Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Safrane PH1 - Problem z immo

Crazy_User 11 Oct 2020 13:13 417 3
Automation24
  • #1
    Crazy_User
    Level 6  
    Witam wszystkich

    Jestem w trakcie przeróbki Renault Safrane PH1 3.0 V6 rok 1995 z automatu na manual

    Zakupiłem w tym celu drugi samochód aby sobie na spokojnie przekładać wszystko 1 do 1

    Na pierwszy ogień poszła wiązka silnika wraz z ECU - wszystko ładnie świeci jednak immo nie puszcza
    Słychać pompę paliwa

    Jest to stary typ immo - kluczyk IR, który dalej przekazuje sygnał do dekodera a następnie linią do ECU

    Okazało się że w dawcy są inne wtyczki od dekodera więc nie mogę przełożyć 1 do 1

    W ramach próby od swojego dekodera odciąłem linie kodującą idącą na ECU - przy okazji sprawdziłem czy jest przejście na właściwy PIN ECU

    Na krótko podłączyłem dekoder z dawcy + i -, sygnał z odbiornika IR, + po stacyjce oraz podłączyłem linię kodową do ECU
    Na pilocie dawcy po naciśnięciu słychać jak przekaźnik pracuje w dekoderze dawcy, także 3 klik w celu zaprogramowania kluczyka i immo dalej trzyma :(

    ECU Siemens Fenix 3

    Próbowałem metodą gaz + manetka wycieraczek wpisać kod ale nic się nie dzieje po za tym że po wciśnięciu gazu mruganie ustaje

    Trzeba coś więcej podłączyć w dekoderze aby dał sygnał do ECU z kodem

    Ew. da się w jakiś prosty sposób w ECU wyczyścić kod aby następnie wprowadzić kod z mojego dekodera ?
  • Automation24
  • #2
    kamyczek
    Level 38  
    Można wyczyścić ecu a czy przy pomocy dekodera nie wiem .
  • Automation24
  • #3
    ziomek-33
    Level 14  
    Daj zdjęcie oznaczeń ecu.
  • #4
    genek1000
    Level 35  
    Crazy_User wrote:
    Okazało się że w dawcy są inne wtyczki od dekodera więc nie mogę przełożyć 1 do 1

    Jeśli są inne wtyczki to podejrzewam że jest inny typ dekodera , co za tym idzie inny typ blokady rozruchu
    Crazy_User wrote:
    Ew. da się w jakiś prosty sposób w ECU wyczyścić kod aby następnie wprowadzić kod z mojego dekodera ?

    Teoretycznie tak :
    odpalić silnik i na pracującym odciąć linię kodową do ECU i chyba przekroczyć 2000 obr/min . Uszkodzenie Lini będzie sygnalizowane miganiem kontrolki wtrysku . Po takim zabiegu silnik będzie zapalał do momentu wykrycia Lini kodowej z kodem . Pierwsze włączenie zapłonu związane z jednoczesnym wykrycie kodu zapisuje go ponownie w pamięci.
    Tak mi się przynajmniej wydaje . To było 25 Lat temu :D