Witam. Jestem po wymianie całego zestawu startowego w samochodzie, tzn został wymieniony sterownik silnika, UCH, blokada kierownicy i karta z tego zestawu. Kupione to wszystko w zestawie jako komplet. Mam problem i nie mogę otworzyć klapy bagażnika. Przed wymianą zestawu moglem otworzyć a po nie.
Czy ten problem może być związany z modułem UCH? Z pilota centralny otwiera mi wszystkie zamki, oprócz bagażnika.
Przycisk sprawdzony miernikiem, działa, ale na wtyczce i podłączeniu miernika brak reakcji w pomiarach, zarówno w zamykaniu/otwierania pilotem, jak i przyciskiem. Jest to raczej problem w ustawieniach w module UCH. Ach i znów szukaj kogoś z Clipem...
Znowu to auto i znowu nowy problem.Kto to auto naprawia??? Przecież masz iCar3, sam możesz sprawdzić. Do sprawdzenia przelotka w karoserii
Jakbyś czytał dokładniej to byś wiedział. Był wymieniany zestaw startowy. Przed wymianą zamek w klapie działał. A po już nie. To że mam icar3 to nie oznacza że mogę nim sprawdzić wszystko. PyClip nie wszystko sprawdzi. Nie wszystko zmieni. Niestety wiem że raczej Clip tu musi być i zmienić w ustawieniach. A na innych programach anglojęzycznych wolę nie robić. Temat założyłem zanim uzyskałem info że to może być problem w ustawieniach przed założeniem tematu na elektrodzie.
Po pierwsze znajdź czemu na kablach przy zamku nie ma napięcia.
Od dłubania i kodowania wara. Każdy Scenic to ma i w każdym to działa tak samo. Scenica 2 dobrze opier... każdym fejsem powyżej 1000 zł, nie trzeba clipa.
Po pierwsze znajdź czemu na kablach przy zamku nie ma napięcia.
Od dłubania i kodowania wara. Każdy scenik to ma i w każdym to działa tak samo. SCenika 2 dobrze opier..... każdym fejsem powyżej 1000zł nie trzeba clipa.
Ok przez weekend sprawdzę. Ale od wtyczki przycisku do modułu UCH jest na pewno kilka miejsc do sprawdzenia. Ale jakie? Zastanawiam się jeszcze czy na samym module UCH w połączeniach coś jest nie tak... (A dojście do modułu ciekawe nie jest. No fejsa powyżej 1000 to raczej kupić w moim przypadku to lepiej nie...
Podłączyłem u znajomego Clipa i Clip nie odczytuje sygnału chyba z UCH. - cały czas jest zaznaczone brak (podczas naciskania przycisku klapy) lub choćby próba w test odtworzenia zamka klapy z Clipa.
Sam zamek podczas zamykania auta z pilota prawdopodobnie w ogóle sie nie zabezpiecza z centealnego. Bagażnik teoretycznie mam cały czas odbezpieczny poza faktem że nie da się go otworzyć za pomocą przyciska w klapie ibtrzeba go otwierać awaryjnie od środka.
Dodano po 7 [minuty]:
Podobnie mam po wymianie UCH z:
1. Brak świateł drogowych - sprawdzałem testem przez PyClipa tez nie działa zaplanie świateł. W światłach mijania podczas testu oczywiście światła mijania sie zapalają, i cyka przekaźnik a w drogowych do słownie nic.
2. Brak świecenia bocznych kierunkowskazów, które nie działają podczas ich użycia lub przy zamykaniu/otwieraniu zpilota auta. Podstawowe przy lampach kierunkwskazt działają.
Dlaczego tak sie dzieje???
Czy to wszystko kwestia samych ustawień w UCH czy uszkodzena najszybciej w UCH.
W klapie jest przycisk, zobacz komputerem czy działa.
Nie wszystko można zobaczyć komputerem
Strumien swiadomosci swia wrote:
Od dłubania i kodowania wara.
Każdy Scenic to ma i w każdym to działa tak samo.
I nie prawda . To że każdy Scenic ma klapę bagażnika nie znaczy w każdym działa tak samo . W Wersji Hands Free minus z przycisku na klapie leci do UCH ( i tu zobaczysz clipem) , a Uch steruje impulsem prądowym na silniczek zamka .
W wersji "bieda karta" minus z przycisku na klapie leci bezpośrednio na silniczek w zamku , a na drugim końcu silniczka wisi +12v cały czas, póki pojazd stoi otwarty.
Po zamknięciu z karty +12v na silniczku się traci .
Jest jeszcze trzecia opcja gdy pojazd posiada otwieraną szybę w klapie bagażniku .
