Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes Actros 1830 - Zbyt dużyy wyciek w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwa

asdf465 21 Oct 2020 15:08 2544 11
Texa Poland
  • #1
    asdf465
    Level 6  
    Dzień dobry,
    mam problem z samochodem Mercedes Actros 1830, VIN: WDB96300410105733. Problem objawia się brakiem mocy w całkiem losowych sytuacjach, czasami towarzyszy temu komunikat awarii silnika pojawiający się na wyświetlaczu komputera. Nie zapala się przy tym kontrolka MIL. Podłączany był tester diagnostyczny TEXA. Treść aktywnego błędu brzmi: zbyt duży wyciek w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwa. Numeru błędu jeszcze nie mam, będę mógł odczytać go dopiero na weekend.Diagnosta zasugerował wymianę trzeciego wtrysku, argumentując to jego niedomykaniem. Wtrysk został wymieniony na oryginalny Mercedesa i zakodowany w serwisie. Niestety problem nie ustąpił.
    Poniżej zamieszczam zdjęcie korekt wtrysków z testera diagnostycznego wykonane podczas jazdy, kierowca w tym momencie hamował silnikiem.
    Mercedes Actros 1830 - Zbyt dużyy wyciek w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwa
    Trzeci wtrysk wyraźnie odstaje od reszty. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy przyczyny szukać w samej pompie, czy zaworze regulacyjnym na szynie? Czy to normalne, że jeden wtrysk ma tak różne korekty od pozostałych? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • Texa Poland
  • #2
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jaki numer bł może byś podał?
  • Texa Poland
  • #3
    asdf465
    Level 6  
    Przepraszam za późną odpowiedź, samochód dopiero dzisiaj zjechał na bazę. Kod błędu; 35040E.
  • #4
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Zrób zdjęcie kodu usterek.
  • #5
    gucio~1
    Level 23  
    W tym aucie jest wtrysk systemu common rail. Masz gdzieś nieszczelność, która powoduje, żę aby utrzymać ciśnienie na szynie w czasie pracy, zawór sterujący jest nadmiernie domykany. Nieszczelność może być na którymś z wtryskiwaczy, sumaryczna na wszystkich, na zaworze bezpieczeństwa, zaworze regulacji ciśnienia. Trzeba przeprowadzić standardową diagnostykę hydrauliki systemu CR .
  • #6
    asdf465
    Level 6  
    stanisławpiotr wrote:
    Zrób zdjęcie kodu usterek.


    Zdjęcie kodu poniżej.

    Mercedes Actros 1830 - Zbyt dużyy wyciek w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwa

    gucio~1 wrote:
    W tym aucie jest wtrysk systemu common rail. Masz gdzieś nieszczelność, która powoduje, żę aby utrzymać ciśnienie na szynie w czasie pracy, zawór sterujący jest nadmiernie domykany. Nieszczelność może być na którymś z wtryskiwaczy, sumaryczna na wszystkich, na zaworze bezpieczeństwa, zaworze regulacji ciśnienia. Trzeba przeprowadzić standardową diagnostykę hydrauliki systemu CR .


    Mam trochę doświadczenia w samochodach osobowych, stawiam swoje pierwsze kroki w diagnostyce pojazdów ciężarowych, które jednak trochę różnią się od osobówek. Mam za sobą odpowiednie szkolenia i kilkanaście trafnych diagnoz więc jakieś pojęcie mam ;) Dodam też, ze samochód był na jednym z serwisów zajmujących się samochodami ciężarowymi. Po całodniowej diagnozie poddali się.
    Zrobiłem pełna diagnostykę układu CR:
    - test pompy CR - pompa w prawidłowy sposób wybudowuje i utrzymuje ciśnienie
    - zawór na szynie - reguluje wartość ciśnienia prawidłowo, podczas jazdy cały czas zrzuca ciśnienie z szyny, ale robi to w sposób wymagany przez ECU silnika (ciśnienie rzeczywiste na szynie pokrywa się z tym co wymaga komputer +/- 10 bar)

