Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic II 1,5 dCi - Silnik nie odpala, błąd elektroniki...

piotrek power 19 Oct 2020 09:56 2715 13
  • #1
    piotrek power
    Level 27  
    Witam.
    Mam Scenica II 2007 r 1,5 dci 86KM

    Samochód mam od 3 dni, po zakupie nie było problemu, dojechał do domu, lecz okazało się że wentylator chłodnicy jest zablokowany przez błoto i się nie uruchamiał, po umyciu silnika od dołu i spróbowaniu prostownikiem wentylator chodzi, ale po wpięciu kostki i włączeniu klimatyzacji nadal nie, choć sama sprężarka startowała.

    Ale po umyciu silnik cały czas odpalał normalnie, postanowiłem sprawdzić bezpieczniki, po wyjęciu pojedynczo bezpieczników ze skrzynki UPC wszystkie były dobre, te duże 80A, 60A... również. (skrzynka UPC była sucha po myciu) Po złożeniu i podpięciu klemy okazało się że nie ma prądu. Zauważyłem że nie łączy ten bezpiecznik czarny na klemie plusowej, i wziąłem zmostkowałem tymczasowo do czasu zakupy nowej klemy plusowej, (czy to mogło mieć wpływ na późniejszy problem?) I silnik odpalił normalnie, jeszcze bez błędów, ale po chwili bez włączania klimy dosłownie po 15 sek pracy silnika uruchomił się wentylator chłodnicy na max obroty pomimo że silnik zimny i wyskoczył błąd elektroniki i ładowania akumulatora choć napięcie cały czas w tym momencie było 14,2V, po zgaszeniu silnika nie odpalił, co ciekawe cały czas chodził wentylator mimo że silnik wyłączony, karta wyjęta.

    Po odpięciu akumulatora błąd znikał i samochód odpalał, lecz po chwili znowu błąd. Po paru próbach jakby się poprawiło, nawet wyjechałem autem, przejechałem kawałek drogi wróciłem, jeszcze podpiąłem mój ELM 327 na bloototh i w momencie podpięcia wyskoczył błąd elektroniki ponownie i ładowania aku, aha, jeszcze do tych błędów pojawiał się błąd ciśnienia oleju. ELM się nie połączył, a po zgaszenia auta nie odpala już nawet po odpięciu aku.

    Cały czas te 3 błędy i nie kasują się teraz po odpięciu aku, tak jak wcześniej. Co może być przyczyną ? To ominięcie bezpiecznika na klemie plusowej ? Czy samo odłączenie akumulatora i ten wcześniej zablokowany wentylator chłodnicy?. Poprzedni właściciel jeździł na zablokowanym wentylatorze ok 2 miesiące, twierdził że nie wiedział choć mówiłże płynu mu nie wywaliło, nie zagotował wody. Ogólnie po wpięciu interfejsu na bluetooth OBDII bez próby połączenia z telefonem, od razu te błędy się pojawiają na wyświetlaczu w aucie, to obroty silnika się zwiększają (jak jeszcze pracował), centralny zamek zaczyna drzwi zamykać cały czas pyka, wskaźniki przestają działać. Interfejs stosuje w Megane II 1,6 16V to działa dobrze, właściwie cały czas z nim jeżdżę w megane, programu używam car scanner w wersji darmowej. Czy ten interfejs nie współpracuje z 1,5 dci ? No ale te wszystkie błędy były za nim ELM był wpięty.
  • #2
    Anonymous
    Level 1  
  • #4
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Sceniki nie lubią wody. Myty był szlauchem czy karcherem? Karcher to dla elektroniki w tych autach zabójstwo jest.
  • #5
    piotrek power
    Level 27  
    UPC nie wiem czy jest dobry. Wiem tylko że go nie zalałem wodą. Nie wiem jak sprawdzić UPC czy jest dobre ?

    Myty był karcherem, choć i tak się nie domył z tego błota. We wahaczach wszędzie jest błoto i kamienie.
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    podpiąłem mój ELM 327 na bloototh i w momencie podpięcia wyskoczył błąd elektroniki ponownie i ładowania aku, aha, jeszcze do tych błędów pojawiał się błąd ciśnienia oleju.

    Jak cyrki się dzieją w momencie wpinania/wypinania kostki w złącze OBD, to szwankuje masa wiązki wtrysku (w obd są dwie masy, nadwozia, na 4 i wtrysku na 5 pinie, wtyczka je mostkuje)
    Sprawdź masę wiązki, dwa czarne kable 2,5 mm² idące do klemy - akumulatora
  • #7
    piotrek power
    Level 27  
    carrot wrote:
    Quote:
    podpiąłem mój ELM 327 na bloototh i w momencie podpięcia wyskoczył błąd elektroniki ponownie i ładowania aku, aha, jeszcze do tych błędów pojawiał się błąd ciśnienia oleju.

    Jak cyrki się dzieją w momencie wpinania/wypinania kostki w złącze OBD, to szwankuje masa wiązki wtrysku (w obd są dwie masy, nadwozia, na 4 i wtrysku na 5 pinie, wtyczka je mostkuje)
    Sprawdź masę wiązki, dwa czarne kable 2,5 mm² idące do klemy - akumulatora


    Dokładnie tak. Świruje jak się wkłada interfejs do gniazda OBD i przestaje jak się wyciągnie interfejs.