Tu nie mam 100 % pewności ale wydaje mi się że gdy szyba w klapie jest otwarta uch nie daje zezwolenia na otwarcie klapy bagażnika . Trzeba zamknąć szybę żeby otworzyć klapę .
W klapie jest przycisk, zobacz komputerem czy działa.
Nie wszystko można zobaczyć komputerem
Strumien swiadomosci swia wrote:
Od dłubania i kodowania wara.
Każdy Scenic to ma i w każdym to działa tak samo.
I nie prawda . To że każdy Scenic ma klapę bagażnika nie znaczy w każdym działa tak samo . W Wersji Hands Free minus z przycisku na klapie leci do UCH ( i tu zobaczysz clipem) , a Uch steruje impulsem prądowym na silniczek zamka .
W wersji "bieda karta" minus z przycisku na klapie leci bezpośrednio na silniczek w zamku , a na drugim końcu silniczka wisi +12v cały czas, póki pojazd stoi otwarty.
Po zamknięciu z karty +12v na silniczku się traci .
Jest jeszcze trzecia opcja gdy pojazd posiada otwieraną szybę w klapie bagażniku .
Tu nie mam 100 % pewności ale wydaje mi się że gdy szyba w klapie jest otwarta uch nie daje zezwolenia na otwarcie klapy bagażnika . Trzeba zamknąć szybę żeby otworzyć klapę .
Wg tego co widzę co moj GSC jest z systemem HF ale nie działa choćby z powodu karty bez HF. Ale czy system HF działa tego nie wiem, bo odkąd mam auto to HF nie działał.
Na klapie w znaku Renault jest gumowy przycisk, a na klamkach są przyciski.
Wiem ze nie wszystko komputetem sie sprawdzi. Ale dziw jest że brak świateł drogowych, brak bocznych kierunkowskazów i otwierania klapy tył nastąpił zaraz po wymianie UCH i zestawu startowego.
A z jakiej wersji masz dawcę? Sprawdź czy masz bezpośrednio przejście z jednego pinu w przycisku na wtyczkę przy zamku klapy. Będziemy wiedzieć czy faktycznie miałeś wersje hands free.
gugul wrote:
brak bocznych kierunkowskazów
I znowu widzę różnicę związaną z system rozruchu i dostępu. W jednym boczne kierunkowskazy są podłączone równolegle z resztą, a tam gdzie jest potwierdzenie kierunkami o zamknięciu z hands free boczne kierunki są podłączone pod osobne wyjścia w UCH. Dochodzę do wniosku że jeśli twój GSC jest faktycznie hands free to zakupiłeś zestaw z "bieda karty".
Dodano po 31 [minuty]:
gugul wrote:
1. Brak świateł drogowych - sprawdzałem testem przez PyClipa tez nie działa zaplanie świateł. W światłach mijania podczas testu oczywiście światła mijania sie zapalają, i cyka przekaźnik a w drogowych do słownie nic.
Ale tutaj robiłeś testy w UPC którego nie wymieniałeś z zestawem, a nie w UCH - więc nie zwalaj na UCH.
cały czas jest zaznaczone brak (podczas naciskania przycisku klapy)
No zewrzyj przewody przy modulre i zobacz czy odczyta i otworzy.
Po mega dlugim czasie wracam do tematu. Chwilowo był odpuszczony bo byly ważniejsze sprawy.
Zewrzyj, a możesz bardziej szczegółowo opisać miałeś na myśli?
Dokładne miejsce lub miejsca i warto zrobić mi jakiś opis. (najlepiej krok po kroku). Specjalistą nie jestem i sporo się uczę, ale myślę, że dam rady.
Dodano po 3 [minuty]:
genek1000 wrote:
A z jakiej wersji masz dawcę?
Sprawdź czy masz bezpośrednio przejście z jednego pinu w przycisku na wtyczkę przy zamku klapy. Będziemy wiedzieć czy faktycznie miałeś wersje hands free.
gugul wrote:
brak bocznych kierunkowskazów
I znowu widzę różnicę związaną z system rozruchu i dostępu.
W jednym boczne kierunkowskazy są podłączone równolegle z resztą, a tam gdzie jest potwierdzenie kierunkami o zamknięciu z hands free boczne kierunki są podłączone pod osobne wyjścia w UCH.
Dochodzę do wniosku że jeśli twój GSC jest faktycznie hands free to zakupiłeś zestaw z "bieda karty".
Dodano po 31 [minuty]:
gugul wrote:
1. Brak świateł drogowych - sprawdzałem testem przez PyClipa tez nie działa zaplanie świateł. W światłach mijania podczas testu oczywiście światła mijania sie zapalają, i cyka przekaźnik a w drogowych do słownie nic.
