Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Grande Punto, 2006 - spadek zasięgu pilota

cjerzy1 05 Oct 2020 13:33 942 12
Testo
  • #1
    cjerzy1
    Level 20  
    Jestem posiadaczem Punto Grande 2006 r. z silnikiem 1.2 i mocy 48 KW, w którym jest zainstalowany alarm z centralnym zamkiem na pilota. O pewnego czasu otwieranie drzwi pilotem odbywa się z coraz mniejszej odległości. Jeszcze w tamtym (2019) roku drzwi otwierałem z odłegłości nawet 20 i więcej metrów, a dzisiaj muszę podejść prawie do samego samochodu ( kilkadziesiąt cm) i dopiero wtedy pilot zadziała. Bateria jest dobra, pilot nigdy nie spadł na twardą powierzchnię, więc nie wiem co się dzieje. Może coś centralka się psuje. A przy okazji chciałbym się zapytać w którm miejscu znajduje się ona i jak się do niej dostać.
  • Testo
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Twierdzisz że bateria jest dobra , zmierz napięcie na niej pod obciążeniem . Jaki pilot , jaki centralny zamek fabryczny czy dokładany.
  • Testo
  • #4
    kamyczek
    Level 38  
    Pilot jest narażony np na wilgoć , elementy się starzeją , cyna też koroduje jak każdy inny stop metali . Prze lutuj płytkę wymyj spirytusem i wymień baterie jak nie pomoże to równie dobrze może to być usterka modułu odbiornika w aucie , jak również zakłócenia w miejscu gdzie prowadzisz testy . Są takie lokalizacje że nic nie chce działać nie tylko pilot od auta ...
  • #5
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    cjerzy1 wrote:
    Może coś centralka się psuje. A przy okazji chciałbym się zapytać w którm miejscu znajduje się ona

    Odbiornik pilota jest zintegrowany z modułem Body Computer (BCM)
    (w kabinie, powyżej lewego kolana kierowcy)

    cjerzy1 wrote:
    otwieranie drzwi pilotem odbywa się z coraz mniejszej odległośc

    Ten sam objaw na obu pilotach ?
    Dopisz do samochodu nowego pilota i wszystko będzie "jasne i oczywiste".
    To jest najszybszy sposób na zdiagnozowanie usterki pilota lub "odbiornika".
  • #6
    castin
    Level 24  
    CameR wrote:
    Dopisz do samochodu nowego pilota i wszystko będzie "jasne i oczywiste".
    To jest najszybszy sposób na zdiagnozowanie usterki pilota lub "odbiornika".


    G. Punto kodowanie nowego pilota to jakieś 450-550pln - nie sądzę, że przetestuje te opcję :). Najpierw niech sprawdzi poziom sygnału na testerze u kogoś, kto ma dobry tester (keytool pokazuje w dB natężenie poziomu sygnału). Jeżeli są dwa piloty i w obu po wymianie baterii jest to samo (krótki zasięg), to raczej można je pominąć jako uszkodzone. Ale jeżeli jest jeden, to raczej skłaniał bym się w uszkodzonej elektronice pilota. Problemy z zasięgiem w G.Punto/500 rzadko występowały po stronie BCM.
  • #7
    Sivyx
    Level 16  
    Bez przesady jak ma pin w książce, to kluczyk z ali 15$$ + coś tam za kodowanie + 20-30zł docięcie. Nawet 200zł nie wyjdzie.
  • #8
    castin
    Level 24  
    Sivyx wrote:
    Bez przesady jak ma pin w książce, to kluczyk z ali 15$$ + coś tam za kodowanie + 20-30zł docięcie. Nawet 200zł nie wyjdzie.

    Sorki, ale nie masz pojęcia o kluczyku w tych modelach. Nie jest to takie proste.
  • #9
    cjerzy1
    Level 20  
    Byłem dzisiaj sprawdzić mój kluczyk serwisie. Po sprawdzeniu baterii gościu zmierzył siłę sygnału wychodzącego na jakimś przyrządzie i stwierdził że pilot jest dobry. Powiedział, że winy należy szukać po stronie odbiornika w samochodzie. Zaglądałem w to miejsce, które kolega CamerC wskazywał ale niestety nie znam się na tym i nic nie wskórałem. Chyba trzeba iść do specjalisty od elektroniki samochodowej. Pozdrawiam.
  • #10
    Karaczan
    Level 41  
    Antena od centralnego zamka jest schowana pod osłoną lewego słupka A, przy szybie.
    Kabel antenowy wpięty jest w złącze K.
    Chyba że masz poliftowe Body, to kostka A, pin47 i pin33 (masa)

    Fiat Grande Punto, 2006 - spadek zasięgu pilota
  • #11
    cjerzy1
    Level 20  
    Chyba coś to będzie z tym kablem antenowym, bo jak trochę poruszałem kablem przy złączu K, to pilot zaczyna działać już z kilku m. Przy najbliżeszj okazji spróbuję poszperać głębiej. Dziękuję kolegom za dotychczasową pomoc.
  • #12
    cjerzy1
    Level 20  
    Wczoraj chciałem się dobrać do tego złącza K żeby sprawdzić czystość wtyku antenowego antenowego. Po odkręceniu 2 wkrętów imbusowych mocujących płytkę z gniazdem diagnostycznym myślałem, że wyciągnięcie wtyku będzie pestką, a tu niespodzianka, nie wiedziałem jak go wyciągnąć. Chyba jest jakoś zablokowany. Może ktoś pomoże w jaki sposób go wyjąć ?