Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tani udarowy klucz do kół czy warto?

MistrzMowy 30 Oct 2020 19:38 9972 43
  • #31
    MikeC
    Level 31  
    amator2000 wrote:
    Sami mitomani ....
    :D


    Tak dla ciekawostki , przyjechał do mnie klient w zeszłym tygodniu astrą 5 na wymianę klocków . Podnoszę auto, podchodzę z kluczem (pneumatem ) i chcę odkręcić koło a tu zonk , nakrętka tylnego prawego koła zamiast się wykręcać kręci się razem ze szpilką w piaście . Zjeżdżam autem do parteru i próbuję pozostałe ręcznie bo widać że piasta totalnie poprzeciągana i dalej du.a trzy szpilki z pięciu kręcą się razem z nakrętkami . Klient był wcześniej u wulkanizatora na wymianie opon na zimowe ( oczywiście dorypali mu koła "z wyczuciem " pneumatem (pewnie na piątce :) ) . I już mały pikuś teraz że piasta do wymiany (bo same szpilki już nic nie dają ) ale spróbuj to odkręcić żeby nie uszkodzić felgi (aluminiowa) .... Gościu porobił fotki ,nakręcił filmik i po wszystkim (lżejszy o parę stówek ) udał się do warsztatu wulkanizatora " na negocjacje"


    Tak to czasami wygląda jak się olewa procedury .. Ale OK każdy robi jak chce (tylko czasami to kosztuje :) .
  • #32
    palmus
    Level 33  
    andrzej20001 wrote:
    A idz pan w ch.. z taką robotą , w pomie nie trzeba bylo to i paseratii nie trzeba. Liczy się dobra ręka i doświadczenie

    Ano właśnie.Sadzę,że również właściwy moment powinno uzyskać się kluczem fajkowym, tym z bagażnika.Przecież kapeć w trasie i inne takie, zakończone zmianą koła, musi gwarantować bezpieczną jazdę.Przy założeniu, że śruby dokręca jakiś przeciętny facet, a nie anorektyczna lelija.
  • #33
    makeintosch
    Level 11  
    Jeśli chodzi o Parkside Performance 20 V udarowy, to czy w tej cenie dostanę coś oferującego realnie większy moment obrotowy?

    Szukam czegoś do samodzielnych napraw samochodu.
  • #34
    ociz
    Moderator of Cars
    Raczej nie znajdziesz nic konkurującego cenowo, ale i tak nie polecam Parkside, ich barie się nie nadają do udaru, zwyczajnie się rozwalają.
  • #36
    palmus
    Level 33  
    Kupiłem lidlowego Parksajda na kablu.Koła odkręca.Z zakręceniem jest tak, że po opuszczeniu auta dokręcam kluczem bagażnikowym tylko ręcznie, ile mam siły.Od wielu lat. Nigdy nic nie odpadło, gwinty całe.Kiedyś jak dokręcałem nogą to potem toczyłem walkę z felgami stalowymi po zimie.
  • #37
    fazza
    Level 14  
    witam
    Polecam HAMRON ,kupiłem jakiś czas temu w Jula daje radę juz z 4 lata
    Pozdrawiam
  • #38
    Grzegorz_madera
    Level 37  
    amator2000 wrote:
    Poza tym jeszcze nie widziałem warsztatu, gdzie śruby w kołach dokręcają ręcznym dynamometrem ...
    Też rzadko to widzę. Wulkanizatorzy też myślą, że klucz dynamometryczny jest niepotrzebny. Ostatnio przyjechał klient na wymianę śrub w tylnym kole w ciągniku. Koła nie duże, opony 540 R38. Wulkanizator tak dokręcił nakrętki kluczem 1" że wszystkie szpilki były do wymiany. Koszt kompletu szpilka i nakrętka to 480zł. W kole 10 szt. Nagrałem film z odkręcania, napisałem opinię, a klient pojechał z fakturą do wulkanizatora. Mam nadzieję, wyciągnął wnioski.
  • #39
    4jerry
    Level 28  
    fazza wrote:
    witam
    Polecam HAMRON ,kupiłem jakiś czas temu w Jula daje radę juz z 4 lata
    Pozdrawiam

    Podpisuję się pod tym. Zresztą już to pisałem wcześniej w tym temacie. Klucz, który posiadam już odrobił swoją cenę z grubą nawiązką. Zrobił też parę zawieszeń i demontaży różnych rzeczy.
  • #40
    sigwa18
    Level 41  
    Grzegorz_madera wrote:
    amator2000 wrote:
    Poza tym jeszcze nie widziałem warsztatu, gdzie śruby w kołach dokręcają ręcznym dynamometrem ...
    Też rzadko to widzę. Wulkanizatorzy też myślą, że klucz dynamometryczny jest niepotrzebny. Ostatnio przyjechał klient na wymianę śrub w tylnym kole w ciągniku. Koła nie duże, opony 540 R38. Wulkanizator tak dokręcił nakrętki kluczem 1" że wszystkie szpilki były do wymiany. Koszt kompletu szpilka i nakrętka to 480zł. W kole 10 szt. Nagrałem film z odkręcania, napisałem opinię, a klient pojechał z fakturą do wulkanizatora. Mam nadzieję, wyciągnął wnioski.


    Najczęściej takie rzeczy robią nowi pracownicy ,którzy myślą że ułatwili sobie pracę. Ja miałem okazje używać Parksidów obu. Słabszy zielony oceniłbym na realne 150 Nm z deklarowanych 400. Koła w osobówce raz odkręci raz nie. Lepszym wyborem jest Parkside czarny ten przy osobówce ładnie sobie radzi ze śrubami. Choć jak dla mnie wyjście na 1/2 cala jest trochę za słabe do tego klucza a i pełną moc pokazuje dopiero z baterią 8Ah. A wtedy cały zestaw trzeba dać 1050 zł choć to i tak tanio w tej klasie.
  • #41
    Skolmi
    Level 16  
    makeintosch wrote:
    Jeśli chodzi o Parkside Performance 20 V udarowy


    Odkręcam nim śruby dokręcane regulaminowo na 300 Nm. Na baterii 4Ah. Polecam.
  • #43
    makeintosch
    Level 11  
    Kupiłem klucz sieciowy z Juli i wydaje się spoko, odkręcił np. szybciutko element podnośnika hydraulicznego, przy próbie wcześniej której pękł mi duży klucz szwedzki (nie miałem akurat wtedy pasującej nasadki) - też produkt chiński, ale jednak.

    Kusi mniej jeszcze, żeby dokupić jeszcze coś mocniejszego - spotkałem się z czymś takim jak Kamolee DTW700 - jest to chyba kopia Makity o takim samym oznaczeniu modelu. Na filmach z Malezji goście odkręcają tym śruby przykręcone momentem 1300 Nm.
    Miał ktoś może z tym styczność?
  • #44
    a_jablon
    Level 31  
    Klucz z Juli? Ja też jestem zadowolony. Daje radę ;)