Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rower Mifa - Wymiana silnika, a prędkość maksymalna

Wini 230 20 Oct 2020 18:16 879 8
  • #1
    Wini 230
    Level 23  
    Witam, posiadam rower Mifa, z silnikiem BBE3628A w tylnym kole 250W, 36V, trójfazowym, bez czujników Halla. Ostatnio zrobił mi się luz na łożyskach i myślę o zamianie silnika, na MXUS XF08. Chciałbym wymienić silnik, ponieważ w oryginalnym mam problem z odkręceniem dekla, z tego co widzę nie ma do niego części, a sam silnik w wersji na tylne koło nie jest obecnie do kupienia nawet w Chinach. MXUS XF08 dodatkowo wyposażony jest w sprzęgło jednokierunkowe, co byłoby dla mnie dużym udogodnieniem. Wiem że teoretycznie zamiennik silnika powinien działać, pod podłączeniu samych faz, ale rower posiada blokadę prędkości do 25 km, czy po zmianie silnika, maksymalna prędkość nie będzie np. niższa z powodu różnicy przełożenia przekładni, czy innej ilości biegunów magnesu ? Wyższą jestem w stanie zaakceptować. Rower jest na sterowniku KZQW22A1S, takim jak na zdjęciu, czy da się ewentualnie zaprogramować sterownik, pod silnik MXUS XF08 ? Do czego jest ta wtyczka z 4 przewodami ? W rowerze nie jest ona nigdzie podłączona

    Rower Mifa - Wymiana silnika, a prędkość maksymalna
  • Helpful post
    #2
    banmar_2005
    Level 27  
    Ta kostka 4 pinowa jest do podłączenia panelu sterowania z wyświetlaczem.
    są tam 4 kabelki czy 5?
    Ja na twoim miejscu starałbym się wymienić łożyska i naprawił dekiel.
    Jeżeli chcesz zmienić silnik już to kup z kołem używany, ale wtedy bym też zmienił kontroler Na KT36V z panelem wyświetlacza, ale czy to warto?
    Myślę że nie masz ograniczenia prędkości, po prostu twój silnik przy tym napieciu zasilanie nie kręci więcej
  • Helpful post
    #3
    slawko_k
    Level 34  
    Wszystkie silniki używane z fabrycznych rowerów jakie miałem w rękach i testowałem było wolnoobrotowe i zapewniały te 25-28km/h. Mxusy xf08 które montowałem na pakiecie 36V zapewniają max ok 36km/h na kole 26cali.
    Wg mnie wymiana twojego na xf08 przyspieszy rower ale oczywiście zagwarantować ci tego nie mogę.
  • #4
    Wini 230
    Level 23  
    banmar_2005 wrote:
    Ta kostka 4 pinowa jest do podłączenia panelu sterowania z wyświetlaczem.
    są tam 4 kabelki czy 5?


    Są tam 4 przewody, czy sterownik może współpracować z wyświetlaczami np. S-LCD5, lub KT LCD3, ewentualnie jaki inny wyświetlacz można podłączyć do złącza ?

    banmar_2005 wrote:
    Ja na twoim miejscu starałbym się wymienić łożyska i naprawił dekiel.
    Jeżeli chcesz zmienić silnik już to kup z kołem używany, ale wtedy bym też zmienił kontroler Na KT36V z panelem wyświetlacza, ale czy to warto?


    Zamówiłem już silnik MXUS XF08 razem z kołem. Nie wiadomo w jakim stanie jest przekładnia planetarna w oryginalnym silniku, jest ona trudno dostępna, nie wiadomo czy udałoby się ją szybko zamówić. Myślałem żeby może nakręcić dwie nakrętki na gwint wolnobiegu i spróbować odkręcić dekiel kluczem, ale i tak nie wiem, czy udałoby mi się ściągnąć i nałożyć nowe łożyska. Planowałem oddać silnik do serwisu, ale jeśliby się okazało że również przekładnia planetarna jest uszkodzona, a nie można jej dostać, musiałbym zapłacić za weryfikację, a silnik i tak nie byłby w pełni naprawiony. Silnik MXUS XF08 jest bardziej powszechny, można go kupić od ręki w Polsce, są części do niego, jest łatwiejszy do rozkręcenia, w razie awarii sterownika, będą pasować do niego sterowniki ogólnodostępne. Zależy mi też na sprzęgle jednokierunkowym, bo kupowałem rower z myślą że silnik będzie służył mi tylko do wspomagania, tymczasem okazało się że fabryczny silnik stawia tak duży opór po wyłączeniu zasilania że właściwie nie da się jechać. Wyłączanie wspomagania wydłuży żywotność baterii, zwiększy zasięg roweru i będzie korzystne dla zdrowia

    banmar_2005 wrote:
    Myślę że nie masz ograniczenia prędkości, po prostu twój silnik przy tym napieciu zasilanie nie kręci więcej


