Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia

jarodt 26 Oct 2020 20:44 534 9
  • #1
    jarodt
    Level 12  
    W związku z wolnym alarmem Vertex CA14 (miałem go zamontować w Mikrze, ale poszła na złom) stwierdziłem, że zamontuję w Thalii (2008r.). Zwłaszcza, że są częste problemy z cewką w pilocie od oryginalnego centralnego zamka. Mam już opanowane podpięcie otwierania, zamykania, hamulec, zasilanie po stacyjce. Brakuje mi sterowania migaczami i sygnał z otwartych drzwi. Migacze teoretycznie mógłbym zrobić na przekaźniku i podpięcie do przycisku awaryjnych (tam steruje masa), ale wolałbym bezpośrednio do wyjść na strony "+" od migaczy. Drugi problemem jest sygnał otwartych drzwi. Z tego, co widzę, to w tym aucie każde drzwi mają osobny kabel. Zakładam, że te sygnały gdzieś się zbiegają w jednym punkcie. Ale nie wiem, gdzie :?: Doradzono mi , żeby poszukać w UCH, bo tu jest sterowanie otwieraniem i zamykaniem. I zgadza się: piny 8 i 17 w konektorze "A"(otwarcie/zamknięcie). Co do migaczy, to mam podejrzenie, że to piny 26 i 28 w konektorze "B"(ale pewności nie mam, a dostęp jest dość mocno ograniczony). Niestety dalej nie wiem, gdzie mam szukać sygnału otwartych dowolnych drzwi (czyli masy pojawiającej się).

    Schemat UCH, jaki mam zamontowany w aucie, wraz z opisem:

    Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia
    Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia
    Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia





    Czyli proszę o pomoc z dwoma problemami:

    1. W którym miejscu są końcówki migaczy z obu stron, do których mogę podpiąć kable z alarmu?

    2. Gdzie zbiega się (najlepiej w jednym kablu) sygnał masy pojawiający się przy otwarciu dowolnych drzwi?


    Ewentualnie 3. Którym miejscem najprościej wejść z kablem od syreny z komory silnika do kabiny? Ale to już niekoniecznie.
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Masz właściwy opis wyprowadzeń uch w tym aucie,czego jeszcze nie rozumiesz? Uch odkręca się od wspornika i można go dowolnie obracać więc pisanie o trudnym dostępie to nieporozumienie,probòwka w dłoń i wszystko jasne.
  • #3
    jarodt
    Level 12  
    milejow wrote:
    Masz właściwy opis wyprowadzeń uch w tym aucie,czego jeszcze nie rozumiesz? Uch odkręca się od wspornika i można go dowolnie obracać więc pisanie o trudnym dostępie to nieporozumienie,probòwka w dłoń i wszystko jasne.


    Ok, skoro opis jest właściwy, to jak przetłumaczyć "rear door rabbet input"? Bo to jedyny opis mający w sobie nawiązanie do sygnału z drzwi. Sugeruję się słowem "rear", które raczej wskazuje na sygnał z tylnych drzwi niż z wszystkich. Odnośnie łatwego dostępu, oczywiście, że wcześniej odkręcałem od wspornika, co niestety nic nie dawało z możliwością poruszania/ przemieszczania UCH - zbyt ciasno i nie jestem w stanie nawet odsunąć , a co dopiero obrócić tą puszką. Napisałem prośbę o potwierdzenie, czy piny, które podałem (dotyczące migaczy) są właściwe. Prośbę tą kierowałem do osób, które mają pojęcie o tych autach (Renault)/ pracują z alarmami często /robiły taki montaż na tyle niedawno, że jeszcze pamiętają. Jeśli będę potrzebował motywacji do testowania z probówką, to oczywiście zgłoszę się do Ciebie. Nie wiem, czemu tak agresywnie podchodzisz do tego tematu, nie pisałem: "Podajcie proszę do którego kabelka lub jakiego koloru mam podpiąć kabel czerwony z alarmu, bo potrzebuję zasilanie stałe, czy może mi ktoś krok po kroku - najlepiej w formie obrazkowej - opisać jak podłączyć alarm w takim aucie." po co te emocje. Jeśli Twoim jedynym wkładem ma być "odkręć UCH i probówka w dłoń" , to dzięki :D już próbowałem i doszedłem do etapu, że proszę o pomoc przy dwóch (migacze i sygnał z drzwi) lub jednym (sygnał z drzwi) połączeniu.
  • Helpful post
    #4
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    jarodt wrote:
    gdzie mam szukać sygnału otwartych dowolnych drzwi

    EHI - 40 - zielony - przód
    EHI - 30 - szary - tył
    EHI - 39 - zielony - klapa
    jarodt wrote:
    2. Gdzie zbiega się (najlepiej w jednym kablu) sygnał masy pojawiający się przy otwarciu dowolnych drzwi?

