22 510 33
  • Poziom 12  
    Zafira B, silnik Z18XER , przebieg prawie 300 000
    problem:
    codziennie rano od ponad roku po odpaleniu i ruszeniu z miejsca samochód jedzie kawałek i jak by odcina gaz (jedyny sposób na zwiększenie obrotów to wciśnięcie sprzęgła) i kilka razy w odstępach kilkusekundowych strzeli w wydech. Po około 30 sekundach problem znika i auto jedzie normalnie.

    Co zostało zrobione:
    wymienione: świece, cewka, pierwsza lambda, przepływomierz, zrobione luzy zaworowe,

    pomoc w diagnozie:
    ZERO błędów, po odpięciu sondy lambda i przepływomierza problem przestaje występować (oczywiście zapala się wtedy check i kontrola trakcji), Auto posiada instalację LPG ale w wakacje wyjeździłem gaz do zera i jeździłem 2 miesiące tylko na paliwie i cały czas ten problem występował. Odpalając auto awaryjnie na LPG problem nie występuje.
  • Poziom 7  
    Witam

    cewka czemu została wymieniona ?
    a moduł zapłonowy jaki stan
    przeczuwam że czujnik ciśnienia
    i map sensor padł jak strzela ale lepiej jeszcze to skonsultować
  • Poziom 12  
    Moja wersja nie ma czujnika ciśnienia , ma przepływomierz.

    O dziwo część silników Z18XER ma czujnik temp na dolocie i MAP sensor w kolektorze a część ma po prostu przepływomierz.
  • Poziom 29  
    Parametry do sprawdzenia.Ciśnienie paliwa itp.Raz na zimnym wszystko potem na ciepłym.Jak możesz to podmień czujnik wału na próbę.Choć to żadem pewnik.
  • Poziom 12  
    Po wypięciu lambdy i przepływki usterka nie występuje. Czyli nie ma to nic wspolnego z paliwem.
  • Poziom 9  
    skoro po odpięciu lambdy i przepływki problem ustępuje, to tym bardziej oznacza że widocznie złą dawke dostaje. czujnik temperatury silnika sprawdź.
  • Poziom 31  
    Jeżeli masz program/urządzenia do podglądu parametrów nawet od lpg. Mógłbyś odłączyć rurę przed przeplywomierze M i lekko ja przyslonic doswiadczalbie 1/3 lub polowe i zobaczyć czy zmienia się oscylacja sondy lambda np. Teraz pracuje 0.2 -0.4 -0.7 itp po przyslonieciu dolotu jeżeli zmieni się N prawidłowa znaczy że twoja przeplywka po woli ma już dość. Oczywiście najlepiej podmienić Ale może nie masz możliwości.
    Gdybyś nie miał programu do podglądu parametrów zasłon np. Taśma jakaś część dolotu i obserwuj.
    Na temat mycia przeplywki się nie wypowiadam jednemu pomoże drugiemu odpadnie " malutki drucik" .:)
  • Poziom 12  
    kakibara napisał:
    Jeżeli masz program/urządzenia do podglądu parametrów nawet od lpg. Mógłbyś odłączyć rurę przed przeplywomierze M i lekko ja przyslonic doswiadczalbie 1/3 lub polowe i zobaczyć czy zmienia się oscylacja sondy lambda np. Teraz pracuje 0.2 -0.4 -0.7 itp po przyslonieciu dolotu jeżeli zmieni się N prawidłowa znaczy że twoja przeplywka po woli ma już dość. Oczywiście najlepiej podmienić Ale może nie masz możliwości.
    Gdybyś nie miał programu do podglądu parametrów zasłon np. Taśma jakaś część dolotu i obserwuj.
    Na temat mycia przeplywki się nie wypowiadam jednemu pomoże drugiemu odpadnie " malutki drucik" .:)


    Kolego jak byś uważnie przeczytał to przepływka została wymieniona na nową co dokładnie NIC nie zmieniło w działaniu silnika. Lambda też jest nowa i jej parametry są takie jakie być powinny.

    Dodano po 6 [minuty]:

    fryko112 napisał:
    skoro po odpięciu lambdy i przepływki problem ustępuje, to tym bardziej oznacza że widocznie złą dawke dostaje. czujnik temperatury silnika sprawdź.