    Ale powyżej 25km/h czuć wyraźne odcięcie mocy i wyłączenie wspomagania.

    slawko_k wrote:
    Wg mnie wymiana twojego na xf08 przyspieszy rower ale oczywiście zagwarantować ci tego nie mogę.


    Jeżeli na nowym silniku prędkość zmniejszy się, będę tak jeździł, tym bardziej że i tak będę mógł dzięki sprzęgłu jednokierunkowemu wspomóc silnik, a za jakiś czas zmienię sterownik. Jeśli prędkość będzie wyższa, to będzie korzystne zjawisko i tak zostawię. Zdecydowałem się zmienić silnik, bo zależy mi też na niezawodności roweru. Jeżeli np wyczerpie się bateria, czy układ elektryczny ulegnie uszkodzeniu będzie można jechać bez wspomagania. W razie awarii silnika są dostępne części, silnik jest łatwiejszy w serwisowaniu, co skróci czas przestoju roweru
  • Helpful post
    #5
    banmar_2005
    Level 27  
    Nie miałem do czynienia z tym sterownikiem i nie wiem czy wyświetlacz LCD 3 będzie pracował, w sumie te wyświetlacze są dedykowane do sterowników z serii KT. a Twój sterownik chyba pracował na prostym panelu z wyświetlaniem LED.
    tu masz zestaw kontroler KT z wyświetlaczem LCD5
    Link
  • #6
    Wini 230
    Level 23  
    Dostałem już silnik, działa bez zakłóceń, po podłączeniu samych faz, z pominięciem czujników. Wydaje mi się że trochę szybciej się kręci, ale nie mogłem tego sprawdzić w czasie jazdy, ponieważ przysłali mi silnik zapleciony we wgniecioną obręcz. Muszę iść do serwisu żeby mi zapletli silnik w obręcz ze starego koła, bo sam nie dam rady. Możliwe że trzeba będzie nowe szprychy zastosować, ponieważ uszkodzona obręcz ma nieco mniejszy stożek, a z kolei szprychy w starym kole dopasowane były do silnika o mniejszej średnicy, niż ten nowy
  • #7
    Wini 230
    Level 23  
    Zamontowałem już koło, rower na nowym silniku ma lepsze przyśpieszenie, zwiększyła się również prędkość z 25 km/h, do ponad 30 km/h, to zmiana na plus, ale czy jazda na pełnej mocy nie spowoduje uszkodzenia sterownika ? Sprawdzałem ręką temperaturę obudowy kontrolera, był dosyć ciepły, ale nie gorący
  • #9
    Wini 230
    Level 23  
    Czyli sterownik podaje taką samą moc na silnik, a większa prędkość wynika z większej efektywności silnika ? Można jeździć z pełną mocą, bez obawy że bateria szybciej się zużyje, lub nastąpi uszkodzenie sterownika ?

    Ogólnie tak to wyszło. Z dołączonej do silnika przedłużki zrobiłem przejściówkę ze złącza 9 pin, na 3 pin, dolutowując wtyk ze strego napędu, tak że instalacja roweru, jak i samego silnika, nie jest rozcinana. Ta przejściówka wyszła trochę za długa, bo planowałem podłączyć ją w miejscu fabrycznego mocowania gniazda, ale to źle wyglądało. Udało mi się upchnąć instalację, a w przyszłości może skrócę przewód. Połączenie jest polutowane, zaizolowane taśmą izolacyjną, a na to nałożone są dwie koszulki termokurczliwe

    Rower Mifa - Wymiana silnika, a prędkość maksymalna Rower Mifa - Wymiana silnika, a prędkość maksymalna Rower Mifa - Wymiana silnika, a prędkość maksymalna