    Masa wiązki wtrysku ? Postaram się jutro ją znaleźć A dojdę idąc od klemy ? Ciężko tam iść po kablach bo ciasno i nie widać. Może dlatego wyrzuca błąd elektroniki i nie da się auta w ogóle uruchomić? A jak nie chodził był zablokowany wentylator chłodnicy. Szedł do niego prąd to mogło np coś uszkodzić w UPC ? Skoro bezpieczniki są dobre.
  • #8
    Anonymous
    Level 1  
  • Helpful post
    #9
    genek1000
    Level 35  
    Kolega carrot napisał nieprawdę jeśli chodzi o masy w złączu OBD - przynajmniej jeśli chodzi o Scenica II z tematu (chociaż szczerze nie spotkałem jeszcze renówki żeby miała wspólną masę dla OBD i ECU silnika).

    Masy na 4 i 5 OBD są ciągnięte z belki deski rozdzielczej i ze słupka.
    Z klemy minusowej akumulatora jest masa dla sterownika wtrysku (w tym modelu).
    Jeśli chodzi o choinkę na desce w czasie wpinania czegoś do OBD to niestety, ale sprzęty robią takie cyrki. Znam nawet modele renówki gdzie oryginalny CLIP potrafi zwieść komunikację na CAN i wywalić choinkę na desce.
  • #10
    piotrek power
    Level 27  
    Witam.

    Po wysuszeniu komputera i UPC i zmianie klemy plusowej auto odpala.
    Teraz nawet mój interfejs działa: Renault Scenic II 1,5 dCi - Silnik nie odpala, błąd elektroniki...

    I nic nie świruje, może to któryś z plusów nie łączył a nie masa ?

    Teraz świeci poduszka airbag. Ale to świeciło i gasło już od początku zakupu auta tj 5 dni. U mnie w Megane 2 też poduszka świeci.

    Ale żeby nie było za dobrze mój elm taki jak w obrazku znalazł następujące błędy w scenicu:

    C10E6 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, test jest zablokowany przez inne DTC, zweryfikowana usterka obecna
    C1180 - zweryfikowana usterka obecna
    B1040 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, zweryfikowana usterka obecna
    B1050 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, test jest zablokowany przez inne DTC, zweryfikowana usterka obecna
    B1080 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, test jest zablokowany przez inne DTC, zweryfikowana usterka obecna
    B10C2 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, test nie został zakończony, zweryfikowana usterka obecna
    B1042 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, zweryfikowana usterka obecna
    B1008 - sprawdzone i przechowywane w pamięci nieulotnej, zweryfikowana usterka obecna
    P0500 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, test jest zablokowany przez inne DTC, zweryfikowana usterka obecna
    P0685 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, test jest zablokowany przez inne DTC, zweryfikowana usterka obecna
    OBD II engine control relay - open circuit
    P0830 - usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, warunki testowe są spełnione, test jest zablokowany przez inne DTC, zweryfikowana usterka obecna
    OBD II - cluth pedal position switch a circuit malfunction
    P0016
    OBD II - crankshaft position camshaft, bank 1 sensor a - correlation
    P0380 - sprawdzone i przechowywane w pamięci nieulotnej, zweryfikowana usterka obecna
    P0530 - zweryfikowana usterka obecna
    OBD II AC refrigerant pressuere sensor - circuit malfunction
    P0016 - oczekująca i potwierdzona
    P0670 - oczekująca i potwierdzona

    Próbowałem skasować ale tylko 3 błędy się skasowały, reszta jest nadal.
    Ten sam ELM w mojej megance nie znajduje żadnych błędów.
  • #11
    piotrek power
    Level 27  
    Trzeba się przejmować tymi błedami?
  • #12
    genek1000
    Level 35  
    piotrek power wrote:
    Trzeba się przejmować tymi błedami?

    Po pierwsze - wypisujesz jakieś bzdurne błędy odczytane jeszcze bardziej bzdurnym przyrządem .
    Jak nie zrobisz diagnostyki jakimś normalnym sprzętem wspieranym przez producenta, który bierze na siebie interpretację błędów to z tych które masz raczej nikt ci nie pomoże .
    Po drugie - czy te błędy objawiają się w jakikolwiek sposób na liczniku czy pracy silnika/ pojazdu czy są tylko błędami odczytanymi przez super interfejs za 5 euro z alliexpres ?
  • #13
    piotrek power
    Level 27  
    No te błędy pojawiają się tylko przez mój super interfejs. Jedyny błąd jaki się pojawia na liczniku to airbag.

    Tutaj mam pytanie, gdybym pojechał gdzieś podłączyć na lepszy sprzęt to czy jestem w stanie dowiedzieć z którą poduszką jest problem ? Pojawił mi się ten sam problem z poduszkami w mojej megance 2 podobnie jak u ojca w scenicu i tak czasami zgaśnie błąd potem znowu świeci i zaczyna mnie to irytować. Nie wiem czy kupić przełączniki zespolone ? Poprzedni właściciel raz zmieniał przełączniki zespolone przez to że świeciła mu poduszka. Jeździłem jakieś pół roku Meganką i było ok A teraz od miesiąca błyska ta poduszka co chwilę. A w scenicu świeci cały czas.
  • #14
    genek1000
    Level 35  
    piotrek power wrote:
    Tutaj mam pytanie, gdybym pojechał gdzieś podłączyć na lepszy sprzęt to czy jestem w stanie dowiedzieć z którą poduszką jest problem ?

    Tak.
    piotrek power wrote:
    Nie wiem czy kupić przełączniki zespolone ?

    To może być taśmy w przełączniku , ale równie dobrze może być wina wtyczki popd fotelami , albo czujnika pozycji fotela ,albo niełączącej której wtyczki od poduszki/ napinacza , a może .....
    Tylko diagnostyka jakimś normalnym sprzętem