Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Yeti - Słaba moc silnika 1.8 TSI benzyna 160 koni

lucu 25 Oct 2020 13:45 525 0
  • #1
    lucu
    Level 12  
    Witam wszystkich forumowiczów.
    Od paru dni jestem właścicielem Skody Yeti.
    Już na starcie zauważyłem, że coś jest nie tak z mocą.
    Auto gdy jest zimne, lub na krótko po odpaleniu ma prawidłową moc, ciągnie jak diabeł. Po krótkiej chwili, gdy dostanie kopa - traci moc. Jest słabe i nie ciągnie mocno. I tak już do następnego zgaszenia. Chwilę ma kopa, później traci moc - tak jakby turbo przestawało działać. Na autostradzie na 6 biegu problem z osiągnięciem 140 km/h. Jak już tyle jedzie i "widzi" górkę, zwalnia, nawet wtedy gdy gaz wyciśnięty do dechy.
    Co może być przyczyną takiego zachowania ?
    Silnik benzynowy 1.8 TSI 160 km. Rocznik 2010.



    Nie słychać żadnych objawów, silnik pali dobrze. Nie świecą się żadne kontrolki. O co może chodzić. Jestem przerażony, bo dopiero co kupiłem to autko i masz. Przy kupnie nie zauważyłem tego.

    Dodam jeszcze, że ma luzie, Jak się tak dzieje, max 4000 obrotów - ale tak ponoć ma być - bo to w wielu autach zabezpieczenie silnika.

    Poniżej film z jazdy:


    Nie wiem czy to na filmie widać dobrze ale podczas jazdy znacząco. Normalnie przyspiesza bardzo szybko, gdy nagrzany jak muł, szczególnie widać to na wyższych biegach, gdy jest zimny na piątce gaz i czuć, ze ciągnie, gdy nagrzany gaz i jakby nic się nie działo i to do dechy.

    Podsumowując, dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz:
    Nie ma znaczenia czy auto zimne czy nagrzane, auto ciągnie jak diabeł ale gdy przekroczy się jakieś 4 tyś obr zmienia się w muła i tak aż do zgaszenia silnika. Jak nie przekraczam tych obrotów i lekko dodaje gazu to jedzie cały czas z pełną mocą.



    Byłem dzisiaj na kompie u znajomego.
    Błędy jakie pokazuje :


    Skoda Yeti - Słaba moc silnika 1.8 TSI benzyna 160 koni

    Skoda Yeti - Słaba moc silnika 1.8 TSI benzyna 160 koni

    Magik dzisiaj sprawdzał jeszcze raz, cały czas pokazuje błąd zaworka N75.
    Zawór ciśnienia doładowania Pierburg 06F906283F
    Dostaliśmy się do zaworka i widać, że był klejony (w miejscach gdzie nasuwane są na niego wężyki), pytanie teraz, czy ktoś wiedział już o problemie i chciał (poprzez nałożenie kleju) doszczelnić te wężyki czy może była to naprawa "na szybko, na chwilkę".
    Z drugiej strony komputer chyba (gdyby zawór był dobry) nie pokazywał by błędu. Sam już nie wiem.
    Zawór już zamówiony, jutro będzie wymieniony i zobaczymy.

    Winowajcą był przetwornik ciśnienia turbiny (zawór ciśnienia doładowania).
    Wyobraźcie sobie, że ktoś pewnie przy wymianie rozrządu czy też przy innych naprawach ułamał plastikowy, malutki króciec tego zaworka i zamiast od razu wymienić go na nowy (koszt 88 zł) dorobił metalową rurkę i wkleił w trójnik w miejsce uszkodzonej rurki. Zawór po zdemontowaniu nie działał poprawnie - pewnie klej dostał się do środka i spowodował zacięcie zaworka i dodatkowo nieszczelność wężyka podciśnienia.

    Tak czy siak, zrobione, autko śmiga pięknie i dynamicznie.

    Tematu uważam za zamknięty.

    P.s. Dziękuję za pomoc :)

    Skoda Yeti - Słaba moc silnika 1.8 TSI benzyna 160 koni
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo