Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 hdi 110 rhs ws - Uszkodzona pamięć eeprom 5P8C03

tomi1975 21 Oct 2020 19:35 519 5
Tespol
  • #1
    tomi1975
    Level 13  
    Witam, mam problem z autem jak w temacie, auto nie odpala. Odczyt błędów P0340 lub P0016 na zmianę lub wcale nie ma błędów. Wiązka sprawdzona, czujniki podmienione, wymienione ECU zrobiony klon 5P8C03 i na drugim też nie odpala. Podejrzewam że klon został źle zrobiony, lub posypał się wsad i tak został skopiowany. Na obu ECU nie widzi że czujnik wału korbowego jest wypięty, w parametrach bieżących pokazuje 250 obr/min przy kręceniu na odłączonym czujniku.
    Odczytałem eeprom programatorem ch341 i proszę kogoś obeznanego we wsadach o weryfikację zawartości.
    Mam jeszcze pytanie czy te dwa ecu jak na foto będą ze sobą zamienne?
  • Tespol
  • Helpful post
    #2
    grala1
    VAG group specialist
    Daj opisy błędów.
    Ta pamięć nie ma nic do tych błędów - to jest eeprom.
    Mapy itp masz w pamięci flash.
    Rozrząd jest poprawnie ustawiony?
    Sygnały z czujnika wałka i wału sprawdzane na oscyloskopie?
    Wiązka sprawdzona do obu czujników - sygnał do sterownika i zasilania?
  • Tespol
  • Helpful post
    #3
    MarcinS70R
    Level 21  
    Niektóre EDC15C2 3wtyczmi ma immo w pamięci flash, trzeba tam popatrzeć co się dzieje.
  • #4
    tomi1975
    Level 13  
    Podałem kody błędów innych nie ma. Do tego flasha 29F nie mam sprzętu żeby odczytać. Wiązki sprawdzone pomiar oscyloskopem robiony przy wtyczce ECU.
    Myślę żeby zrobić immo off na trzecim sterowniku i zobaczyć czy to pomoże, muszę wykluczyć usterkę po stronie ECU.
    Da się zrobić immo off tylko na eepromie ?
  • #5
    tomi1975
    Level 13  
    Drugi sterownik miał robiony klon na 5P więc immo jest chyba tu, bo na obu w parametrach ECU jest odblokowane i zezwolenie na start.
    A co z tymi ECU ze zdjęć ? Można jeden drugim zastąpić ? Oczywiście po wyłączeniu immo. Jeżeli tak to nie musiał bym kupować.
  • #6
    tomi1975
    Level 13  
    Sterowniki z pierwszego posta są zamienne, nie dałem rady zrobić immo off, ale przepisałem kod pin z oryginalnego ECU i sterownik działa.
    Niestety nie ma synchronizacji czujników z wału i wałka rozrządu. Podejrzane jest koło zębate impulsatora na wale korbowym, co widać po dziwnych pikach na oscylogramie a na które nakierował mnie kolega grala1.
    Po zdjęciu rozrusznika okazało się że kilkadziesiąt zębów impulsatora jest całkowicie pokrytych rdzą, po wyczyszczeniu i ponownym pomiarze oscyloskopem sygnał okazał się już prawidłowy, bez pików oraz powróciła synchronizacja.
    Czerwone strzałki wskazują niepożądane piki, które sterownik odbierał jako GMP, niebieski - pomiar przed czyszczeniem, zielony - po czyszczeniu




    Samochód po tym zabiegu dalej nie odpalał, od strony elektroniki i immo wszystko było ok więc padło podejrzenie na brak kompresji ponieważ nie chciał też odpalać na plaka.
    Pomiar kompresji potwierdził przypuszczenia 2x13 Bar, 15 Bar, 18 Bar to wynik na poszczególnych cylindrach. Taka kompresja klasyfikuje silnik do remontu, ale znajomy nie zdecydował się na dalsze inwestowanie w te auto.
    Duże podziękowania dla kolegi grala1 za pomoc w tym temacie.