Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dodge Grand Caravan 3.6 2012 - Wszystko padło :-(

ewusek77 12 Oct 2020 16:10 981 6
  • #1
    ewusek77
    Level 2  
    Witam,
    Samochód kupiłam 1,5 roku temu, w okresie letnim nie mam żadnych problemów z odpalaniem. W okresie jesienno-zimowym mam bardzo duże problemy. Wsiadam do środka, przekręcam kluczyk i nic... kluczyk blokuje się w stacyjce. Akumulator kupiłam nowy, w związku z tym, że ponownie miałam problemy z padnięciem, oddałam go do reklamacji. Po rekalamacji - to samo. Kupiłam nowy aku i sytuacja taka sama.

    Świece wymieniałam od razu po zakupie (motorcraft) przy założeniu instalacji gazowej.



    Przy podłączeniu na kable po kilku minutach odpalał. Dzisiaj po 10 minutach na kablach nie odpalił, nawet nic się nie zaświeciło.

    Na wiosnę szukałam przyczyny, pojechałam sprawdzić alternator i był ok (nie pamietam pomiaru). Pozniej sprawę odłożyłam i było ciepło, więc problemu nie miałam.
    Aktualnie jest zimno, wilgotno i problem pojawił się ponownie.

    Co to może być? na co zwrócić uwagę?
    Podejrzewałam auto alarm - wogole nie włączam, radio - było odłączone. Nie mam pojęcia, doradźcie coś. Dzięki.
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Trzeba posprawdzać,wyczyścić wszystkie "grube"kable od aku.Wszystkie plusy i minusy.Potem pomiar ładowania i koniecznie pomiar poboru prądu.Być może alternator być może rozrusznik kto to wie.A być może co innego z elektryką.
  • #3
    ewusek77
    Level 2  
    alternator był sprawdzany i jest OK. Gdyby to był rozrusznik, to tylko by nie kręcił, ale aku by nie padł...
  • #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    ewusek77 wrote:
    ale aku by nie padł...

    Czyli coś rozładowuje akumulator. Dobrze rozumiem Twoją wypowiedź ?
    Konieczne są pomiary napięcia akumulatora i prądu rozładowującego akumulator na postoju.
  • #5
    ewusek77
    Level 2  
    dokładnie tak.
    Zaznaczam, że to sie dzieje tylko jak jest chłodno/zimno/wilgotno. Akumulatory były nowe, alternator był sprawdzany i OK.
    Czyli teraz powinnam podłączyć multimetr, zamknąć obwód i zobaczyć czy prąd ucieka?
  • #7
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    ewusek77 wrote:
    Czyli teraz powinnam podłączyć multimetr, zamknąć obwód i zobaczyć czy prąd ucieka?

    Tek
    Możesz też użyć amperomierza cęgowego DC.
    Dodge Grand Caravan 3.6 2012 - Wszystko padło :-(