Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Seat Cordoba 1995 - Zauważyłem że ogrzewanie słabnie. Teraz brak ogrzewania.

07 Oct 2020 16:05 423 15
  • Level 3  
    Witam, posiadam seata cordobe z roku 1995. Zauważyłem że ogrzewanie zaczęło słabnąć, aż w końcu przestało grzać. Leci minimalnie ciepłe powietrze z ogrzewania na przednią szybę, z innych nawiewów leci zimne. Silnik szybko nagrzewa się do 90 stopni, czy ciepło czy zimno trzyma się cały czas idealnie na 90 stopniach. Czy gdy od kamienie układ chłodzenia to coś pomoże? Czy może inne propozycje? Dodam że z nawiewów leciały kawałki jakiejś cieniutkiej "pianki" Coś jak taka którą daje się pod panele, tylko cieńsza.

    Dodano po 3 [godziny] 37 [minuty]:

    Układ od kamieniany, przepływ w nagrzewnicy sprawdzony, dalej to samo.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 22  
    Jeżeli nagrzewnica jest drożna a w układzie odpowiedni poziom płynu, sprawny zawór i pompa wody to ogrzewanie musi działać. Sprawdź koniecznie termostat bo tam może leżeć problem.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 39  
    Hawajek wrote:
    Jeżeli nagrzewnica jest drożna a w układzie odpowiedni poziom płynu, sprawny zawór i pompa wody to ogrzewanie musi działać. Sprawdź koniecznie termostat bo tam może leżeć problem.

    Skoro pisze że nagrzewa się szybko i trzyma 90 to jaki termostat. Ja obstawiam po tym co piszesz że masz uszkodzoną klapę a to dlatego że tej klapie są nawiercone takie wielkie otwory i zasłonięte są one właśnie tą szarą cienką gąbką. Ta gąbka się starzeje i robi się krucha i odsłania te otwory dlatego ciepłe powietrze miesza się z zimnym. Robiłem taką operację że zaklejałem te otwory cieniutką pleksą. Wtedy było ok. Niestety deska do zrzucenia.
  • Level 22  
    piotrekwoj1 wrote:
    Hawajek wrote:
    Jeżeli nagrzewnica jest drożna a w układzie odpowiedni poziom płynu, sprawny zawór i pompa wody to ogrzewanie musi działać. Sprawdź koniecznie termostat bo tam może leżeć problem.

    Skoro pisze że nagrzewa się szybko i trzyma 90 to jaki termostat. Ja obstawiam po tym co piszesz że masz uszkodzoną klapę a to dlatego że tej klapie są nawiercone takie wielkie otwory i zasłonięte są one właśnie tą szarą cienką gąbką. Ta gąbka się starzeje i robi się krucha i odsłania te otwory dlatego ciepłe powietrze miesza się z zimnym. Robiłem taką operację że zaklejałem te otwory cieniutką pleksą. Wtedy było ok. Niestety deska do zrzucenia.
    Sądzę że nigdy nie widziałeś termostatu od Cordoby. Mogę Ci napisać tak samo jak Ty mi, skoro leci zimne powietrze z nawiewów to jakie klapy, jaka gąbka?. Wracając do tematu, termostat reguluje temperaturą płynu chłodniczego w tzw. dużym i małym obiegu. Mały obieg to nagrzewnica, więc związek jest oczywisty a temperatura osiągana przez silnik nie świadczy o temperaturze w nagrzewnicy. Owszem, kawałki pianki mogą świadczyć o degradacji pianki ale kontrola termostatu jako alternatywa jest jak najbardziej wskazana, bo to część tego samego układu.
  • Level 39  
    Ciekawe czym ten termostat różni się od innych?
    Myślisz że przy niesprawnym termostacie nagrzał by szybko cały układ do 90 stopni. Sam nie wiesz co piszesz

    Hawajek wrote:
    Mały obieg to nagrzewnica, więc związek jest oczywisty a temperatura osiągana przez silnik nie świadczy o temperaturze w nagrzewnicy.

    a o czym świadczy?
  • Level 3  
    Seat Cordoba 1995 - Zauważyłem że ogrzewanie słabnie. Teraz brak ogrzewania.

