Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira A 1.8 benzyna

PIOTERQ 11 Oct 2020 05:05 903 12
Relpol
  • #1
    PIOTERQ
    Level 3  
    Chciałbym zobaczyć czy da się zrobić odcięcie zapłonu na listwie. Podczas spadających obrotów po przegazowaniu odciąć zapłon na chwilę żeby doszło do podawania paliwa bez zapłonu i w efekcie strzelanie z wydechu, albo inne propozycje bo mam 3 sposoby:
    1. przekaźnik odcięcia zapłonu,
    2. odcięcie zapłonu sensorową blokadą zapłonu
    3. multiblok odcięcie zapłonu
    Ewentualnie stworzyć schemat jak ma to wyglądać
    Opel Zafira A 1.8 benzyna Opel Zafira A 1.8 benzyna Opel Zafira A 1.8 benzyna

    Dodano po 7 [minuty]:

    Bo na schemacie multibloka jest tak, że musisz dotknąć czegoś zmasowanego i przyciski i podobno nie da się obejść tego inaczej, a ja chcę efekt przycisnę przycisk prądu na cewce nie ma być, a jak puszczę ma z powrotem wrzucić.
  • Relpol
  • #2
    Boryc2014
    Level 19  
    Napisz kolego do czego ma ci to służyć?
  • #3
    PIOTERQ
    Level 3  
    Chciałbym odciąć zapłon na moment na przycisk a potem żeby wrzucił bo chciałbym zobaczyć czy będzie strzelać z wydechu
  • #4
    Boryc2014
    Level 19  
    Oj to może ci się do końca nie udać. Nie zawsze jest tak że jak na chwile odłączysz zapłon to będzie strzelał.
  • #5
    PIOTERQ
    Level 3  
    Właśnie dlatego się pytalem czy macie jakieś inne pomysły
  • #6
    PIOTERQ
    Level 3  
    Musi się dać
  • #7
    szwagros
    Level 33  
    Co za durny pomysł. Nazbiera Ci się paliwa w wydechu a jak się w końcu zapali to będziesz szukał resztek tłumików w promieniu kilkudziesięciu metrów. Pomyślałeś jak taka zabawa wpływa na katalizator?
  • #8
    marszałekkom
    Level 27  
    Tylko że jak wyłączysz zapłon to sonda wykryje zbyt bogatą mieszankę i zuboży momentalnie. Może by to zrobić tak żeby oszukać sygnał z lambdy, na moment podawać 0,1 V żeby sterownik wzbogacił?
  • #9
    PIOTERQ
    Level 3  
    Ja mam pełen przelot w tym aucie, katalizator jest odłączony .
    Zrobiłem tak, że wrócę do serii w każdej chwili to w wydechu nic nie blokuje.

    Dodano po 15 [minuty]:

    marszałekkom wrote:
    Tylko że jak wyłączysz zapłon to sonda wykryje zbyt bogatą mieszankę i zuboży momentalnie. Może by to zrobić tak żeby oszukać sygnał z lambdy, na moment podawać 0,1 V żeby sterownik wzbogacił?



    Jak oszukam sondę, to będzie lać za dużo paliwa i go zalewać a jak mu odetnie zapłon to paliwo leci cały czas tak samo .
    W taki sam sposób jak bym miał wypadanie zapłonu, gubił iskrę .
    Tak zuboży ale na sekundę , po chwili wróci te całe paliwo i tak wleci na rozgrzany kolektor wydechowy to tam będzie zapłon.
    Masz 2-3 sekundy aby odciąć iskrę na moment .

    Dodano po 10 [minuty]:

    Też bym potrzebował dokładną rozpiskę napięć Na poszczególnych pinach 5-pinach wtyczki do listwy zapłonowej dis do opla Zafira a 1.8b x18xe /x18xe1 Opel Zafira A 1.8 benzyna
    Opel Zafira A 1.8 benzyna

    Dodano po 8 [minuty]:

    Nie wiem jakie są piny ?
    Na pewno ma być plus główny 12V
    Jego bym chciał odciąć pierwsze i wstawić pomiędzy bezpiecznik z przełącznikiem, drugi minus, jeden sterowanie z ECU a reszta do czego ? Podeślę lepsze zdjęcie później.
    Z góry dzięki za pomoc


    Moderated By CameR:

    W miarę możliwości poprawiłem pisownię.
    Reg. 3.1.13. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • Helpful post
    #10
    marszałekkom
    Level 27  
    2 - zasilanie 12 V po zapłonie
    3 - cewka cylindra 4, sterownik wysyła sygnał przez połączenie masy
    4 - cewka cylindra 3, to samo co wyżej
    5 - cewka cylindra 2, to samo
    6 - cewka cylindra 1, to samo
  • #11
    PIOTERQ
    Level 3  
    marszałekkom wrote:
    2 - zasilanie 12 V po zapłonie
    3 - cewka cylindra 4, sterownik wysyła sygnał przez połączenie masy
    4 - cewka cylindra 3, to samo co wyżej
    5 - cewka cylindra 2, to samo
    6 - cewka cylindra 1, to samo



    Dzięki za rozpiskę ale to nic nie dało odciąłem zasilanie na 2 i klapa musi być sterowany z EKU bo gaśnie i nie chce odpalić. A w jakich położenia kluczyka jest zapłon na cewce na 1.2.3 przełożeniu bo czysto teoretycznie na normalnie odpalonym aucie powinienem przekręcić kluczyk o 1 pozycję do tyłu i wrzucić to powinno odciąć zapłon na cewki

    Dodano po 56 [sekundy]:

    marszałekkom wrote:
    2 - zasilanie 12 V po zapłonie
    3 - cewka cylindra 4, sterownik wysyła sygnał przez połączenie masy
    4 - cewka cylindra 3, to samo co wyżej
    5 - cewka cylindra 2, to samo
    6 - cewka cylindra 1, to samo



    Dzięki za rozpiskę ale to nic nie dało odciąłem zasilanie na 2 i klapa musi być sterowany z EKU bo gaśnie i nie chce odpalić. A w jakich położenia kluczyka jest zapłon na cewce na 1.2.3 przełożeniu bo czysto teoretycznie na normalnie odpalonym aucie powinienem przekręcić kluczyk o 1 pozycję do tyłu i wrzucić to powinno odciąć zapłon na cewki
  • #12
    marszałekkom
    Level 27  
    To nie odcinaj zasilania tylko sterowanie, kable 3, 4, 5 i 6.
  • #13
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    To nie odcinaj zasilania tylko sterowanie

    I co to da ?, sterownik widząc przerwę w obwodzie cewki danego cylindra odcina kluczowanie wtryskiwacza celem ochrony katalizatora przed zalaniem nie spalonym paliwem.
    Można by spróbować wstawić przekaźniki z podłączonymi do styku NC cewkami, a do styku NO rezystorami symulującymi obwód uzwojenia pierwotnego cewek