    Oczywiście że dostaje złą dawkę, to już ustaliłem sam. Nie wiem tylko na podstawie jakich parametrów komputer dobiera złą dawkę i dlaczego tylko na ssaniu.
    W teorii czujnik temp jest dobry, ponieważ na zgaszonym silniku podaje temp 73 a na odpalonym prawidłową aż do osiągnięcia 105 stopni kiedy to załącza się najwyższy bieg wentylatora chłodnicy i temp powoli spada.

    PS. taki problem ma więcej użytkowników tych silników i jeszcze nikt nie podał rozwiązania na forach
    Tu wklejam link do człowieka z tym samym problemem co mój który też szuka rozwiązania
    https://www.youtube.com/watch?v=ElBgVQF06Ks&t=2s
    https://www.youtube.com/watch?v=_pmmouhiQDs&t=1s
  • Poziom 9  
    Czujnikow zapewne jest wiecej niz jeden, przynajmniej dwa, jeden idzie na zegary, a drugi na komputer, to ze na zegarach jest ok to nic nie znaczy
  • Poziom 12  
    fryko112 napisał:
    Czujnikow zapewne jest wiecej niz jeden, przynajmniej dwa, jeden idzie na zegary, a drugi na komputer, to ze na zegarach jest ok to nic nie znaczy


    są 2, jeden jest w termostacie i mierzy temp silnika, drugi jest w chłodnicy i odpowiada za włączanie biegów wentylatora
  • Poziom 31  
    W tym silniku to objaw typowy dla niepoprawnych luzow zaworowych. Jesli sa ustawione to moze to byc spowodowane cisnieniem paliwa. Nie masz czujnika cisnienia paliwa i ecu kompensuje je jedynie na podstawie wskazan z lambdy ktora nie pracuje zanim sie rozgrzeje. Mozna obejrzec tez gniazda zaworowe, jednak jesli mozesz znalezc taki silnik za 1000zl to jest sens grzebac biorac pod uwage przebieg twojego?
  • Poziom 12  
    sk700 napisał:
    W tym silniku to objaw typowy dla niepoprawnych luzow zaworowych. Jesli sa ustawione to moze to byc spowodowane cisnieniem paliwa. Nie masz czujnika cisnienia paliwa i ecu kompensuje je jedynie na podstawie wskazan z lambdy ktora nie pracuje zanim sie rozgrzeje. Mozna obejrzec tez gniazda zaworowe, jednak jesli mozesz znalezc taki silnik za 1000zl to jest sens grzebac biorac pod uwage przebieg twojego?


    Luzy zaworowe były robione i są poprawne.
    Kompresja była sprawdzana i jest niska ale poprawna.
    Ciśnienie paliwa nie zostało zmierzone ale jeśli silnik po odłączeniu przepływki i lambdy chodzi dobrze to znaczy że układ paliwowy jest ok.

    Dodano po 7 [minuty]:

    enhanced napisał:
    Aż sie samo prosi żeby podpiąc opcoma i zrobić logi z działającego silnika.

    Dziwne że gaz chodzi dobrze a nie powinien jak dobrze jest zrobiony.


    Logi były sprawdzane, całe auto przekopane op comem.
    Mogę podpiąć interfejs i zapisać logi ale dopiero jutro jak silnik będzie zimny po nocy.

    Jak kiedyś porównywałem logi z mojego auta i z poprawnie działającego to praktycznie nie było żadnych różnic, chyba że coś przeoczyłem (nikt nie jest nieomylny).

    Jak byście napisali na czym dokładnie się skupić przez te 30 pierwszych sekund to może by to pomogło. Niestety na diagnostykę jest codziennie rano tylko 30 sekund czasu bo potem usterka przestaje występować.

    Dodano po 10 [minuty]:

    sk700 napisał:
    jednak jesli mozesz znalezc taki silnik za 1000zl to jest sens grzebac biorac pod uwage przebieg twojego?


    Jak dasz mi 100% gwarancję że to wina samego bloku silnika to mogę go wymienić, w przeciwnym razie musiałbym wymienić cały silnik z kolektorami, osprzętem, komputerem, i bóg wie czym jeszcze a potem okaże się że usterka było cos co jednak pozostało stare a kupa pieniędzy poszła w kosz. Najłatwiej zmienić cały samochód tylko kto ode mnie odkupi ten z usterką ?
    Tak po za tym nienawidzę nie wiedzieć co jest usterką :-)
  • Poziom 42  
    pipolp napisał:
    Logi były sprawdzane, całe auto przekopane op comem.
    Mogę podpiąć interfejs i zapisać logi ale dopiero jutro jak silnik będzie zimny po nocy.