    Takie coś wylatywało z nawiewów przez bardzo długi okres czasu (ok 2 miesiące).
    Większe kawałki tak jak mówiłem, pianka o grubości ok 1mm/0.5mm (zdjęcie robione w marcu)
  • Level 39  
    Usterką jest to co pisałem wyżej. Masz gdzieś dostęp do kamery inspekcyjnej czy jakiejkolwieg ale małej na kablu żeby potwierdzić to co pisałem bez rozbierania.
  • Level 22  
    piotrekwoj1 wrote:
    Ciekawe czym ten termostat różni się od innych?
    Myślisz że przy niesprawnym termostacie nagrzał by szybko cały układ do 90 stopni. Sam nie wiesz co piszesz

    Hawajek wrote:
    Mały obieg to nagrzewnica, więc związek jest oczywisty a temperatura osiągana przez silnik nie świadczy o temperaturze w nagrzewnicy.

    a o czym świadczy?

    Świadczy o tym że czujnik pokazuje 90 stopni, co nie jest jednoznaczne z zasilaniem nagrzewnicy chłodziwem o tej temperaturze. Zanim autor zdejmie deskę rozdzielczą nakładem kilku godzin lub dni pracy wypada się upewnić czy aby nagrzewnica jest zasilana płynem o odpowiedniej temperaturze bądź czy nie jest zapowietrzona.
  • Level 39  
    Witam .
    Miałem taki sam problem Golf 2 ,przyczyna to co pisze Kolega Piotrekwoj1.
  • Level 3  
    Hawajek wrote:
    piotrekwoj1 wrote:
    Ciekawe czym ten termostat różni się od innych?
    Myślisz że przy niesprawnym termostacie nagrzał by szybko cały układ do 90 stopni. Sam nie wiesz co piszesz

    Hawajek wrote:
    Mały obieg to nagrzewnica, więc związek jest oczywisty a temperatura osiągana przez silnik nie świadczy o temperaturze w nagrzewnicy.

    a o czym świadczy?

    Świadczy o tym że czujnik pokazuje 90 stopni, co nie jest jednoznaczne z zasilaniem nagrzewnicy chłodziwem o tej temperaturze. Zanim autor zdejmie deskę rozdzielczą nakładem kilku godzin lub dni pracy wypada się upewnić czy aby nagrzewnica jest zasilana płynem o odpowiedniej temperaturze bądź czy nie jest zapowietrzona.


    Pisałem wyżej, że sprawdzony przepływ w nagrzewnicy, woda która do niej idzie ciepła, sprawdzone na wężach które idą do kroćcy w ściance. (Obydwa węże w tej samej temperaturze)
  • Level 22  
    W takim razie tak jak pisał kolega piotrekwoj1 pozostaje wrzucić jakąś kamerę albo inny endoskop.
  • Level 39  
    Ja też miałem na wyborach kawałki ,i to było to.
  • Level 36  
    nikusert wrote:
    Ja też miałem


    To się zgadza, że pada "pianka" na klapie ciepło-zimno.
    Owszem, należy zmienić nagrzewnice, bo stare są dobre wino i skrzypce.
    Autorze, nic nie napisałeś odnoście przewodów idących do nagrzewnicy. Który jest ciepły, a który zimny?
  • Level 39  
    piachu1994 wrote:
    nikusert wrote:
    Ja też miałem


    To się zgadza, że pada "pianka" na klapie ciepło-zimno.
    Owszem, należy zmienić nagrzewnice, bo stare są dobre wino i skrzypce.
    Autorze, nic nie napisałeś odnoście przewodów idących do nagrzewnicy. Który jest ciepły, a który zimny?

    Nie doczytałeś, ponieważ
    neqpad wrote:
    Pisałem wyżej, że sprawdzony przepływ w nagrzewnicy, woda która do niej idzie ciepła, sprawdzone na wężach które idą do kroćcy w ściance. (Obydwa węże w tej samej temperaturze)
  • Level 3  
    Przepraszam, zapomniałem o tym temacie. Na klapie która zamyka obwód na idący przez nagrzewnice, to metalowa płytka która ma duże dziury. Wysypała się pianka która zasłaniała te dziury, zakleiłem te dziury kawałkiem pleksy i wszystko jest okej.
  • Level 3  
    Przepraszam, zapomniałem o tym temacie. Na klapie która zamyka obwód na idący przez nagrzewnice, to metalowa płytka która ma duże dziury. Wysypała się pianka która zasłaniała te dziury, zakleiłem te dziury kawałkiem pleksy i wszystko jest okej.