Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SKODA Felicja 1.6 MPI - Nie trzyma temperatury cieczy chłodzącej

Andrev01 19 Oct 2020 14:16 741 6
  • #1
    Andrev01
    Level 7  
    Witam.
    Mam Skodę Felicje I silnik 1.6 B+G. Mam taki problem, że jak samochód stoi w korku to temp na zegarze rośnie prawie do czerwonego pola (spada gdy włączę nawiew ciepłego powietrza). Jak jadę na trasie to spada sporo poniżej 90 C.

    Zaprowadziłem samochód do mechanika na wymianę termostatu z obudową. Zadzwonił po godzinie i mówi, że uszczelka poszła pod głowicą bo płyn chłodzący jest ciemny i spaliny dostają się do układu chłodzenia i szkoda kasy na nowy termostat bo jest drogi a i tak nic nie pomoże.
    Pojechałem do niego i rzeczywiście płyn ciemny. Więc mechanik stwierdził żeby w ogóle nie zakładać termostatu będzie lepiej niż bez.
    Myślę ok, niech tak będzie. Jeżdżę do tej pory bez termostatu i objawy jakie pisałem wcześniej nadal są czyli nic się nie zmieniło.
    Jednak, kupiłem specjalny płyn z takim urządzeniem dzięki któremu można sprawdzić czy spaliny rzeczywiście dostają się do układu chłodzenia. Zakłada się to na zbiorniczek płynu, wlewa do tego specjalny płyn i powinien zmienić kolor po chwili gdy samochód jest odpalony.
    Pomyślałem, że to tylko formalność, skoro płyn ciemny to na pewno uszczelka poszła.
    Sprawdziłem tym specyfikiem i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że spaliny nie dostają się do płynu.
    Więc teraz chyba jednak założę ten termostat, tylko zastanawia mnie skąd ten ciemny kolor płynu i jakiej firmy kupić termostat, bo podobno większość to buble jeśli chodzi o Skodę.
  • #2
    ToJestNick
    Level 31  
    Andrev01 wrote:
    itam.
    Mam Felicje I silnik 1.6 B+G. Mam taki problem, że jak samochód stoi w korku to temp na zegarze rośnie prawie do czerwonego pola (spada gdy włącze nawiew ciepłego powietrza). Jak jadę na trasie to spada sporo poniżej 90 C.

    Zaprowadziłem samochód do mechanika na wymianę termostatu z obudową. Zadzwonił po godzinie i mówi, że uszczelka poszła pod głowicą bo płyn chłodzący jest ciemny i spaliny dostają się do układu chłodzenia i szkoda kasy na nowy termostat bo jest drogi a i tak nic nie pomoże.
    Pojechałem do niego i rzeczywiście płyn ciemny. Więc mechanik stwierdził żeby w ogóle nie zakładać termostatu będzie lepiej niż bez.
    Myśle ok niech tak będzie. Jeżdżę do tej pory bez termostatu i objawy jakie pisałem wcześniej nadal są czyli nic się nie zmieniło.
    Jednak, kupiłem specjalny płyn z takim urządzeniem dzięki któremu można sprawdzić czy spaliny rzeczywiście dostają sie do układu chłodzenia. ( Zakłada się to na zbiorniczek płynu wlewa do tego specjalny płyn i powinien zmienić kolor po chwili gdy samochód jest odpalony)
    Pomyślałem, że to tylko formalnośc skoro płyn ciemny to na pewno uszczelka poszła.
    Sprawdziłem tym specyfikiem i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że spaliny nie dostają się do płynu.
    Więc teraz chyba jednak założę ten termostat tylko zastanawia mnie skąd ten ciemny kolor płynu i jakiej firmy kupić termostat bo podobno większośc to buble jeśli chodzi o skode


    Mogło wywalić uszczelkę na kanale olejowym i płyn jest ciemny ponieważ olej się do niego przedostaje. Wtedy tester nic nie pokaże.

    Przyjrzałbym się jednakże pompie wody. Może już nie daje rady na wolnych obrotach.

    Oraz instalacji gazowej! Rzadko bo rzadko, ale zdarza się że LPG przedostaje się do układu chłodzenia z powodu uszkodzenia reduktora.
  • #3
    damian1115
    Level 36  
    Zapewne w chłodnicy nazbierało się sporo brudu, nagaru, i stąd ten ciemny kolor płynu. Jeżeli faktycznie chłodnica jest zakamieniona to nie odprowadza ciepła tak jak się należy, i to może być przyczyną skoków temperatury na wskaźniku.
  • #4
    abart64
    Level 32  
    Nic nie piszesz czy wentylator się włącza. To podstawa chłodzenia na postoju.
  • #5
    Andrev01
    Level 7  
    ToJestNick wrote:


    Mogło wywalić uszczelkę na kanale olejowym i płyn jest ciemny ponieważ olej się do niego przedostaje. Wtedy tester nic nie pokaże.

    Przyjrzałbym się jednakże pompie wody. Może już nie daje rady na wolnych obrotach.

    Oraz instalacji gazowej! Rzadko bo rzadko, ale zdarza się że LPG przedostaje się do układu chłodzenia z powodu uszkodzenia reduktora.


    Płyn raczej nie wygląda na zmieszany z olejem, prędzej już na sadzę ze spalin, ale skoro spaliny się nie dostają do układu to może po prostu układ jest zasyfiony.
    Chyba dopóki nie założę dobrego termostatu to niczego się nie dowiem.
  • #6
    ToJestNick
    Level 31  
    Andrev01 wrote:
    ToJestNick wrote:


    Mogło wywalić uszczelkę na kanale olejowym i płyn jest ciemny ponieważ olej się do niego przedostaje. Wtedy tester nic nie pokaże.

    Przyjrzałbym się jednakże pompie wody. Może już nie daje rady na wolnych obrotach.

    Oraz instalacji gazowej! Rzadko bo rzadko, ale zdarza się że LPG przedostaje się do układu chłodzenia z powodu uszkodzenia reduktora.


    Płyn raczej nie wyglada na zmieszany z olejem, prędzej juz na sadzę ze spalin ale skoro spaliny się nie dostają do układu to może po prostu układ jest zasyfiony.
    Chyba dopóki nie założę dobrego termostatu to niczego się nie dowiem.



    Skoro bez termostatu temperatura leci na czerwone pole to z termostatem na pewno nie będzie lepiej.
  • #7
    Andrev01
    Level 7  
    No właśnie też tak się zastanawiałem. Może pompa wody jest wadliwa bo była wymieniana nie tak całkiem dawno temu tylko nie wiem czy te objawy były przed wymianą bo wcześniej jeździła moja mama tym samochodem na bardzo krótkie trasy więc niczego nie zauważyła.

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    abart64 wrote:
    Nic nie piszesz czy wentylator się włącza. To podstawa chłodzenia na postoju.


    Tak włącza się jak temperatura jest już wysoka, chwile pochodzi i się wyłączy.