Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Nie dzialajaca tylna wycieraczka. Opel meriva A 2003 r 1.7 cdti.

10 Oct 2020 17:23 645 17
  • Level 3  
    Witam wszystkich. Mam generalnie mały problem z wycieraczką tylną. Mianowicie przy włączeniu manetka tylnej wycieraczki słychać tykanie przekaźnika pod siedzeniem kierowcy. A wycieraczka nie chodzi. Sprawdzałem już bezpieczniki wszystko jest okej. Kupiłem inny silniczek wycieraczki, myślałem że może wina tego jest ale po podłączeniu występuje ten sam problem. Prosiłbym bym o jakiekolwiek sugestie i pomoc. Z góry dziękuję. Samochód to Opel meriva A 2003 r 1.7 cdti.
  • Helpful post
    Level 32  
    a do silniczka dochodzi zasilanie?
    Sprawdź przelotkę w klapie bagażnika.
  • Helpful post
    Level 40  
    Miernik albo żarówkę posiadasz? Z karoserii do klapy przechodzi zasilanie przewodami w gumowej osłonie.

  • Level 43  
    Nie, nie sprawdzisz.
  • Helpful post
    Level 10  
    Witam wszystkich. Jak nie masz kontrolki ani żarówki to po prostu odchyl tą gumę w której idą kable pomiędzy karoserią i klapą i ciągnij je po kolei jak jest pęknięty to wysunie się i sprawa jasna
  • Helpful post

    Level 43  
    aarko wrote:
    odchyl tą gumę w której idą kable pomiędzy karoserią i klapą i ciągnij je po kolei jak jest pęknięty to wysunie się i sprawa jasna

    Ty tak na serio?
  • Helpful post
    Level 10  
    Tak przewarznie tam się przełamują podczas otwierania i zamykania klapy.
  • Helpful post

    Level 43  
    No i co z tego że kabel będzie złamany wewnątrz izolacji - ma ciągnąć wszystkie na siłę aż je pourywa?
  • Level 10  
    Wystarczy to zrobić z czuciem tam pęka najpierw izolacja a potem włukno. Prosta sprawa.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    sosarek wrote:
    No i co z tego że kabel będzie złamany wewnątrz izolacji - ma ciągnąć wszystkie na siłę aż je pourywa?
    Widziałeś kiedy taki złamany kabel? Widzę że nie, toteż informuję - wpierw pęka izolacja, potem druty żyły - kabel jest bezczelnie przerwany w widoczny aż nazbyt sposób. Na przewalalone kilkadziesiąt sztuk, zarówno przelotek tylnej klapy jak i drzwi, nie trafił mi się jeszcze "utajony" - gdzie żyła była przerwana, a izolacja cała.
  • Level 10  
    Kolega chyba nie miał styczności z tym i nie widział połamanych kabli.
  • Helpful post

    Level 43  
    robokop wrote:
    Widziałeś kiedy taki złamany kabel? Widzę że nie

    Wybacz ale widziałem i wewnątrz izolacji znajduje się linka a nie drut w woli ścisłości choćby ze względu na jej mechaniczną odporność na wielokrotne zginanie gdzie drut najzwyczajniej po kilku takich "wygięciach" się łamie wewnątrz izolacji.
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    sosarek wrote:
    Wybacz ale widziałem i wewnątrz izolacji znajduje się linka a nie drut w woli ścisłości choćby ze względu na jej mechaniczną odporność na wielokrotne zginanie gdzie drut najzwyczajniej po kilku takich "wygięciach" się łamie wewnątrz izolacji.
    Mogę iśc o zakład że nie widziałeś. Więc przestań farmazony pisać z łaski swojej, bo bliski wylotu jesteś.
    Tak dla uściślenia, żebyś wiedział na przyszłość o czym mowa, zdjęcia zapożyczone z http://astra-3.pl/usterka-astra-h-nie-dziala-elektryka-tylnych-drzwi Nie dzialajaca tylna wycieraczka. Opel meriva A 2003 r 1.7 cdti. Nie dzialajaca tylna wycieraczka. Opel meriva A 2003 r 1.7 cdti. Nie dzialajaca tylna wycieraczka. Opel meriva A 2003 r 1.7 cdti.
  • Helpful post
    Level 10  
    Jestem mechanikiem z 20 letnim starzem i naprawde nie pamiętam zeby była peknięta linka a izolacja nie one tam twardnieją i pękają tak po prostu ze starości i częstego otwierania klapy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dziękuje koledze robokop za pomoc bo brak słów się robi .
  • Level 3  
    Panowie dzięki za sugestie i komentarze ale doszlem juz co do czego. Z lewej strony w gumie poprostu zauwazylem 2 wyrwane kable. Przyczyna napewno jest tak jak kolega wczesniej pisal otwieranie zamykanie klapy. Zauwazylem ze przedemna ktoś juz tez tam chyba cos robił bo były dokładane kable i lutowane. Połączyłem kable i wszystko działa tak jak powinno z góry wielkie dzięki za pomoc. Problem rozwiązany
  • Level 3  
    Panowie dzięki za sugestie i komentarze ale doszlem juz co do czego. Z lewej strony w gumie poprostu zauwazylem 2 wyrwane kable. Przyczyna napewno jest tak jak kolega wczesniej pisal otwieranie zamykanie klapy. Zauwazylem ze przedemna ktoś juz tez tam chyba cos robił bo były dokładane kable i lutowane. Połączyłem kable i wszystko działa tak jak powinno z góry wielkie dzięki za pomoc. Problem rozwiązany

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pourywane kable w gumie z lewej górnej strony gdzie idzie wiazka kabli. Połączone kable i problem z głowy 🙂