Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Passat B5 - Jakiej firmy czujnik halla kupić? Bład G40

8850 13 Oct 2020 18:24 2214 16
  • #1
    8850
    Level 21  
    Passat B5 1.6 AHL 101Km 1998r Pb+LPG
    - Błąd w komputerze: (000515 czujnik halla G40 - brak sygnału) oraz 001329 (magistrala wygody w trybie awaryjnym). Wogóle nie działa mi oświetlenie kabiny
    - cięzko pali na ciepłym (odpala bdb na zimnym)
    - widoczny spadek mocy po rozgrzaniu
    - przerywa zapłony, szarpie przy obciążeniu jazda pod górę czy też szybko) i obrotach > 4.000 /min jak rozgrzany
    - na PB i LPG to samo

    Kupiłem najtańszy czujnik halla https://tinyurl.com/czujnikg40b5 za ok.30 PLN Zamontowałem pomiędzy silnikiem a skrzynią odłaczając stary czujnik- efekt ten sam, ten sam błąd G40 po wykasowaniu błędów. Kasowanie powtarzane 3 razy, to samo. Jakiej firmy czujnik z lepszej półki mógłbym wybrać?
    Użyłem Interfejs: V-scan Viaken VAG 5053 ITS
  • #2
    piotrek303
    Level 18  
    8850 wrote:
    Zamontowałem pomiędzy silnikiem a skrzynią odłaczając stary czujnik- efekt ten sam, ten sam błąd G40 po wykasowaniu błędów.

    Chyba wymieniłeś nie ten czujnik co trzeba. Czujnik halla G40 znajduje się przy wałku rozrządu.
  • #3
    coperfild
    Level 35  
    Dokładnie jak kolega wyżej, drugi błąd to pewno zalany moduł komfortu.
  • #4
    8850
    Level 21  
    Wiem, że są dwa czujniki halla, jeden pod paskiem rozrządu z przodu a drugi przy skrzyni biegów. Mechanik sprawdzał ze mną znaki rozrządu, napewno nie jest przestawiony. twierdził że bład g40 powinien dotyczyć tego czujnika przy skrzyni, ponieważ ten pod rozrządem nie psuje się zazwyczaj.

    Trafiłem w internecie na dyskusje gdzie ludzie mylili oba te czujniki z sobą i sam już nie wiem który jest od czego (źródlo: https://forum.vw-passat.pl/topic/22956-wymiana-czujnika-halla/ ). Jest czujnik Halla G40 (czujnik wałka rozrządu) i czujnik elektromagnetyczny G28 (czujnik prędkości obrotowej wału).



    Co powinienem zrobić?
  • #5
    piotrek303
    Level 18  
    8850 wrote:
    Co powinienem zrobić?

    Sprawdź tu: Link
    Błąd wskazuje na czujnik wałka rozrządu.
  • #6
    coperfild
    Level 35  
    Jak obrotomierz działa to na wale jest OK.
  • #7
    8850
    Level 21  
    Obrotomierz działa bardzo dobrze. Dziękuję za linka.
    Błędy jakie wyskakiwały dotyczyły w kwestii silnika G40. I było to zamiennie : albo :G40 - brak sygnału" albo G40 sygnał ... zwarty do plusa". Takie informacje były przed wyminą czujnika i po wymianie.
  • #8
    Jarzabek666
    Level 38  
    Jaki czujnik wałka rozrządu?? przecież to jest AHL wiec ma rozdzielacz wiec czujnik g40 znajduje się w rozdzielaczu zapłonowym...
  • Helpful post
    #9
    piotrek303
    Level 18  
    Jarzabek666 wrote:
    Jaki czujnik wałka rozrządu?

    Taki: 06A905161B
  • Helpful post
    #10
    coperfild
    Level 35  
    Jak silnik na aparacie zapłonowym to ten błąd zawsze występuje.
  • Helpful post
    #12
    piotrek303
    Level 18  
    Podałem już numer czujnika wałka rozrządu wyżej.
  • #13
    Jarzabek666
    Level 38  
    piotrek303 wrote:
    Taki: 06A905161B


    gdzie w AHL??

    Passat B5 - Jakiej firmy czujnik halla kupić? Bład G40
  • #14
    8850
    Level 21  
    Tak piotrek303 teraz widzę Twój post, taki czujnik jest pod paskiem rorządu przy chłodnicy samochodu, widziałem go ostatnio jak zaglądałem pod obudowę rozrządu. Ten silnik AHL jest wzdlużny. Wygląda na to że aby czujnik wymienić trzeba zablokowac koła rozrządu, poluzować napinacz, pompę wody i ściągnąć pasek rozrządu.

    Aparatu zapłonowego nigdzie nie wydziałem, cewka zapłonowa jest jedna lub dwie i zlokalizowane poniżej podszybia gdzie ciężko się do niej dostać bo zasłania przepustnica.
  • #15
    piotrek303
    Level 18  
    Jarzabek666 wrote:
    gdzie w AHL??

    Pozycja nr 9 w tym katalogu
    Passat B5 - Jakiej firmy czujnik halla kupić? Bład G40
  • #16
    8850
    Level 21  
    Wygląda na to że wszystko wskazuje na ten czujnik pod paskiem rozrządu. Rozumiem, że aby go wymienić trzeba zablokować pasek rozrządu i ściągnać koło wałka rozrządu. Czy jest na to patent lub jakieś szybkie rozwiązanie ktore nie będzie się wiązało z demontarzem całego zderzaka i chłodnicy?