Drodzy forumowicze,
od dwóch tygodni jestem szczęśliwym albo i nie "użyszkodnikem" rzeczonego kotła i podzielę się swoimi doświadczeniami.
Jeśli chodzi o ustawienia fabryczne kotła to w moim przypadku nie zdały one egzaminu - kocioł taktował. Pracował 30s, 1 min. przerwy - serwisant, który przyjechał na zerowe uruchomienie nie stanął na wysokości zadania, na pytanie o włączenie czujnika zewnętrznego usłyszałem, że "właściwie nikt nie wie jak to działa" i czujnik nie został włączony (ustawiona krzywa grzewcza), bo czujnik był podłączony i wskazywał temperaturę w menu informacyjnym, jedyną czynnością którą zrobił to zmniejszył obroty wentylatora dla CO, co miało zmniejszyć taktowanie.
Kocioł ogrzewa u mnie instalację, która składa się z 11 grzejników płytowych.
Wersja oprogramowania 4.
Moje obecne ustawienia sterownika dla CO (w instrukcji w j. angielskim CH):
P23 (ustawienie max. temp. wody) - nie zmieniałem;
P24 (max. obroty wentylatora) - nie zmieniałem;
P25 (min. obroty wentylatora) - zmieniłem na 120 / fabrycznie było 125, ale dane w tabelach są niespójne, w jednej jest 120, a w drugiej 125;
P26 (czas wyłączenia CO) - 15 (min.) / instrukcja ISU-725:2017- wersja angielska na forum, podaje wartość max. 10, ale sterownik pozwala na ustawienie 30 min./;
P27 (czas wyłączenia pompy) - 2 (min.) / przy czasie wyłączenia CO (P26) <5 min. ustawić 1 (min.);
P28 (Praca pompy: 1 - stale włączona/ 0 - z wyłączeniem pompy) - 0 /w przypadku wybrania: 1 - pompa jest stale włączona, 0 - wyłączona po ustawionym czasie w P27;
P29 (czas pracy z mocą minimalną) - 0 (min.) / nie używam, powoduje problemy z obiegiem wody (zimne kaloryfery), wentylator pracuje na minimalnych obrotach, a obroty pompy są z nim współzależne;
P30 (zakres przyrostu temp.) - 0 (°C/min.) / nie używam powoduje problemy ze stabilnością pracy kotła przy moich ustawieniach;
P31 (włączenie funkcji przeciwzamrożeniowej) - 3 (°C) / nie zmieniałem;
P32 (wyłączenie funkcji przeciwzamrożeniowej) - 8 (°C) / nie zmieniałem;
P33 (krzywa grzewcza) - 9 /wybrana doświadczalnie na podstawie temperatury jaka jest w domu, najczęściej używane są krzywe 9-11;
P34, P35, P36, P37 - PARAMETRÓW NIE ZMIENIAĆ.
Przy takich ustawieniach nie mam problemów z obiegiem wody / nagrzewaniem instalacji i jak dla mnie niema potrzeby kombinowania z pompą przy takiej instalacji.
Do takich ustawień doszedłem po tygodniu prób, brak szkolenia przez serwisanta, brak opisu ustawień w instrukcjach.
Kocioł pracuje z tymi ustawieniami poprawnie również dla temperatury ustawionej ręcznie, wyłączone krzywe grzewcze (0).
Nie posiadam regulatora pokojowego.
PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO ZMIANY USTAWIEŃ SERWISOWYCH ZAPOZNAJ SIĘ Z DOSTĘPNYMI INSTRUKCJAMI.
PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO ZMIANY USTAWIEŃ SERWISOWYCH ZAPISZ PARAMETRY USTAWIONE FABRYCZNIE.
ZMIANA PARAMETRÓW NASTĘPUJE NATYCHMIAST PO WPROWADZENIU, NIE MOŻNA PRZYWRÓCIĆ PARAMETRÓW FABRYCZNYCH !!!
ZMIANY DOKONUJESZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ !!! NIE ODPOWIADAM ZA EWENTUALNE SZKODY.
Niestety mój kocioł źle przetwarza dane z czujnika temperatury zewnętrznej (fabryczny), dzwoniłem do serwisu producenta i wygląda to na błąd w sterowniku kotła. Błąd dla temp. ok. 0°C wynosi 3-4°C na minus, dla -2°C to już 6-7°C na minus.
Proszę osoby eksploatujące ten kocioł z czujnikiem temperatury zewnętrznej o informację czy u nich również występują podobne przekłamania.