Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Carens 3 2007 2.0 CRDI D4EA 140 KM opala i natychmiast gaśnie

17 Paź 2020 23:05 96 5
  • Poziom 15  
    Witam,

    potrzebuję pomocy w diagnozie usterki, ponieważ nie mogę uruchomić silnika, auto stoi pod chatą.
    Po przekręceniu kluczyka silnik pali na strzał, ale pracuje dosłownie ćwierć sekundy i natychmiast zdycha i tak za każdym razem.

    Zaczęło się od tego, że kuna pogryzła górny wąż cieczy chłodzącej wychodzący z nagrzewnicy.
    Wymieniłem, jednocześnie zauważyłem, że pod pompą wysokiego ciśnienia jest mokro (pompa po regeneracji kilka miesięcy temu). Wycieku nie wiązałbym jednak z działalnością kuny;) Mam też nadzieję, że nie ma bezpośredniego związku z tym co się obecnie dzieje.

    Auto chodziło cały czas normalnie, po czym po dwóch/trzech tygodniach (od działalności kuny) zdarzyło się, że samochód nie odpalił na strzał jak zawsze, tylko dopiero za drugim razem (też na strzał). Następnego dnia sytuacja się powtórzyła, ale bywało, że auto nie zapaliło nawet za drugim razem, tylko potrzebowało trzech, czterech zapłonów (zawsze na strzał, bez kręcenia rozrusznikiem).
    Jak już odpalił, to chodził normalnie, czyli był żwawy, reagował na gaz, nie dusił się, nie prychał, nie kopcił, normalna jazda.
    Obecnie próbę uruchomienia mogę powtórzyć i kilkanaście razy, ale silnik za każdym razem uruchomi się jakby na ćwierć, może pół sekundy, po czym natychmiast zdechnie.
    Sytuacji nie wiązałbym z wilgotnością (sucho/deszcz) czy też temperaturą (zimny/ciepły silnik zachowywał się dokładnie tak samo).

    Co zostało zrobione i gdzie zaglądałem w poszukiwaniu usterki:
    1) diagnostyka po złączu wewnątrz kabiny (nie pod maską) - błędy P1405 i P2080 (pół roku temu auto było na serwisowym wypalaniu DPF, być może stare tematy), po skasowaniu zniknęły definitywnie, komputer nie pokazuje innych błędów
    2) EGR - zdjęty i wyczyszczony wraz z chłodnicą, nie był w jakimś złym stanie, a już na pewno nie był zacięty od nagaru
    3) bak paliwa i pompa paliwa - zajrzałem do środka, pompa pracuje, na spodzie baku jest trochę osadu, ale sitko na pompie jest czyściutkie
    4) filtr paliwa - wymieniony, stary nie wyglądał absolutnie na przytkany, wyleciało z ropą trochę drobniutkich zanieczyszczeń, ale nie było to coś co miałoby zatkać układ paliwowy
    5) immobiliser - po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawia się normalnie lampka na panelu wskaźników, po czym po uruchomieniu gaśnie, uruchamianie pierwszym i drugim kluczykiem daje takie same objawy
    6) bezpieczniki pod maską i wewnątrz - żaden nie jest przepalony, brudny, zaśniedziały
    7) złącza i kable pod maską - nie znalazłem nic, co miałoby być pogryzione, zerwane
    8) filtr powietrza - nowy

    Czego jeszcze nie robiłem:
    1) pompa wysokiego ciśnienia/wtryski (wtryski, podobnie jak pompa były regenerowane parę m-cy temu) - tego na razie nie ruszałem, wyciek, który zlokalizowałem nie wyglądał na duży
    2) kostka stacyjki? nie mam na podmianę
    3) czujnik temperatury, wału, wałka - z diagnostyki po złączu żaden z nich się nie odzywa, ale też żadnego nie podmieniałem

    Laweta, czy coś poradzicie?
    Pozdrawiam!
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 40  
    Musisz podłączyć komputer i zobaczyć co widzi sterownik silnika przy rozruchu. Ciśnienie paliwa temperatura cieczy chłodzącej itp.. Ale mam radę odłącz na próbę przepływomierz i zobacz czy odpali.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 15  
    Cześć,

    dzięki za odpowiedź w temacie.
    Próbowałem już rozruchu bez czujnika EGR, potem bez przepływomierza, a nawet bez czujnika temperatury. Nic to nie dało. Potem trzeba było tylko kasować błędy, które od razu wyrzucił komputer.
    Czujnik temperatury jest raczej ok, startuje od poziomu tego co na dworze, po czym rośnie do ok. 90 st. Taki pomiar udało mi się zrobić, jak jeszcze ten szrot odpalał.
    W tym silniku jest jeden czujnik temperatury cieszy?

    Co do ciśnienia paliwa, dobra sugestia. Nie pamiętam co mi pokazywał komputer na jałowym biegu i podczas jazdy. Kojarzysz jakie ciśnienie powinno być w tym silniku?
    Uwalony regulator ciśnienia paliwa będzie gasił silnik zaraz po uruchomieniu?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 40  
    200-300 bar aby odpalił.
  • Poziom 14  
    Zrób próbę przelewową wtrysków , identyczny miałem problem - najpierw ktoś zmienił pompę później padły wtryski też w Kia 2,0