Ale tutaj robiłeś testy w UPC którego nie wymieniałeś z zestawem, a nie w UCH - więc nie zwalaj na UCH.
Wtyczki zamka nie sprawdzałem. jutro postaram die zrobić kilka fotek po zdjęciu osłony pcv w klapie bagażnika. i wstawię.
Światła drogowe już są, musiałem wymienić skrzynkę bezpieczników, bo moja wg elektrotechnika była bardziej kosztowna w naprawie i czasie niż zakup drugiej używki sprawnej.
Nadal brak kierunków bocznych.
Podeślij na priv numer nadwozia z twojego samochodu i numer nadwozia zapisany w UCH które wymieniłeś . Będzie wiadomo czy wersje się zgadzają i o czym w ogóle rozmawiamy.
Podeślij na priv numer nadwozia z twojego samochodu i numer nadwozia zapisany w UCH które wymieniłeś . Będzie wiadomo czy wersje się zgadzają i o czym w ogóle rozmawiamy.
a obecnie zamontowany, to wg ściągniętych danych przez PyClip
VIN: VF1JM0G0628790225
i wg aukcji Allegro
p.s. tak przy okazji, jak się uda przy obecnym UCH, to czy boczne kierunkowskazy też powinny działać, czy trzeba myśleć o zrobieniu dodatkowego zasilania na kierunkowskazy?
No i tak jak przypuszczałem. Ty masz GSC w wersji "handss free" o czym już wspominałeś, a zakupiłeś zestaw z wersji, jak to nazywam, "bieda karta" czyli bez systemu "handss free". Są inne strategie działania co do tylnej klapy i kierunkowskazów na błotnikach. Kierunkowskaz lewy: - W złączu PP1 pin 2 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 5 Kierunkowskaz prawy: - w złączu PP2 pin 12 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 4 Zamek w klapie: - Ściągasz tapicerkę z klapy tylnej - odnajdujesz złącze R372 i tniesz przewód pomiędzy złączem a instalacja pojazdu na pinie 5 - w tym miejscu zaznaczonym na rysunku. Przewód od strony instalacji pojazdu izolujesz i zapominasz o nim. Przewód w pinie 6 tniesz tak samo jak 5 - pomiędzy wtyczką a instalacją pojazdu i łączysz go do przewodu który został przy wtyczce na pinie 5. UWAGA! Wszystkie te opisy tworzę na podstawie dostępnych schematów i nie biorę odpowiedzialności jeśli w schematach jest błąd.
No i tak jak przypuszczałem.
Ty masz GSC w wersji "handss free" o czym już wspominałeś, a zakupiłeś zestaw z wersji, jak to nazywam, "bieda karta" czyli bez systemu "handss free". Są inne strategie działania co do tylnej klapy i kierunkowskazów na błotnikach.
Kierunkowskaz lewy:
- W złączu PP1 pin 2 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 5
Kierunkowskaz prawy:
- w złączu PP2 pin 12 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 4
Zamek w klapie:
- Ściągasz tapicerkę z klapy tylnej - odnajdujesz złącze R372 i tniesz przewód pomiędzy złączem a instalacja pojazdu na pinie 5 - w tym miejscu zaznaczonym na rysunku. Przewód od strony instalacji pojazdu izolujesz i zapominasz o nim.
Przewód w pinie 6 tniesz tak samo jak 5 - pomiędzy wtyczką a instalacją pojazdu i łączysz go do przewodu który został przy wtyczce na pinie 5.
UWAGA! Wszystkie te opisy tworzę na podstawie dostępnych schematów i nie biorę odpowiedzialności jeśli w schematach jest błąd.
Co do twojej odpowiedzialności... Wiadomo że będę sie obwiniać o błędy... Bo nie wiadomo co było wczesniej w aucie i ukladach robione, a i twoje opisy mzna traktować jako podpowiedzi nie koniecznie trafione.
Jak uda mi się to w sobotę spróbuje sprawdzić to i dam oczywiscie znać.
Pytam:
1. Rozumiem że te połączenia robić przy kostkach modułu UCH?
2. czy przed ucięciem danego przewodu czy można na krótko połączyć piny wg twojego opisu i sprawdzić czy to zadziała????
Raczej nie wskazane łączyć dwa przewody do siebie bo nie wiadomo co jest podłączone po drugiej stronie w elektronice co mogłoby nie przeżyć podania 12 v .
