Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem TV Hitachi z siecią bezprzewodową

Bursztyncio 11 Oct 2020 23:30 2343 7
  • #1
    Bursztyncio
    Level 2  
    Hej wszystkim! W sobotę zakupiłem telewizor
    Hitachi 43HE4005 z wbudowanym Smart TV. Jednak gdy próbowałem połączyć się z siecią Wi-Fi której używam na innych urządzeniach - telewizor łączy się, lecz internetu brak. Mój router to Alcatel Linkzone mw70. Pragnę dodać, że internet na innych urządzeniach działa poprawnie (Internet Orange).



    Z ciekawostek, które zauważyłem, to gdy loguję się na stronę z ustawieniami mojego routera, to w urządzeniach połączonych z internetem telewizor pojawia się na kilka sekund i znika, po czym po chwili znów się pojawia. (Jak już się pojawia, to jego IP jest złożone z samych zer.) . Dodatkowo gdy udostępniam internet za pomocą hotspotu z mojego telefonu, to internet w tv działa bez zarzutu.

    Pod spodem wrzucę kilka screenów i zdjęć opisanego problemu (w tv naprzemiennie polaczono i nie połączono, czarne screeny) oraz opcji w ustawieniach (czytałem fora na których użytkownicy polecali zmianę w ustawieniach DHCP jednak u mnie nie ma opcji zmiany primary DNS czy secondary DNS, no chyba że o czymś nie wiem). Bardzo proszę o porady, bo jestem w tym dość zielony. :)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    sosarek

    Level 43  
    Telewizor rozłącza połączenie z powodu kiepskiego zasięgu sieci w miejscu w którym stoi.
  • #3
    Bursztyncio
    Level 2  
    sosarek wrote:
    Telewizor rozłącza połączenie z powodu kiepskiego zasięgu sieci w miejscu w którym stoi.


    Niestety myślę, że to nie jest poprawna odpowiedź. Próbowałem łączyć z tv, gdy router był bardzo blisko i ten sam problem. Poza tym w otoczeniu telewizora korzystam z wifi na telefonie czy laptopie i wszystko jest okej.
    Nie wiem czy wystarczająco dobrze się wyraziłem, ale problem polega na tym, że niby połączenie jest, ale jednak internetu brak.
  • #4
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @Bursztyncio
    Jakie IP dostał ten Hitachi a teraz popatrz, jaki zakres serwera DHCP ustawiłeś w routerze?
    Zatem, nie ma mowy by ten tv wykrył sygnał wifi z routera.

    A co do jakości połączenia wifi - Kolega @sosarek ma rację, sygnał to jakieś 40dBi (przyjmując, że jedna kreska to 25dBi - tak obrazowo), na tym nie ma prawa się zestawić stabilne połączenie i może dlatego router główny nie rozpoznaje tv.
    Bursztyncio wrote:
    Próbowałem łączyć z tv, gdy router był bardzo blisko i ten sam problem.

    Pytanie, jaka karta wifi siedzi w tym tv.
    Pytanie, jaka karta wifi siedzi w routerze.
    Bursztyncio wrote:
    Poza tym w otoczeniu telewizora korzystam z wifi na telefonie czy laptopie i wszystko jest okej.

    Telewizory, najczęściej mają swoje autorskie układy.

    Zrób prosty eksperyment - zdejmij w ogóle zabezpieczenie sieci wifi i spróbuj się połączyć przez otwarte wifi. Jak się połączy w sieci otwartej, to coś z szyfrowaniem/kluczem.
    Można dla pewności jeszcze zresetować też do fabryki sam tv, wgrać mu najnowszego softa jak jest.
  • #5
    Bursztyncio
    Level 2  
    Dziękuję za podpowiedzi Panowie, jednak chwilowo bez zmian.

    KOCUREK1970 wrote:

    A co do jakości połączenia wifi - Kolega @sosarek ma rację, sygnał to jakieś 40dBi (przyjmując, że jedna kreska to 25dBi - tak obrazowo), na tym nie ma prawa się zestawić stabilne połączenie i może dlatego router główny nie rozpoznaje tv.


    Rozumiem, jednak na predkosc nie mam za bardzo wpływu. Myślisz, że zmiana routera jest w stanie coś zdziałać? Nie ukrywam, że ten który obecnie posiadam nie jest zadowalający.

    KOCUREK1970 wrote:

    Pytanie, jaka karta wifi siedzi w tym tv.
    Pytanie, jaka karta wifi siedzi w routerze.


    W jaki sposób mogę to sprawdzić? Tak jak wspomniałem nie znam się za bardzo ;p

    KOCUREK1970 wrote:

    Zrób prosty eksperyment - zdejmij w ogóle zabezpieczenie sieci wifi i spróbuj się połączyć przez otwarte wifi. Jak się połączy w sieci otwartej, to coś z szyfrowaniem/kluczem.
    Można dla pewności jeszcze zresetować też do fabryki sam tv, wgrać mu najnowszego softa jak jest.


    Spróbowałem, niestety na otwartym wifi to samo. Reset nie pomaga, a soft wgrany jest najnowszy z możliwych.

    Czy macie jeszcze jakieś pomysły?
  • #6
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Bursztyncio wrote:
    Myślisz, że zmiana routera jest w stanie coś zdziałać?

    Może nie być innego wyjścia.
    Bursztyncio wrote:
    W jaki sposób mogę to sprawdzić?

    W specyfikacji technicznej urządzenia - tyle, że żaden producent tv nigdzie nie wspomina na jakich układach zbudował dany tv. A co routera, tu pewnie podobnie jak to wynalazek.
    Zresztą, by coś z wifi poprawić a to sprzęty zamknięte, trzeba mieć do nich soft producenta (a ten soft musi coś z wifi poprawiać).
    Bursztyncio wrote:
    Spróbowałem, niestety na otwartym wifi to samo. Reset nie pomaga, a soft wgrany jest najnowszy z możliwych.

    Zatem pat.
    Zwłaszcza, że:
    Bursztyncio wrote:
    Dodatkowo gdy udostępniam internet za pomocą hotspotu z mojego telefonu, to internet w tv działa bez zarzutu.


    Ale może jest światełko w tunelu...
    Ten tv posiada port RJ45, można kupić nano router, podpiąć go do portu RJ45 w tv - np TPLink TL-WR802N
  • #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Erbit wrote:
    Router ma 2,4 GHz

    5GHz też ma, tv też powinien mieć, bo inaczej by na moje nie pokazał "2 kresek" zasięgu.

    Mnie martwi co innego
    Autor wspomniał o:
    Bursztyncio wrote:
    Hitachi 43HE4005 z wbudowanym Smart TV

    Czyli o ten smart tu idzie?
    Bo jeśli tak, to tu opis klienta ze sklepu:
    "Jako smart TV bardzo slaby. - brak mozliwosci wgrania aplikacji. Player, HBO GO nie mozna ogladac na tym urzadzeniu. Nie kupilbym go jeszcze raz. Jako monitor ok."