    Zrobiliśmy test. Zamieniliśmy miejscami trzeci wtrysk (ten nowy z serwisu) z czwartym i je zakodowaliśmy. Błąd odnośnie wycieku znikł, ale korekty na wtryskach w ogóle się nie zmieniły.W dalszym ciągu trzeci wtrysk ma dużo większą dawkę od pozostałych (dokładnie takie same wartości jak w pierwszym poście) Dodatkowo samochód stracił już na stałe moc, dodatkowym objawem, który się pojawił jest długie kręcenie rozrusznikiem, po nocnym przestoju. Później za dnia samochód odpala normalnie.

    Dziwi też fakt, że problem jest tylko z wtryskiem na jednym cylindrze, niezależnie od tego jaki wtrysk tam się zamontuje, korekta cały czas jest taka sama. Z czego to może wynikać? Co ma wpływ na wysterowanie tego konkretnego cylindra?

    Dodatkowo błąd i problem zaczął się pojawiać w dwóch kolejnych samochodach. Wszystkie opisywane pojazdy są z lat 2015-2016 (kilka miesięcy różnicy), przebiegi 500 - 620tys. km. Spotkał się ktoś z takim problemem?
  • Helpful post
    #7
    Gerri
    Mercedes specialist
    W oryginalnej Star Diagnozie jest test na to uszkodzenie.
    Mercedes Actros 1830 - Zbyt dużyy wyciek w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwa Mercedes Actros 1830 - Zbyt dużyy wyciek w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwa
    Nawet nie tak dawno to robiłem. W czasie testu motor mocno kombinuje, zmienia sobie ciśnienie, trzeba robić różne rzeczy na rozkaz komputera i trochę to trwa.Tak więć wątpię, żebyś jakimiś prostymi metodami diagnostycznymi mógł taki test zastąpić.
  • #8
    asdf465
    Level 6  
    Dziękuję za odpowiedź i pomoc Gerri. W takim razie z czystym sumieniem składam broń. Jak tylko autko skończy zakontraktowaną robotę (za ok. 3-4 tygodnie) to skieruje je do serwisu Mercedesa. Rezultatami naprawy na pewno się podzielę. Pozdrawiam!
  • #9
    Ma_rcin86
    Level 1  
    Witam, udało się ogarnąć ten błąd? Wiadomo o co chodziło?
  • #10
    asdf465
    Level 6  
    Witam,
    Problem pojawił się w dwóch kolejnych samochodach, niestety dalej jest nie rozwiązany. Najbliższy możliwy termin jaki udało mi się uzgodnić na diagnozę tej usterki to 19/12/2020. Pozostaje tylko czekać i liczyć na szczęście.
  • #11
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Przyczyną może być zła jakość paliwa lub zużycie elementów hydrauliki paliwowej. Dokładnie nie robiłem jaszcze tych silników ale podejrzewam że trzeba postępować podobnie jak w innych silnikach common rail. Wykonać należy testy sprawdzające system paliwowy zarówno niskiego cienienia (sprawdzenie ciśnienia na wolnych i wysokich obrotach wraz z wydajnością pompy, filtry paliwowe itd) jak i wysokiego ( zawory zabezpieczając AWARYJNE jak i przelewy wtryskiwaczy, zawór PWM). Jeśli znajdę czas to przewertuję pomoc diagnostyczna w tych silnikach to coś będę mógł więcej powiedzieć na ten temat,
  • #12
    asdf465
    Level 6  
    Problem rozwiązany, winne były wtryski, które "lały" i generowały mi błąd. Szybki test i wymiana pomogły :)
    Dodam jeszcze, że mieliśmy Actrosa, który nie miał żadnych błędów w systemie, ale ne miał też kompletnie mocy. W tym przypadku problemem była zbyt mała dawka maksymalna wtryskiwanego paliwa. Tutaj również wymiana wtrysków pomogła. Temat zamykam, bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.