Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DEUTZ BF4M 2011 problem z odpalaniem, dymi na biało

16 Paź 2020 09:35 282 16
  • Poziom 2  
    Ładowarka kramer 580, ciężko odpala jak zimny -długo trzeba kręcić i dymi na biało. Jak maszyna już popracuje i silnik jest ciepły to odpala bezproblemowo. Latem przy wysokich temperaturach ok 30'C maszyna przy zimnym silniku odpala znacznie lepiej.
  • Poziom 12  
    Na początek świece żarowe do sprawdzenia.
  • Poziom 2  
    była sprawdzona, rozgrzewa się do czerwoności
  • Poziom 32  
    Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa,
    Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.
  • Poziom 12  
    A sterownik świec sprawdzony?? tzn. czy dochodzi prąd do świec.
  • Poziom 2  
    prąd do świec dochodzi

    Dodano po 1 [minuty]:

    Megawe napisał:
    Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa,
    Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.


    Był wymieniany czujnik dawki rozruchowej paliwa (przez autoryzowany serwis DEUTZ) ale bez zmian
  • Poziom 43  
    Pompki wtryskowej dobiegają kresu swoich dni.
    Ale możesz jeszcze sprawdzić obroty rozrusznika, kompresję. Silnik pewnie też kończy pomału swój żywot. Do tego pompka paliwa.
    Ale po objawach stawiam na pompki wtryskowe. Ile masz godzin.
    A czujnika dawki rozruchowej to tam nie ma.

    Pciekawski napisał:
    Na początek świece żarowe do sprawdzenia.

    Ja to bym ci radził na początek zapoznać się z tym silnikiem. Chociaż go zobaczyć....
  • Poziom 2  
    kkknc napisał:
    Pompki wtryskowej dobiegają kresu swoich dni.
    Ale możesz jeszcze sprawdzić obroty rozrusznika, kompresję. Silnik pewnie też kończy pomału swój żywot. Do tego pompka paliwa.
    Ale po objawach stawiam na pompki wtryskowe. Ile masz godzin.
    A czujnika dawki rozruchowej to tam nie ma.

    Pciekawski napisał:
    Na początek świece żarowe do sprawdzenia.

    Ja to bym ci radził na początek zapoznać się z tym silnikiem. Chociaż go zobaczyć....


    poniżej foto silnika, co do czujnika dawki to powtarzam to co stwierdził serwis (czujnik nad filtrem paliwa). Silnik ma 4800mtg. rozrusznik kręci, pompka paliwa została wymieniona na nową.
  • Poziom 43  
    I dlatego ci powtórzę nie ma żadnego czujnika. To co pokazałeś to tylko elektromagnes do rozblokowania listwy. Co więcej element nie ruszany. Bo występuje jako całość. Cały korektor LDA z elektromagnesem i podstawą filtra. Podlega wymianie, jak nie działa. Zaznaczył ci na żółto . Chociaż można go ominąć, to tylko dla ekologi. A sprawdzenie jest banalnie proste.
    DEUTZ BF4M 2011 problem z odpalaniem, dymi na biało
    A ty masz do wymiany 4 elementy zaznaczone na niebiesko. I to na 95% po opisanych objawach. Ciekawi mnie też element pod cewka gaszenia zaznaczony na czerwono.
  • Poziom 32  
    Można wyciągnąć wszystkie wtryski, przykręcić do nich obrócone rurki wysokiego cisnienia tak aby widzieć jak jest wtryskiwane paliwo na zewnątrz i zobaczymy jak pracują a przy okazji zmierzyć ciśnienie na cylindrach.
    Pytanie do @kkknc: czy jak pompowtrysk jest już wyrobiony poznamy po tym ile daje paliwa na przelew ?
  • Poziom 43  
    Nie to nie to. I nie tak. To są normalne tylko jedno sekcyjne pompy wtryskowe One paliwo pompuje tylko w mniejszych ilościach i za późno stąd biały dym ( wolne narastanie ciśnienia). Po rozgrzaniu i uszczelnieniu moment wtrysku jest wcześniejszy czyli prawidłowy. Lub do niego zbliżony.
    Te pompy można sprawdzić manometrem do sprawdzania wtryskiwaczy. Zarówno sekcje jak i zawór zwrotny.
  • Poziom 32  
    DEUTZ BF4M 2011 problem z odpalaniem, dymi na biało

    W rzędowej pompie wtryskowej jak sekcje się wytrą to idzie paliwo przez rurkę przelewową na zewnątrz a jak pompa jest smarowana centralnie to do oleju silnikowego. Pompki pojedyncze powinny też mieć przelew do zbiornika.

    Na tym schemacie zawór utrzymujący niskie ciśnienie jest w filtrze paliwa jeżeli tak jest w silniku Deutz to należy go sprawdzić.
  • Poziom 3  
    Kolega kknc raczej ma rację. Ja w 6cylindrowym Agrotronie tak miałem... Klient przyprowadził, Dymił a nie odpalał, łapał łapał nie odpalał i jak już po dłuższej mordęce odpalił to straszny muł i falował na wolnych, z tym że tutaj u klienta z falowaniem ostatecznie doszedłem, że ten "automat" z przeciwwagami od gazu był uszkodzony, po regeneracji już pracował prawidłowo.
    Pierwsze co to wymontowałem, pompki oraz wtryski i poszły na regeneracje. Rozrusznik też już był na wykończeniu więc także pozwoliłem sobie go zregenerować. W między czasie uszczelniałem trochę silnik bo miał przecieki delikatne to i luzy zaworowe machnąłem. Po zamontowaniu pompek, wtrysków i rozrusznika, ustawieniu dawek paliwa na menzurki Deutz zagadał "za pierwszym". Tylko właśnie to falowanie, ale po naprawie automatu do gazu (sory nie pamiętam fachowej nazwy) silnik pracował pięknie :D
  • Poziom 32  
    Staram się dociec czy jak odkręcę powroty od pompek i odpalę silnik a na powrocie nie będzie paliwa to znaczy, że sekcja jest szczelna i trzeba gdzie indziej szukać przyczyny problemu.
  • Poziom 3  
    Podpytaj KKNC, napisał Ci chłopak, że można je sprawdzić manometrem ! Może Ci podpowie jak zrobić ten test i jakie wartości oznaczają sprawne pompki a jakie że są zużyte :D

    Myślę, że po to są właśnie przelewy aby nadmiar paliwa wracał do zbiornika :D Więc nie wiem pewnie zawsze coś tego paliwa tam będzie :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam, że kknc zna się na tym całym mechanikowaniu, obserwuję trochę elektrodę od paru lat w sumie i dość często trafiam na tego fachowca i gada naprawdę do rzeczy widać że na Deutzu zjadł zęby :D POZDRAWIAM
  • Poziom 43  
    Nie mam pojęcia z tymi powrotami. Nigdy tego tak nie sprawdzałem, są na to metody serwisowe. I doświadczenie.
    Kolejne przypuszczenie to ścięty kółek popychacza. Ale jak tylko na zimnym to nie to.
    DEUTZ BF4M 2011 problem z odpalaniem, dymi na biało
    Potem sama rolka się ściera i krzywka wałka rozrządu.