    Jak kiedyś porównywałem logi z mojego auta i z poprawnie działającego to praktycznie nie było żadnych różnic, chyba że coś przeoczyłem (nikt nie jest nieomylny).

    Jak byście napisali na czym dokładnie się skupić przez te 30 pierwszych sekund to może by to pomogło. Niestety na diagnostykę jest codziennie rano tylko 30 sekund czasu bo potem usterka przestaje występować.

    jak masz już logi to wstaw, wstaw też nowe, najlepiej z benzyny i gazu.

    Każdy sobie podejrzy co chce w tych logach więc masz się nie skupiać tylko zapisać loga do pliku i go tutaj wstawić jako załącznik.
  • Poziom 31  
    pipolp napisał:
    Ciśnienie paliwa nie zostało zmierzone ale jeśli silnik po odłączeniu przepływki i lambdy chodzi dobrze to znaczy że układ paliwowy jest ok.

    To znaczy że w trybie awaryjnym silnik pracuje na zalożonych z gory parametrach. Nie oznacza to że nic sie nie dzieje z ukladem paliwowym tym bardziej że na lpg jest ok.
    Na zimnym silniku ecu mocno wydłuża czasy wtryskow co może powodowac spadek ciśnienia paliwa przy np zatkanym filtrze paliwa lub problemie z wydajnościa pompy.
    O wymianie słupka mowilem w kontekście gniazd zaworowych :D
  • Poziom 31  
    Na gazie chodzi ok wielu gazownikow nie podłącza sondy lambdy , sprawdź czy masz ja aktywna możliwe ze instalacja była bardzo dobrze ustawiona bez twojej sondy i dlatego na razie nie ma problemu! Więc tu miałbyś instalacje wykluczona.
  • Poziom 39  
    Sprawdzałeś czy czarami któryś wtrysk od benzyny nie podlewa?
  • Poziom 12  
    kakibara napisał:
    Na gazie chodzi ok wielu gazownikow nie podłącza sondy lambdy , sprawdź czy masz ja aktywna możliwe ze instalacja była bardzo dobrze ustawiona bez twojej sondy i dlatego na razie nie ma problemu! Więc tu miałbyś instalacje wykluczona.


    Do wiązki od lambdy jest podlutowany przewód od instalacji LPG.

    Dodano po 1 [minuty]:

    piotrekwoj1 napisał:
    Sprawdzałeś czy czarami któryś wtrysk od benzyny nie podlewa?


    Nie wyciągałem wtryskiwaczy i nie oglądałem ich jeszcze.

    Dziś zejdę do auta i porobię logi z kompa. Mam je tu wkleić czy podpiąć pliki txt ?
  • Poziom 12  
    Usunąłem post ponieważ niczego nie wnosił do dyskusji
  • Poziom 12  
    enhanced napisał:
    Eee a co to?

    Mnie chodziło o bloki pomiarowe/measuring blocks i nagrać odpalanie i chodzenie silnika na zimnym aż do poprawy.


    to jest to co miałem z przed kilku miesięcy, zaraz jak się uporam z kompem to lecę do samochodu nagrać.

    Dodano po 51 [minuty]:

    enhanced napisał:
    Eee a co to?

    Mnie chodziło o bloki pomiarowe/measuring blocks i nagrać odpalanie i chodzenie silnika na zimnym aż do poprawy.


    Jak już się uspokoił to 2 razy dodałem gazu żeby się szybciej na LPG przełączył bo mi bateria w laptopie słabo trzyma. Ale cały początek jest na luzie bez dodawania gazu. W sumie bardziej to się czuje jak się odpali silnik i od razu rusza z miejsca. Na postoju prawie nie ma różnicy ale i tak falowały obroty.
  • Poziom 31  
    Dodam od siebie, nie pisałeś nam nic chyba o czyszceniu przepustnicy kanalikow przewodów,
    Zaslepil bym przewód od zaworu par benzyny Ale zostaw wyczke podłączona żeby nie wykazał bledu.
    ludzie demontuja sitka lub wymieniają zawory na kzfr.
    W termostacie jest grzałka Ale czy po jej wymianie będzie poprawa w twoim przypadku?
    Pozdro
  • Poziom 12  
    kakibara napisał:
    Dodam od siebie, nie pisałeś nam nic chyba o czyszceniu przepustnicy kanalikow przewodów,
    Zaslepil bym przewód od zaworu par benzyny Ale zostaw wyczke podłączona żeby nie wykazał bledu.
    ludzie demontuja sitka lub wymieniają zawory na kzfr.
    W termostacie jest grzałka Ale czy po jej wymianie będzie poprawa w twoim przypadku?
    Pozdro


    W moim aucie odma idzie za przepustnicą a nie przed. Przepustnica jest czyściutka.
    Zawory kzfr są nowe bo kiedyś wywalało coś o niewłaściwej pozycji kół rozrządu.

