Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Briggs & Straton - Cieknie paliwo przez gaźnik

zoom_1983 06 Oct 2020 15:18 2058 5
  • #1
    zoom_1983
    Level 2  
    Witam,

    Szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Silnik B&S 550e 140 ccm. Po nagrzaniu ciężko pali, a paliwo cieknie z gaźnika poprzez pomarańczową membranę do pompowania, oraz przez biały króciec zaznaczony na foto (do króćca nie jest podłączony żaden wężyk).

    Briggs & Straton - Cieknie paliwo przez gaźnik

    Po wykręceniu świecy widać na niej ślady benzyny. Luzy zaworowe sprawdzone i są w normie.
    Czy problemu szukać w uszkodzonych zaworach lub gniazdach, czy przyczyną może być coś innego? Za wszystkie wskazówki dziękuję.
  • #2
    michal_rybka
    Level 34  
    Wygląda jak by zaworek iglicowy w komorze pływakowej nie zamykał paliwa i przepełniał komorę pływakową - odkręć miseczkę komory pływakowej (jeśli to jest rozbieralne, bo nie widziałem takiego gaźnika B&S) i sprawdź.
  • #3
    zoom_1983
    Level 2  
    michal_rybka wrote:
    Wygląda jak by zaworek iglicowy w komorze pływakowej nie zamykał paliwa i przepełniał komorę pływakową - odkręć miseczkę komory pływakowej (jeśli to jest rozbieralne, bo nie widziałem takiego gaźnika B&S) i sprawdź.


    Rozebrałem gaźnik. Zawór iglicowy wygląda ok. Sprawdziłem i nie przepuszcza po zamknięciu. Pływak też cały. Pozostałe elementy rozbieralne z gaźnika również wyglądają w porządku.
  • #4
    michal_rybka
    Level 34  
    No to jak nie przepuszcza zaworek to nie może cieknąć paliwo, ma się napełnić komora pływakowa i tyle. Gaźnik jest "w gotowości" do pracy.
    Podłącz wężyk paliwa ze zbiornika w króciec zaworka iglicowego i nalej paliwa do zbiornika i nie może cieknąć z gaźnika, nawet takiego luźno trzymanego w ręce (niżej niż zbiornik paliwa). Jeśli cieknie to go jednak coś puszcza to paliwo.
  • #5
    zoom_1983
    Level 2  
    michal_rybka wrote:
    No to jak nie przepuszcza zaworek to nie może cieknąć paliwo, ma się napełnić komora pływakowa i tyle. Gaźnik jest "w gotowości" do pracy.
    Podłącz wężyk paliwa ze zbiornika w króciec zaworka iglicowego i nalej paliwa do zbiornika i nie może cieknąć z gaźnika, nawet takiego luźno trzymanego w ręce (niżej niż zbiornik paliwa). Jeśli cieknie to go jednak coś puszcza to paliwo.


    zrobiłem test z paliwem. Podłączyłem zbiornik z paliwem i trzymałem lekko ręką podniesiony pływak. Nie przeciekła nawet kropla.
  • #6
    michal_rybka
    Level 34  
    no to może pływak być dziurawy i nacieka do niego powoli paliwa i tonie i wtedy nie odcina dopływu paliwa i się przelewa pierwszym napotkanym miejscem gdzie może ujść
    Może też się przycina, gdzieś zahacza o ściankę czy na ośce jest za ciężko mu się ruszać, to jest tak chińskie, że zdarzają się różne niedoróbki