Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega B x20xev niestabilna praca silnika

xmenn 12 Paź 2005 09:28 3975 16
  • #1 12 Paź 2005 09:28
    xmenn
    Poziom 10  

    Witam wszystkich,
    Chcę tu opisać sytuację którą zauważyłem przy mojej omedze B ecotec 16v x20xev, i proszę o rozwiązanie mojego problemu gdyż mnie pomysłów brak.
    Zachowanie silnika na gazie i benzynie(zimny lub ciepły):
    - W momencie gwałtownego dodania gazu i szybkiego odjęcia gazu silnik dławi się (myślę że go zalewa) schodzi do ok. 600obr/min ale pracuje niestabilnie (czasami zgaśnie) , pokazuje wysokie spalanie.
    - A gdy nacisnę powoli pedał do powiedzmy 1/6 skali pedału i nie ruszam, silnik najpierw się troszkę dławi po pewnym czasie sam wchodzi na obroty i praca silnika jest b. stabilna (spalanie spoko). Potem obojętnie szybko lub wolno spuszczam pedał gazu obroty z leksza schodzą do ok. 600obr/min , silnik pracuje prawidłowo, spalanie niskie.

    Oczywiście jak mi silnik "zaskoczy" na pierwszą opisywaną sytuacje samochód spala mi w trasie i mieście 2x więcej, a jak nie pali rewelacyjnie.

    Ponieważ przedstawione sytuacje zdarzają się losowo, proszę o wskazówki.

    Nadmienię jeszcze że sonda lambda jest nowa, przepływomierz wymieniony, rurki wyrównawcze ciśnienie w komorze silnika są drożne a to z silniczkiem krokowym czyściłem , ale nie wiem jak sprawdzić poprawność jego działania.

    0 16
  • #2 12 Paź 2005 10:56
    maciek01
    Poziom 13  

    Zrób restet komputera.Odłącz akumulator na minutke i zobacz co sie dalej bedzie działo.Później sprawdź przewody wysokiego napięcia,może pomyliłeś kolejności zapłonu.Jak to bedzie dobre to opisz usterke dalej, będziemy myśleli.Pozdrawiam

    0
  • #3 12 Paź 2005 11:14
    xmenn
    Poziom 10  

    Już wcześniej odłączałem akumulator, nic nie dawało, (z tego co wiem wykasowanie usterek albo techem albo 30 razy odpalasz samochód).

    Przewody wysokiego napięcia są tak jak były od początku, jeden miał przebicia to go wymieniłem ale dawno temu (ok pół roku).

    Pozatym nie zasiweica mi się "chek" ani nie podaje żadnych błędów przy czytaniu migawkowym.

    0
  • #4 14 Paź 2005 09:27
    xmenn
    Poziom 10  

    Dodam kolejne zaobserwowane dziwne zachowanie pojazdu...

    Jadąc pojazdem na 1,2,3,4 biegu powiedzmy że dojdę do 2-2,5tyś obrotów potem lekko odejmuję gazu i w końcu mam prawie odjęty pedał gazu ale w stałej pozycji , pojazd raz ciągnie raz chamuje, -- nie ma płynnej pracy, takie szarpanie na 1,2 ciegu.
    Na piątym biegu nie dochodzi do takiej sytuacji.

    Chciałbym dodać że wykryłem wyciek przy termostacie do nagrzewnicy, (naprawione) wymieniłem filter powietrza i gazu.

    0
  • #5 14 Paź 2005 19:18
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    podlacz go pod jakis tester niekoniecznie techa moze byc kts, mega macs, texa , megneti marelli. to duzo ci powie.
    a tak na poczatek to sprawdz swiece i wymien wszystkie kable (dlaczego tylko 1 zmieniles ?)
    pozdrawiam

    0
  • #6 14 Paź 2005 20:41
    Tony J.
    Poziom 20  

    Tech akurat do tego celu najlepszy. Migami chyba nie zczytasz nieobecnych błedów.Nie kombinuj tylko jedź do kogoś na diagnozę.

    0
  • #7 22 Paź 2005 16:52
    JacoMan
    Poziom 16  

    Przylaczam sie do tematu. Mam podobne objawy z tym samy silnikiem w Vectrze. Widze ze to jakas przypadlosc tego silnika, do tego bardzo trudna do zdjagnozowania.

    0
  • #8 07 Lis 2005 11:06
    xmenn
    Poziom 10  

    witam wszystkich po długiej przerwie,

    niestety podłączenia do techa nic nie wskazały, ale usterkę "wykąbinowałem":) i teraz jest w porządku.

    Jak mi się wydawało, przyczyna powinna tkwić w silniczku krokowym lecz po b. dokładnym przemyciu nie zauważyłem poprawy, dlaczego?, bo odpalając potem tylko na paliwie nie zdołałem zauważyć różnicy która jednak jak się kazało była, poprostu na paliwie było OK! tylko przy tej niestabilnej wcześniej pracy silnika mój komputer z paliwa miał korekty które powodowały troszkę niestabilną pracę silnika lecz dalej nie idealną.
    Idąc dalej dowiedziałem się że w mojej instalacji gazowej jest także silniczek krokowy regulujący dopływ gazu do kolektora ssącego i postanowiłem go wymienić. I to było świetne posunięcie gdyż po wymianie na inst. gazowej wszystko wróciło do normy :) :) :) .
    Na koniec dodam, że nie przełączam od razu na zasilanie gazowe, raczej tak po 5min jak się zagrzeje.

    I teraz jest wszystko w porządku.

    Polecam moje spostrzeżenia wszystkim niestabilnym silnikom.

    Dodano po 36 [minuty]:

    JacoMan napisał:
    Przylaczam sie do tematu. Mam podobne objawy z tym samy silnikiem w Vectrze. Widze ze to jakas przypadlosc tego silnika, do tego bardzo trudna do zdjagnozowania.


    Wiem że moja porada będzie co najmniej dziwna ale coś takiego jeszcze jeżeli chodzi dokładnie o Vektrę słyszałem i że pomagało.

    Tak więc było tak że jeździli do serwisu opla w Niemczech i po momencie w serwisie wszystko działało, lecz po paru tysiącach objawy wracały, znowu na serwis, krótka chwila i auto znów jak nowe, w końcu po chyba trzeciej takiej wizycie (za każdą płacili) zrobili "chaje" i jeden z mechaników im wytłumaczył tak:

    że oni robili szybkie zwarcie na nieodłączonym akumulatorze i miało to spowodować rozładowanie się jakiegoś elementu, które powodowało błędy.

    Ja takich opcji nie próbowałem ale ,kto wie.

    0
  • #9 09 Kwi 2006 22:07
    Frodek
    Poziom 13  

    Czyli jest jakieś ostateczne rozwiązanie tej, rówierz mojej przypadłości ? U mnie tech nic nie pokazuje i fachowcy po 7 dniach odpóścili sobie dalszej naprawy.

    0
  • #10 23 Kwi 2006 23:05
    Slawek_29
    Poziom 12  

    Czytam i niewiele rozumiem :( muszę od początku iść do szkoły....
    Temat co prawda trochę stary ale dla mnie aktualny...
    Mam 2.0 16V i również mam problemy takie, że silnik jadąc stałą prędkością i trzymając pedł przyśpieszacza w tej samej pozycji auto samo troszkę zwalnia lub przyśpiesza (benzyna), na gazie jest OK, czasem szarpnie....
    Ponadto na benzynie jak były mrozy nie szło jechać (tak szarpał) - gaz OK,
    Jak na benzynie wcisnę na jałowym jakieś 4,5 ty obrotów to zachowuje się jakby następowało odcięcie paliwa - ksztusi się (które w omedze powinno się zacząć od 6500 obrotów).

    Wymieniłem świece, kabe, moduł cewki, sonde lambde, przepływomierz, czujnik położenia wału.... sprawdzałem inne wtryskiwacze...

    Zastanawiam się czy to czasem nie pompa paliwa bo na gazie jest OK więc elektryka raczej odpada.... chyba że pozostanie czujnik położenia wałków rozrządu...


    Może ktoś coś podpowie, bo ręce opadają....

    0
  • #11 24 Kwi 2006 00:03
    zibi70
    Poziom 17  

    Ja podpowiem bo ręce opadają
    Ile jeszce części niepotrzebnych wymienisz zanim udasz sie do porządnego warsztatu-no oczywiście to twoja sprawa,ale nie przejmuj sie nie ty pierwszy i ostatni myslisz że jak sam zrobisz będzie taniej -i nie dziwię sie . Tylko ciekawe jest kiedy się zatrzymasz i uswiadomi ci ktos że naprawe kilkakrotnie przewyzszyłes wymieniając niepotrzebne części -mętoda prób i błędów jest dobra dla szrotowców gdzie maja czas i pod ręką 10 zestawów na podmiane ,a tak to tylko wiedza sie liczy i fachowość.
    Powodzenia w experymentach

    0
  • #12 24 Kwi 2006 07:06
    Frodek
    Poziom 13  

    Slawek_29 napisał:
    Czytam i niewiele rozumiem :( muszę od początku iść do szkoły....
    Temat co prawda trochę stary ale dla mnie aktualny...
    Mam 2.0 16V i również mam problemy takie, że silnik jadąc stałą prędkością i trzymając pedł przyśpieszacza w tej samej pozycji auto samo troszkę zwalnia lub przyśpiesza (benzyna), na gazie jest OK, czasem szarpnie....
    Ponadto na benzynie jak były mrozy nie szło jechać (tak szarpał) - gaz OK,
    Jak na benzynie wcisnę na jałowym jakieś 4,5 ty obrotów to zachowuje się jakby następowało odcięcie paliwa - ksztusi się (które w omedze powinno się zacząć od 6500 obrotów).

    Wymieniłem świece, kabe, moduł cewki, sonde lambde, przepływomierz, czujnik położenia wału.... sprawdzałem inne wtryskiwacze...

    Zastanawiam się czy to czasem nie pompa paliwa bo na gazie jest OK więc elektryka raczej odpada.... chyba że pozostanie czujnik położenia wałków rozrządu...


    Może ktoś coś podpowie, bo ręce opadają....

    Z tego co piszesz to podejżenie apda na czujniki wałka rozrządu. Czy to odcięcie 4.5 jest rownierz na gazie ? Nie wiem tylko na co działa to odciecie. Wyłacza cewkę czy wtryskiwacze.

    0
  • #13 24 Kwi 2006 17:12
    Slawek_29
    Poziom 12  

    Cytat:
    Ja podpowiem bo ręce opadają
    Ile jeszce części niepotrzebnych wymienisz zanim udasz sie do porządnego warsztatu-no oczywiście to twoja sprawa,ale nie przejmuj sie nie ty pierwszy i ostatni myslisz że jak sam zrobisz będzie taniej -i nie dziwię sie . Tylko ciekawe jest kiedy się zatrzymasz i uswiadomi ci ktos że naprawe kilkakrotnie przewyzszyłes wymieniając niepotrzebne części -mętoda prób i błędów jest dobra dla szrotowców gdzie maja czas i pod ręką 10 zestawów na podmiane ,a tak to tylko wiedza sie liczy i fachowość.
    Powodzenia w experymentach


    Wszystkie części miałem uszkodzone lub wymienione z uwagi na ich żywotność... przepływomierz siadł od strzału na gazie, sonda chyba ze starości, czujnik wału bo się kable przetarły, świece i kable - okresowa wymiana.....

    Jeśli myślisz, że wymieniłem to szukając usterki to jesteś w błędzie... napisałem aby temat był jasny i nie zaczynał się od a może świece, sonda itd...

    Niniej za Twoją "CENNĄ" radę dziękuję tymbardziej, że za darmo :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    Cytat:
    Z tego co piszesz to podejżenie apda na czujniki wałka rozrządu. Czy to odcięcie 4.5 jest rownierz na gazie ? Nie wiem tylko na co działa to odciecie. Wyłacza cewkę czy wtryskiwacze.


    Na gazie nie idzie pod 7 tys, beż żadnych ksztuszeń i dławień.... na benzynie tylko do 4,5 tys i koniec... ale jeszcze sprawa mocy.... raz zwalnia raz przyśpiesza..... :cry:

    0
  • #14 28 Kwi 2006 08:55
    leinadzs
    Poziom 27  

    A jaki masz gaz założony? Powiem jedno: II gen. rozjezdża te sterowniki benzynowe w tych vectrach. Najlepszym rozwiązaniem jest odżałowanie kilkuset złoty więcej i założenie sekwencji

    0
  • #16 28 Kwi 2006 16:20
    Slawek_29
    Poziom 12  

    O jakich siłownikach benzynowych mówicie???

    Ja też jezdziłem ponad 150 z walniętą przepływką....

    0