    W termostacie jest czujnik temp, jaki sens miałoby podgrzewanie elementu bimetalowego ?

    https://opel.7zap.com/pl/car/a05/f/0/23-1/
    część numer 34 to CZUJNIK,TEMPERATURA WODY,OBUDOWA TERMOSTATU

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeżeli sonda za katalizatorem oscyluje w zakresie 0,2V-0,9V to znaczy że katalizator jest do śmieci ?
  • Poziom 31  
    Ale co ma do porannego odpalenie sonda za katem? W jak mówisz pierwsZych sekundach
  • Poziom 12  
    kakibara napisał:
    Ale co ma do porannego odpalenie sonda za katem? W jak mówisz pierwsZych sekundach


    pytam przy okazji, nie wiem co może mieć wspólnego
  • Poziom 31  
    pipolp napisał:
    W termostacie jest czujnik temp, jaki sens miałoby podgrzewanie elementu bimetalowego ?

    W elemencie 27 jest grzalka ale to kompletnie nic nie zmienia w tym problemie.
    A czy po odpaleniu rano slychac kola zmiennych faz?
  • Poziom 42  
    pipolp napisał:


    enhanced napisał:
    Eee a co to?

    Mnie chodziło o bloki pomiarowe/measuring blocks i nagrać odpalanie i chodzenie silnika na zimnym aż do poprawy.


    Jak już się uspokoił to 2 razy dodałem gazu żeby się szybciej na LPG przełączył bo mi bateria w laptopie słabo trzyma. Ale cały początek jest na luzie bez dodawania gazu. W sumie bardziej to się czuje jak się odpali silnik i od razu rusza z miejsca. Na postoju prawie nie ma różnicy ale i tak falowały obroty.

    A nie masz więcej bloków pomiarowych bo poza dwa sondami to tam ekstremalnie biednie, w moim z14xep mam tego z 10 razy więcej - choćby przepływomierz nie mówiąc o innych rzeczach.

    Sonda wchodzi o 60 sekundy w CLOSED pętle, widać tylko że zaczyna coś działać bo powoli schodziła na zero.
    Zafira B, Z18XER - Dławi i strzela w wydech na zimnym
    Od kiedy się gaz załączył?

    SOnda oryginalna?
  • Poziom 12  
    kkknc napisał:
    Odłącz tylko przepływomierz.


    niczego to nie zmienia, dopiero odłączenie przepływki i lambdy razem coś zmienia w działaniu

    Dodano po 40 [sekundy]:

    sk700 napisał:
    A czy po odpaleniu rano slychac kola zmiennych faz?

    nie nie słychać, koła pracują poprawnie

    Dodano po 4 [minuty]:

    enhanced napisał:
    A nie masz więcej bloków pomiarowych bo poza dwa sondami to tam ekstremalnie biednie, w moim z14xep mam tego z 10 razy więcej - choćby przepływomierz nie mówiąc o innych rzeczach.

    Sonda wchodzi o 60 sekundy w CLOSED pętle, widać tylko że zaczyna coś działać bo powoli schodziła na zero.

    Od kiedy się gaz załączył?

    SOnda oryginalna?

    Jednorazowo mogę nagrac tylko jeden z 3 bloków pomiarowych, wybrałem ten gdzie są widoczne lambdy. Inne logi mogę wrzucić jutro rano i następny po jutrze :-) Nie da się nagrywać 3 bloków na raz.

    LPG się załączyło po kilku minutach, nie ma tego momentu nagranego bo nie było potrzeby, silnik osiągnął temp pracy 27 stopni i już wszystko było ok

    lambda jest oryginalna firmowana logiem GM, nie żaden zamiennik

    Dodano po 5 [minuty]:

    dodałem jeszcze jeden log gdzie końcówka jest już na LPG i widać że "B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1)" się stabilizuje. Na benzynie był bardziej rozchwiany.