Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć potencjometr do zasilacza

17 Paź 2020 15:11 351 14
  • Poziom 4  
    Witam. Dostałem zasilacz który ma od 26.5 do 42.5v,a mam płytkę z regulatorem od prostownika. Moje pytanie brzmi czy da się wlutowac regulacje do tego zasilacza,jezeli tak to w które miejsce, bo jestem laikiem w tych sprawach. Chciałbym uzyskać od 14v w zwyż Jak podłączyć potencjometr do zasilacza Jak podłączyć potencjometr do zasilacza Jak podłączyć potencjometr do zasilacza Jak podłączyć potencjometr do zasilacza
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Potrzebujesz regulatora np jakiegoś z rodziny LM. W datasheet regulatora jest schemat jak go podłączyć. Nie ma na to jakiegoś patentu. Wszystko zależy od tego jaki to regulator i jakiego napięcia i prądu potrzebujesz na wyjściu oraz co jest parametrem determinującym tzn co jest ważniejsze.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Witam.

Moduł, zdjęcie nr.4, nie nadaje się do tego.
    Mani518 napisał:
    Chciałbym uzyskać od 14v
    Można by do tego celu, użyć napięcia: Uwe układu AN7812F.
  • Poziom 33  
    Mani518 napisał:
    od 26.5 do 42.5v

A zmierzyłeś napięcie, że takie tam występuje; jeden z kondensatorów jest na 35V

Płytkę trzeba pokazać od strony ścieżek.

Na 7812 można zrobić regulację od 12 w górę; prąd do 1..1,5A, ale to zależy od prądu uzwojenia transformatora
  • Pomocny post
    Pomocny dla użytkowników
    Regulator z prostownika włączony był po stronie pierwotnej (230V) i miał wpływ na wielkość napięcia na wyjściu prostownika. Teoretycznie mógłbyś spróbować go włączyć analogicznie u siebie, ale takich rozwiązań w zasilaczach się nie stosuje. Taki regulator jest też używany w odkurzaczach, które mają regulację mocy.