Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic II - Wymiana 2.0 16v ~120km F4R 820 / F4R 720 na co? Jaki silnik?

15jokasta 22 Oct 2020 22:49 3687 5
  • #1
    15jokasta
    Level 11  
    Witam

    Czy posiada ktoś informacje czy jest możliwe wymienienie silnika F4R 820/720 na coś innego? Silnik to 2.0 16v bez zmiennej fazy rozrządu, z pompą cieczy na rozrządzie, generujący ok 120km. Niby taki sam jak inne dwulitrówki a jednak inny. Problem pojawia się z szerokością bloku co za tym idzie kołem zamachowym i skrzynią, Skrzynia jest 6cio biegowa. Różnice te znalazłem porównując z 2.0 16v ze zmienną faza. Chciałbym dokonać tej wymiany zachowując obecną skrzynie, ecu itp. Chodzi mi o dystans na zdjęciu, między punktami A i B w F4R 820/720 jest większy o ok 5.5cm, przez co nie podejdzie koło zamachowe i cała reszta. Ktoś ma doświadczenie w tym temacie?

    Renault Trafic II - Wymiana 2.0 16v ~120km F4R 820 / F4R 720 na co? Jaki silnik?
  • Helpful post
    #2
    kakibara
    Level 34  
    Sluchaj osobiście nie wykonywalem tej przeróbki ale kilka osób to robiło i jeżdżą te auta, wejdź na chrome i wpisz w wyszukiwarkę - zmiana silnika trafic 2.0 pb ....kilka lat temu byłem na etapie zakupu i szukałem informacji na ten temat i właśnie na forach widziałem kilka wpisów w temacie zmiany silnika od laguny 140konnej do vivaro trafica. - ludzie zmieniaja diesla na benzyne.
    Blok 2.0 f4 jest taki sam głowice zaslepiaja czujnik, czujnik cisnienia jest z dołu A w laguna Megane od przodu no i różnica były też w mocowaniu wybieraka skrzyni biegów. Gdy wybierzesz silnik z osobowki trzeba wymienić dwumas na twoje zwykłe koło.
    Ogólnie bardzo ciężko kupić słupek czy głowice bez kzfr - bardzo udany silnik i jest ich mało - masz też pęknięty wałek i dziurę w tłoku?
    Masz wszystko wyrzucone - jeżeli robisz to jak dla siebie warto dac skrzynię do weryfikacji i luz skorygować jest firma która to robi z gwarancją bo oprocz silnika - padaja tam skrzynie.
  • Helpful post
    #3
    milejow
    Level 43  
    kakibara wrote:
    Gdy wybierzesz silnik z osobowki trzeba wymienić dwumas na twoje zwykłe koło.

    Dwumas jest tylko w wersji turbo, w wolnossaku nie ma go.
    15jokasta wrote:
    Chodzi mi o dystans na zdjęciu, między punktami A i B w F4R 820/720 jest większy o ok 5.5cm

    Nie jestem pewien i nie mam jak zmierzyć ale chyba wszystkie słupki współpracujące ze skrzynią pk6 mają ten rozmiar, w wersji z KZFR też. Gdzie masz czujnik wału, z przodu skrzyni czy na górze, pod termostatem?
  • #4
    15jokasta
    Level 11  
    Czujnik położenia wału mam z przodu skrzyni, patrzyłem na blok i jest na nim oznaczenie F4A. Jak oglądam zdjęcia to najbardziej podchodzi mi F4K. Z wałkami wiecie jak jest? W sensie wydechowe w obydwu są na zwykłym kole, w F4K jest kzfr na ssącym wałku. I teraz, czy na wałek z kzfr wejdzie zwykłe koło czy trzeba wymienić cały wałek razem z kołem?
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Koło kzfr jest przykręcane śrubą a zwykłe nakrętką więc chyba nie są zamienne ale na 100% nie powiem.
  • #6
    15jokasta
    Level 11  
    Odgrzeje kotleta, zna ktoś jakieś patenty na zaślepienie elektrozaworu od zmiennej fazy rozrządu? Pokrywę można oddać do spawania, tylko kwestia otworu w głowicy mnie zastanawia. Obawiam się o spadki ciśnienia oleju w głowicy gdyby to zostało nie zaślepione.