    Nie ma takiego miejsca. Wszystkie linie trzeba odseparować diodami i wtedy podłączyć do jednego "punktu"
    jarodt wrote:
    1. W którym miejscu są końcówki migaczy z obu stron, do których mogę podpiąć kable z alarmu?

    PI - A3 - biało/brązowy
    PI - A2 - różowo/brązowy

    Nie wpinaj się "w ciemno" wg moich wskazówek - tylko sprawdź próbnikiem z żarówką - mogłem się pomylić !
  • #5
    jarodt
    Level 12  
    CameR wrote:
    jarodt wrote:
    gdzie mam szukać sygnału otwartych dowolnych drzwi

    EHI - 40 - zielony - przód
    EHI - 30 - szary - tył
    EHI - 39 - zielony - klapa
    jarodt wrote:


    2. Gdzie zbiega się (najlepiej w jednym kablu) sygnał masy pojawiający się przy otwarciu dowolnych drzwi?

    Nie ma takiego miejsca. Wszystkie linie trzeba odseparować diodami i wtedy podłączyć do jednego "punktu"
    jarodt wrote:
    1. W którym miejscu są końcówki migaczy z obu stron, do których mogę podpiąć kable z alarmu?

    PI - A3 - biało/brązowy
    PI - A2 - różowo/brązowy

    Nie wpinaj się "w ciemno" wg moich wskazówek - tylko sprawdź próbnikiem z żarówką - mogłem się pomylić !


    Bardzo dziękuję, oczywiście sprawdzę wcześniej. A na pewno A2 i A3? A nie A8 i A9? Bo opis w tej sytuacji jest zupełnie z kosmosu
  • Helpful post
    #6
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    jarodt wrote:
    A na pewno A2 i A3? A nie A8 i A9?

    Sprawdź !
    To, co podałem pochodzi z moich "zasobów". Udostępnione kopiuj/wklej.
    Nie mam teraz takiego auta na warsztacie.
    CameR wrote:
    Nie wpinaj się "w ciemno" wg moich wskazówek - tylko sprawdź próbnikiem z żarówką - mogłem się pomylić !

    Trzeba sprawdzić na aucie, zweryfikować kolory, ... .
  • #7
    jarodt
    Level 12  
    CameR wrote:
    jarodt wrote:
    A na pewno A2 i A3? A nie A8 i A9?

    Sprawdź !
    To, co podałem pochodzi z moich "zasobów". Udostępnione kopiuj/wklej.
    Nie mam teraz takiego auta na warsztacie.
    CameR wrote:
    Nie wpinaj się "w ciemno" wg moich wskazówek - tylko sprawdź próbnikiem z żarówką - mogłem się pomylić !

    Trzeba sprawdzić na aucie, zweryfikować kolory, ... .



    Dziękuję.
  • Helpful post
    #8
    milejow
    Level 43  
    jarodt wrote:
    Prośbę tą kierowałem do osób, które mają pojęcie o tych autach (Renault)/ pracują z alarmami często /robiły taki montaż na tyle niedawno, że jeszcze pamiętają. Jeśli będę potrzebował motywacji do testowania z probówką, to oczywiście zgłoszę się do Ciebie.

    Tak się składa że ,,kilka alarmów zaliczyłem w swoim życiu :D więc się kolego nie nadymaj jak o coś prosisz.
    Tu masz ten sam opis ale po polskiemu-pasuje do taliówki na 1000% (14 lat ten wynalazek tłukłem i znam go do ostatniej śrubki :D
    Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia

    Dodano po 4 [minuty]:

    jarodt wrote:
    Którym miejscem najprościej wejść z kablem od syreny z komory silnika do kabiny? Ale to już niekoniecznie.

    Najprościej przez przepust do linki sprzęgła
    a co do używania probówki to przemyśl jeszcze raz swoją odpowiedź.
  • #9
    jarodt
    Level 12  
    Chwilę mi zeszło, bo nie do końca zgadzało mi się okablowanie realne z dokumentacją dodaną przez powyższych. Np. Kable z czujek drzwi tył i bagażnika były połączone w kostce przy słupku od kierowcy ( kolor pomarańczowy), kable od czujek drzwi przód też użyłem z kostki przy słupku ( kolor brązowy -dwa w jednej "wpince" w kostce) - oczywiście kable od czujek odseparowałem diodami. Otwieranie i zamykanie drzwi jest zgodne z opisem kolegi milejow. Niestety migacze nie chciały współpracować zgodnie z opisem (najprawdopodobniej ma to coś wspólnego z tym, że poprzedni właściciel zamontował sygnał dźwiękowy do migaczy), więc użyłem masy sterującej w przycisku awaryjnych - kolor jasno-szary (zmieniłem sterujący + z alarmu za pomocą przekaźnika na -). Nie montowałem standardowego odcięcia zapłonu (pomyślę nad jakimś dodatkowym przyciskiem). Zostało mi tylko przejście kablem do syreny. Zasugerowałem się linką sprzęgła i próbowałem wcisnąć obok linki mój kabel, co oczywiście mi się nie udało. Niestety z powodu ograniczonego czasu i światła ( w tygodniu mogę tylko po południu - od 16:00 - grzebać) idzie to powoli. Natomiast muszę popatrzeć , czy jest miejsce OBOK wejścia przy pedale sprzęgła, jak nie, to pewnie zdejmę podszybie i spróbuję wejść z wiązką. Lub się poddam i podjadę do speca, żeby mi "wyszedł" z kablem z kabiny.

    Moderated By CameR:

    Usunąłem zbędne wulgaryzmy.
    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety.

  • #10
    jarodt
    Level 12  
    Ok. Skończyłem. Udało mi się znaleźć wejście koło przewodu otwierania maski. Instalator gazu już wykorzystał to miejsce i wprowadził kable do sterowania instalacją.

    Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia

    Było dość ciasno, ale kabel od "gazu" był na tyle długi, że miałem pole do popisu. Trzeba było odkręcić mocowanie komputera i zbiorniczek na zatrzasku, żeby mieć gdzie rękę włożyć, ale dało rady. Niestety , jak widać na zdjęciu, gazownik nie zabezpieczył blachy koło kabli, więc na wiosnę mam co robić. Kable pochowane, pospinane.

    Wygląd od kabiny:

    Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia

    Od kabiny wyszedł obok pedału sprzęgła ( troszkę dalej niż zakładałem, ale obok ), więc miał rację milejow mówiąc, żeby puścić koło pedału sprzęgła. Niestety przepust linki sprzęgła wchodzi niemal pionowo w dół, więc tu pomysł odpadł. Alarm zamontowany, końcówki drzwi wziąłem z wtyczki przy lewym słupku.

    Vertex CA14 w Thali - Podłączanie alarmu w Renault Thalia

    Na zdjęciu jeszcze przed podpięciem drzwi tył i bagażnika (są złączone gdzieś wcześniej w kablu pomarańczowym obok dwóch brązowych kabli). Oczywiście użyłem diód do odseparowania sygnałów. Kabel do hamulca podpiąłem przy włączniku świateł, przy pedale. Migacze, jak pisałem wcześniej sterowałem na włączniku awaryjnych, gdzie włączało je masą (z alarmu idzie sygnał + , więc zastosowałem przekaźnik). Otwieranie i zamykanie jest zgodne z opisem podanym przez CameR. Można też podłączyć przy włączniku nad radiem (obok awaryjnych). Plus stały i po stacyjce podpiąłem na bezpiecznikach po lewej stronie. Masa jest wszędzie :D . Nie podpinałem odcięcia zapłonu - chyba wstawię jakiś ukryty przełącznik. Syrenę umocowałem na grodzi. Działa piska, miga.
    Czas montażu maksymalnie się wydłużył, bo dłubałem tylko popołudniami (jak było w miarę ciepło) i weekendy, jak żona nie narzekała :twisted: . Wydaje mi się, że dla kogoś , kto ma kanał, garaż i cierpliwość powinno to być w okolicy 4-5 godzin. Ale mogę się mylić, bo to mój pierwszy montaż od ~ 14 lat.

    Jeśli nikt nie ma czegoś do dodania/ skomentowania/ skrytykowania/ itp , to temat można uznać za rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. :bye: :spoko: