Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] DEUTZ BF4M 2011 problem z odpalaniem, dymi na biało

prot123456 16 Oct 2020 09:35 3729 18
  • #1
    prot123456
    Level 4  
    Ładowarka kramer 580, ciężko odpala jak zimny -długo trzeba kręcić i dymi na biało. Jak maszyna już popracuje i silnik jest ciepły to odpala bezproblemowo. Latem przy wysokich temperaturach ok 30'C maszyna przy zimnym silniku odpala znacznie lepiej.
  • #2
    Pciekawski
    Level 12  
    Na początek świece żarowe do sprawdzenia.
  • #3
    prot123456
    Level 4  
    była sprawdzona, rozgrzewa się do czerwoności
  • #4
    Megawe
    Level 34  
    Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa,
    Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.
  • #5
    Pciekawski
    Level 12  
    A sterownik świec sprawdzony?? tzn. czy dochodzi prąd do świec.
  • #6
    prot123456
    Level 4  
    prąd do świec dochodzi

    Dodano po 1 [minuty]:

    Megawe wrote:
    Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa,
    Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.


    Był wymieniany czujnik dawki rozruchowej paliwa (przez autoryzowany serwis DEUTZ) ale bez zmian
  • Helpful post
    #7
    kkknc
    Level 43  
    Pompki wtryskowej dobiegają kresu swoich dni.
    Ale możesz jeszcze sprawdzić obroty rozrusznika, kompresję. Silnik pewnie też kończy pomału swój żywot. Do tego pompka paliwa.
    Ale po objawach stawiam na pompki wtryskowe. Ile masz godzin.
    A czujnika dawki rozruchowej to tam nie ma.

    Pciekawski wrote:
    Na początek świece żarowe do sprawdzenia.

    Ja to bym ci radził na początek zapoznać się z tym silnikiem. Chociaż go zobaczyć....
  • #8
    prot123456
    Level 4  
    kkknc wrote:
    Pompki wtryskowej dobiegają kresu swoich dni.
    Ale możesz jeszcze sprawdzić obroty rozrusznika, kompresję. Silnik pewnie też kończy pomału swój żywot. Do tego pompka paliwa.
    Ale po objawach stawiam na pompki wtryskowe. Ile masz godzin.
    A czujnika dawki rozruchowej to tam nie ma.

    Pciekawski wrote:
    Na początek świece żarowe do sprawdzenia.

    Ja to bym ci radził na początek zapoznać się z tym silnikiem. Chociaż go zobaczyć....


    poniżej foto silnika, co do czujnika dawki to powtarzam to co stwierdził serwis (czujnik nad filtrem paliwa). Silnik ma 4800mtg. rozrusznik kręci, pompka paliwa została wymieniona na nową.
  • #9
    kkknc
    Level 43  
    I dlatego ci powtórzę nie ma żadnego czujnika. To co pokazałeś to tylko elektromagnes do rozblokowania listwy. Co więcej element nie ruszany. Bo występuje jako całość. Cały korektor LDA z elektromagnesem i podstawą filtra. Podlega wymianie, jak nie działa. Zaznaczył ci na żółto . Chociaż można go ominąć, to tylko dla ekologi. A sprawdzenie jest banalnie proste.
    DEUTZ BF4M 2011 problem z odpalaniem, dymi na biało
    A ty masz do wymiany 4 elementy zaznaczone na niebiesko. I to na 95% po opisanych objawach. Ciekawi mnie też element pod cewka gaszenia zaznaczony na czerwono.
  • #10
    Megawe
    Level 34  
    Można wyciągnąć wszystkie wtryski, przykręcić do nich obrócone rurki wysokiego cisnienia tak aby widzieć jak jest wtryskiwane paliwo na zewnątrz i zobaczymy jak pracują a przy okazji zmierzyć ciśnienie na cylindrach.
    Pytanie do @kkknc: czy jak pompowtrysk jest już wyrobiony poznamy po tym ile daje paliwa na przelew ?
  • #11
    kkknc
    Level 43  
    Nie to nie to. I nie tak. To są normalne tylko jedno sekcyjne pompy wtryskowe One paliwo pompuje tylko w mniejszych ilościach i za późno stąd biały dym ( wolne narastanie ciśnienia). Po rozgrzaniu i uszczelnieniu moment wtrysku jest wcześniejszy czyli prawidłowy. Lub do niego zbliżony.
    Te pompy można sprawdzić manometrem do sprawdzania wtryskiwaczy. Zarówno sekcje jak i zawór zwrotny.
  • #12
    Megawe
    Level 34  
    DEUTZ BF4M 2011 problem z odpalaniem, dymi na biało

    W rzędowej pompie wtryskowej jak sekcje się wytrą to idzie paliwo przez rurkę przelewową na zewnątrz a jak pompa jest smarowana centralnie to do oleju silnikowego. Pompki pojedyncze powinny też mieć przelew do zbiornika.

    Na tym schemacie zawór utrzymujący niskie ciśnienie jest w filtrze paliwa jeżeli tak jest w silniku Deutz to należy go sprawdzić.
  • #14
    mamjuzdosc
    Level 4  
    Kolega kknc raczej ma rację. Ja w 6cylindrowym Agrotronie tak miałem... Klient przyprowadził, Dymił a nie odpalał, łapał łapał nie odpalał i jak już po dłuższej mordęce odpalił to straszny muł i falował na wolnych, z tym że tutaj u klienta z falowaniem ostatecznie doszedłem, że ten "automat" z przeciwwagami od gazu był uszkodzony, po regeneracji już pracował prawidłowo.
    Pierwsze co to wymontowałem, pompki oraz wtryski i poszły na regeneracje. Rozrusznik też już był na wykończeniu więc także pozwoliłem sobie go zregenerować. W między czasie uszczelniałem trochę silnik bo miał przecieki delikatne to i luzy zaworowe machnąłem. Po zamontowaniu pompek, wtrysków i rozrusznika, ustawieniu dawek paliwa na menzurki Deutz zagadał "za pierwszym". Tylko właśnie to falowanie, ale po naprawie automatu do gazu (sory nie pamiętam fachowej nazwy) silnik pracował pięknie :D
  • #15
    Megawe
    Level 34  
    Staram się dociec czy jak odkręcę powroty od pompek i odpalę silnik a na powrocie nie będzie paliwa to znaczy, że sekcja jest szczelna i trzeba gdzie indziej szukać przyczyny problemu.
  • #16
    mamjuzdosc
    Level 4  
    Podpytaj KKNC, napisał Ci chłopak, że można je sprawdzić manometrem ! Może Ci podpowie jak zrobić ten test i jakie wartości oznaczają sprawne pompki a jakie że są zużyte :D

    Myślę, że po to są właśnie przelewy aby nadmiar paliwa wracał do zbiornika :D Więc nie wiem pewnie zawsze coś tego paliwa tam będzie :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam, że kknc zna się na tym całym mechanikowaniu, obserwuję trochę elektrodę od paru lat w sumie i dość często trafiam na tego fachowca i gada naprawdę do rzeczy widać że na Deutzu zjadł zęby :D POZDRAWIAM
  • #17
    kkknc
    Level 43  
    Nie mam pojęcia z tymi powrotami. Nigdy tego tak nie sprawdzałem, są na to metody serwisowe. I doświadczenie.
    Kolejne przypuszczenie to ścięty kółek popychacza. Ale jak tylko na zimnym to nie to.
    DEUTZ BF4M 2011 problem z odpalaniem, dymi na biało
    Potem sama rolka się ściera i krzywka wałka rozrządu.
  • #18
    prot123456
    Level 4  
    pompowtryski wymienione, maszyna odpala bezproblemowo, DZIĘKI KKKNC :D
  • #19
    prot123456
    Level 4  
    pompowtryski wymienione, maszyna odpala bezproblemowo, DZIĘKI KKKNC :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pompowtryski zostały zregenerowane