Nie musisz ciąć przewodów - jeśli umiesz powyciągaj przewody z pinami z kostek i podłącz na dotyk do przewodów . Przy złączu w tylnej klapie nawet by było wskazane wyjąć całe przewody z pinami pozmieniać w kostce pin 5 z 6 .
Przed takimi kombinacjami najlepiej porobić sobie zdjęcia przewodów w wtyczkach żeby w razie w... wrócić do stanu poprzedniego
Raczej nie wskazane łączyć dwa przewody do siebie bo nie wiadomo co jest podłączone po drugiej stronie w elektronice co mogłoby nie przeżyć podania 12 v .
Nie musisz ciąć przewodów - jeśli umiesz powyciągaj przewody z pinami z kostek i podłącz na dotyk do przewodów . Przy złączu w tylnej klapie nawet by było wskazane wyjąć całe przewody z pinami pozmieniać w kostce pin 5 z 6 .
Przed takimi kombinacjami najlepiej porobić sobie zdjęcia przewodów w wtyczkach żeby w razie w... wrócić do stanu poprzedniego
1. czy PP3 Pin 5 zostaje nie ruszany, czyli zostaje w kostce z przewodem, ale dodajemy do niego przeniesiony przewód z PP1 pin 2
2. czy PP3 pin 4 zostaje nie ruszany, czyli zostaje w kostce z przewodem, ale dodajemy do niego przeniesiony przewód z PP2 pin 12
???
1. czy PP3 Pin 5 zostaje nie ruszany, czyli zostaje w kostce z przewodem, ale dodajemy do niego przeniesiony przewód z PP1 pin 2
2. czy PP3 pin 4 zostaje nie ruszany, czyli zostaje w kostce z przewodem, ale dodajemy do niego przeniesiony przewód z PP2 pin 12
???
TAK.
Pin 2 z PP1 i PIN 12 z PP2 to wyjścia na kierunkowskazy w błotnikach które musisz połączyć z kierunkowskazami przód /tył
Kostka R372 ma w zależności od wersji 6 lub 8 pinów. U ciebie będzie prawdopodobnie 8 . Każda wtyczka ma wytłoczone na obudowie numery pinów na początku i na końcu rzędu . Szukaj u siebie numerów 1 i 4 oraz 5 i 8
Dodano po 1 [minuty]:
Jeśli umisz wyciągnąc piny to wyjmij 5 od strony pojazdu , zaizoluj i zapomnij. Potem wyciąg 6 i włóż do 5 .
No i tak jak przypuszczałem.
Ty masz GSC w wersji "handss free" o czym już wspominałeś, a zakupiłeś zestaw z wersji, jak to nazywam, "bieda karta" czyli bez systemu "handss free". Są inne strategie działania co do tylnej klapy i kierunkowskazów na błotnikach.
Kierunkowskaz lewy:
- W złączu PP1 pin 2 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 5
Kierunkowskaz prawy:
- w złączu PP2 pin 12 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 4
Zamek w klapie:
- Ściągasz tapicerkę z klapy tylnej - odnajdujesz złącze R372 i tniesz przewód pomiędzy złączem a instalacja pojazdu na pinie 5 - w tym miejscu zaznaczonym na rysunku. Przewód od strony instalacji pojazdu izolujesz i zapominasz o nim.
Przewód w pinie 6 tniesz tak samo jak 5 - pomiędzy wtyczką a instalacją pojazdu i łączysz go do przewodu który został przy wtyczce na pinie 5.
UWAGA! Wszystkie te opisy tworzę na podstawie dostępnych schematów i nie biorę odpowiedzialności jeśli w schematach jest błąd.
Ok. Dziś miałem to w planie i zrealizowane.
Jak pisałeś, tak zrobione i tak działa. Chodź jest mała zmiana w :
"Kierunkowskaz lewy:
- W złączu PP1 pin 2 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 5
nie lewy, a na tym połączeniu zadziałał mi prawy
Kierunkowskaz prawy:
- w złączu PP2 pin 12 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 4
Nie prawy, a zadziałał mi lewy
Ważne że działa.
Co do klapy:
Próbowałem wyciągnąć piny 5 i 6 z kostki, ale niestety, nie udało mi się otworzyć kostki, więc zrezygnowałem z tej opcji.
Podjąłem decyzję na przecięciu przewodu z pinu 5 i później 6 kilka centymetrów nad kostką (wtyczką) i tym czasowo połączyłem 6 i 5. Po sprawdzeniu zadziałało, wiec przystąpiłem do stałego połączeniu i izolacji przeciętych przewodów.
No wreszcie swobodne dojście do bagażnika.. jupi..
