Witam.
Mam Scenica II 2007 r 1,5 dci 86KM
Samochód mam od 3 dni, po zakupie nie było problemu, dojechał do domu, lecz okazało się że wentylator chłodnicy jest zablokowany przez błoto i się nie uruchamiał, po umyciu silnika od dołu i spróbowaniu prostownikiem wentylator chodzi, ale po wpięciu kostki i włączeniu klimatyzacji nadal nie, choć sama sprężarka startowała.
Ale po umyciu silnik cały czas odpalał normalnie, postanowiłem sprawdzić bezpieczniki, po wyjęciu pojedynczo bezpieczników ze skrzynki UPC wszystkie były dobre, te duże 80A, 60A... również. (skrzynka UPC była sucha po myciu) Po złożeniu i podpięciu klemy okazało się że nie ma prądu. Zauważyłem że nie łączy ten bezpiecznik czarny na klemie plusowej, i wziąłem zmostkowałem tymczasowo do czasu zakupy nowej klemy plusowej, (czy to mogło mieć wpływ na późniejszy problem?) I silnik odpalił normalnie, jeszcze bez błędów, ale po chwili bez włączania klimy dosłownie po 15 sek pracy silnika uruchomił się wentylator chłodnicy na max obroty pomimo że silnik zimny i wyskoczył błąd elektroniki i ładowania akumulatora choć napięcie cały czas w tym momencie było 14,2V, po zgaszeniu silnika nie odpalił, co ciekawe cały czas chodził wentylator mimo że silnik wyłączony, karta wyjęta.
Po odpięciu akumulatora błąd znikał i samochód odpalał, lecz po chwili znowu błąd. Po paru próbach jakby się poprawiło, nawet wyjechałem autem, przejechałem kawałek drogi wróciłem, jeszcze podpiąłem mój ELM 327 na bloototh i w momencie podpięcia wyskoczył błąd elektroniki ponownie i ładowania aku, aha, jeszcze do tych błędów pojawiał się błąd ciśnienia oleju. ELM się nie połączył, a po zgaszenia auta nie odpala już nawet po odpięciu aku.
Cały czas te 3 błędy i nie kasują się teraz po odpięciu aku, tak jak wcześniej. Co może być przyczyną ? To ominięcie bezpiecznika na klemie plusowej ? Czy samo odłączenie akumulatora i ten wcześniej zablokowany wentylator chłodnicy?. Poprzedni właściciel jeździł na zablokowanym wentylatorze ok 2 miesiące, twierdził że nie wiedział choć mówiłże płynu mu nie wywaliło, nie zagotował wody. Ogólnie po wpięciu interfejsu na bluetooth OBDII bez próby połączenia z telefonem, od razu te błędy się pojawiają na wyświetlaczu w aucie, to obroty silnika się zwiększają (jak jeszcze pracował), centralny zamek zaczyna drzwi zamykać cały czas pyka, wskaźniki przestają działać. Interfejs stosuje w Megane II 1,6 16V to działa dobrze, właściwie cały czas z nim jeżdżę w megane, programu używam car scanner w wersji darmowej. Czy ten interfejs nie współpracuje z 1,5 dci ? No ale te wszystkie błędy były za nim ELM był wpięty.
Mam Scenica II 2007 r 1,5 dci 86KM
Samochód mam od 3 dni, po zakupie nie było problemu, dojechał do domu, lecz okazało się że wentylator chłodnicy jest zablokowany przez błoto i się nie uruchamiał, po umyciu silnika od dołu i spróbowaniu prostownikiem wentylator chodzi, ale po wpięciu kostki i włączeniu klimatyzacji nadal nie, choć sama sprężarka startowała.
Ale po umyciu silnik cały czas odpalał normalnie, postanowiłem sprawdzić bezpieczniki, po wyjęciu pojedynczo bezpieczników ze skrzynki UPC wszystkie były dobre, te duże 80A, 60A... również. (skrzynka UPC była sucha po myciu) Po złożeniu i podpięciu klemy okazało się że nie ma prądu. Zauważyłem że nie łączy ten bezpiecznik czarny na klemie plusowej, i wziąłem zmostkowałem tymczasowo do czasu zakupy nowej klemy plusowej, (czy to mogło mieć wpływ na późniejszy problem?) I silnik odpalił normalnie, jeszcze bez błędów, ale po chwili bez włączania klimy dosłownie po 15 sek pracy silnika uruchomił się wentylator chłodnicy na max obroty pomimo że silnik zimny i wyskoczył błąd elektroniki i ładowania akumulatora choć napięcie cały czas w tym momencie było 14,2V, po zgaszeniu silnika nie odpalił, co ciekawe cały czas chodził wentylator mimo że silnik wyłączony, karta wyjęta.
Po odpięciu akumulatora błąd znikał i samochód odpalał, lecz po chwili znowu błąd. Po paru próbach jakby się poprawiło, nawet wyjechałem autem, przejechałem kawałek drogi wróciłem, jeszcze podpiąłem mój ELM 327 na bloototh i w momencie podpięcia wyskoczył błąd elektroniki ponownie i ładowania aku, aha, jeszcze do tych błędów pojawiał się błąd ciśnienia oleju. ELM się nie połączył, a po zgaszenia auta nie odpala już nawet po odpięciu aku.
Cały czas te 3 błędy i nie kasują się teraz po odpięciu aku, tak jak wcześniej. Co może być przyczyną ? To ominięcie bezpiecznika na klemie plusowej ? Czy samo odłączenie akumulatora i ten wcześniej zablokowany wentylator chłodnicy?. Poprzedni właściciel jeździł na zablokowanym wentylatorze ok 2 miesiące, twierdził że nie wiedział choć mówiłże płynu mu nie wywaliło, nie zagotował wody. Ogólnie po wpięciu interfejsu na bluetooth OBDII bez próby połączenia z telefonem, od razu te błędy się pojawiają na wyświetlaczu w aucie, to obroty silnika się zwiększają (jak jeszcze pracował), centralny zamek zaczyna drzwi zamykać cały czas pyka, wskaźniki przestają działać. Interfejs stosuje w Megane II 1,6 16V to działa dobrze, właściwie cały czas z nim jeżdżę w megane, programu używam car scanner w wersji darmowej. Czy ten interfejs nie współpracuje z 1,5 dci ? No ale te wszystkie błędy były za nim ELM był wpięty.