Jak pisałeś, tak zrobione i tak działa. Chodź jest mała zmiana w :
"Kierunkowskaz lewy:
- W złączu PP1 pin 2 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 5
nie lewy, a na tym połączeniu zadziałał mi prawy
Kierunkowskaz prawy:
- w złączu PP2 pin 12 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 4
Nie prawy, a zadziałał mi lewy
Też właśnie pisałem że mogą być błędy . Tak są tłumaczone oryginalne instrukcje serwisowe , ale jak gość kumaty to sobie z takimi pierdołami radzi . Ważne że działa .
gugul wrote:
No wreszcie swobodne dojście do bagażnika.. jupi..
Sprawdź tylko czy po zamknięciu samochodu z karty traci się dostęp do bagażnika bo tego nie jestem pewien . Powinien się tracić ale lepiej sprawdzić niż parkować samochód z otwartym bagażnikiem .
Cytat:
"Sprawdź tylko czy po zamknięciu samochodu z karty traci się dostęp do bagażnika bo tego nie jestem pewien . Powinien się tracić ale lepiej sprawdzić niż parkować samochód z otwartym bagażnikiem . [/quote]"
Sprawdzałem zaraz po przeróbkach. Po zamknięciu z pilota zamyka się także bagażnik (brak dostępu od zewnątrz) z drzwiami i otwiera z pilota.
Sprawdzałem też działanie otwierania/zamykania z przycisku na pilocie tylko w opcji samego bagażnika. ( 3 przyciski na pilocie), także działa poprawnie.
No i wszystko było by pięknie ale...
Wczoraj po przeróbkach jeździłem po mieście. Auto było odpalane kilka razy i było ok. Dziś w południe odpaliłem. Pokonałem jakieś 30km za miasto i też OK.
Auta stało około 6 godzin i po odpaleniu chcąc wrócić do domu pojawił mi sie komunikat Check Airbag. Po skanie PyClipem pojawiły mi się błędy związane z pasami bezpieczeństwa.
Pytanie tylko czy może to być związane z wczorajszymi przeróbkami, czy to oddzielny temat? (Wiosną przerabiałem temat z DF240 - lewy fotel ma opornik zamiast poduszki, wówczas go lutowałem, bo miał luźne połączenia).
Przy wczorajszych przeróbkach, także ruszałem przednim lewym fotelem, aby podczas pracy przy UCH mieć więcej luzu.
Ok. Bledu z poduchami juz nie ma. Poruszyłem fotelem kierowcy i znikło. Ale wiem ze jest info... Że moze być np luz przy łączeniu z wlutowanym opornikiem, który poprawiłem na wiosnę. Tez byl inny post w maju 2020.
Ok pora kończyć temat skoro jest ok.
Ok. Bledu z poduchami juz nie ma. Poruszyłem fotelem kierowcy i znikło. Ale wiem ze jest info... Że moze być np luz przy łączeniu z wlutowanym opornikiem, który poprawiłem na wiosnę. Tez byl inny post w maju 2020.
Ok pora kończyć temat skoro jest ok.
Dodano po 4 [minuty]:
Zastosowanie podpowiedzi kolegi genek1000, czyli lekka przeróbka instalacji.
Duże podziękowania dla genek1000.
Jak pisałeś, tak zrobione i tak działa. Chodź jest mała zmiana w :
"Kierunkowskaz lewy:
- W złączu PP1 pin 2 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 5
nie lewy, a na tym połączeniu zadziałał mi prawy
Kierunkowskaz prawy:
- w złączu PP2 pin 12 - ucinasz przewód i podłączasz go do przewodu w złączu PP3 pin 4
Nie prawy, a zadziałał mi lewy
Też właśnie pisałem że mogą być błędy . Tak są tłumaczone oryginalne instrukcje serwisowe , ale jak gość kumaty to sobie z takimi pierdołami radzi . Ważne że działa .
gugul wrote:
No wreszcie swobodne dojście do bagażnika.. jupi..
Sprawdź tylko czy po zamknięciu samochodu z karty traci się dostęp do bagażnika bo tego nie jestem pewien . Powinien się tracić ale lepiej sprawdzić niż parkować samochód z otwartym bagażnikiem .
Siemka, powracam do sprawy.
po zmianach jest wszytko ok, ale chodzi o tylne drzwi
Nie świeci mi się kontrolka na blokadzie drzwi tylnych przy drzwiach kierowcy, ponadto, jak blokadę włączę, to drzwi tyknie mi się otwierają od wewnątrz, ale za to nie można otworzyć drzwi, co mnie cieszy, ale te drzwi otwierające trochę mnie niepokoją.
Można coś w tym zrobić?