Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Master/ Movano 2,3 - Auto nie odpala , nie kreci, info na desce ciśnienie oleju

Artur131184 27 Oct 2020 00:39 780 7
  • #1
    Artur131184
    Level 4  
    PANOWIE POMOCY!!!

    Mam to samo MOVANO 2017r z Ad blue i Start-Stop.
    Błąd U0100 - Sterownik silnika, błędy komunikacji
    Po włączeniu zapłonu i tylko włączeniu błąd usterka ciśnienia oleju i nie można zakręcić. Odcina rozrusznik, Po kilkudziesięciu włączeniach zapłonu auto odpala i działa wszystko do dłuższego postoju. Postoi dobę i te same cyrki. Zauważyłem że jak pokazuje błąd to w ogóle nie podnosi wskazówki od ilości dodatku Ad blue. Leży na zero i już wiem że nie odpali bo pokaże błąd.
    Wiem że ktoś już miał taki bądź inny przypadek. Proszę o odpowiedz gdyż auto musi jechać w trasę i nawet jak potrzeba wymienić sterownik lub coś takiego to kupie nowy i go wymienię.
  • #2
    genek1000
    Level 35  
    Myślę że w takim przypadku nikt ci na odległość nie pomoże . :cry:
    Za kontrolkę czujnika oleju w pierwszej kolejności odpowiada moduł UPC . Odpowiada również za zasilania różnych modułów - brak zasilania na moduł mocznika skutkuje brakiem wskazań poziomu mocznika . Może to wina tego modułu ? A może jego zasilań ? A może komunikacji między modułami ? A może ........ zawieź to do serwisu - będziesz miał najszybciej i w miarę najpewniej :D
  • #3
    Artur131184
    Level 4  
    Moduł UPC czyli to ten BSI w kabinie? bo tego oddałem do sprawdzenia elektrykom
  • #5
    Slavomir_
    Level 9  
    Witam , mam pytanie , udało się Ci rozwiązać ten problem ? Ja mam taki sam tylko u mnie jest tak : Czasami odpala auto normalnie i jedzie wszystko ok ,czasami a nawet często jest tak , że próbuje odpalić lecz kręci przez około 2-4 sekundy i rozłącza , pojawia sie komunikat Usterka Ciśnienia oleju , potem już nie odpali (no czasami po kilkunastu próbach ) ale jak zdejmę kleme z akumulatora na 20 minut , czasami na 40 minut to odpali normalnie :/ Próbowałem podłączyć pod komputer lecz łączy sie na chwile i rozłącza , zauważyłem , wiem kiedy juz nie odpali , przekręcam kluczyk i w miejscu na środku gdzie widnieje przebieg , dziwnie przeskakuje i potem temperatura wskazówka leci w dół i później napis usterka cisnienia oleju . (w kolegi przypadku to wskaźnik ad blue leci w dół spada na zero ) Wina chyba po stronie elektroniki gdzieć :/ Lecz jak nie chce sie połączyć przez kompa , myślałem ,że może takie sprytne auto i jak za mało oleju stan minimum to może system rozłącza i nie pozwala odpalić auta , stwierdziłem tak ponieważ raz po uzupełnieniu oleju odpalił , lecz to był chyba zbieg okliczności :/ Będe bardzo wdzięczny za jakąs pomoc co to jest , pozdrawiam serdecznie .
  • #6
    Artur131184
    Level 4  
    Tak udało się ogarnąć i już auto od tamtego czasu zrobiło 16 tyś km.
    Magicy elektrycy zaczeli rzeźbić instalacje i okazało się że rurka do wody za skrzynka bezpieczników pod maska nie była dobrze wsadzona u góry i woda leciała na instalacje i kable przegniły. Dorobili kilka kabelków do instalacji i wszystko wróciło do normy.
  • #7
    Slavomir_
    Level 9  
    Dzięki za informacje , mi jak i innym użytkownikom pewnie się przydadzą , także będę się zabierał za tą skrzynkę i od razu sobie przeczyszczę styki i kostki które idą do komputera , pozdrawiam
  • #8
    Artur131184
    Level 4  
    Zgnita instalacja samochodu z lewej strony nad skrzynką elektryczną pod maską, zgniła od kapiącej wody od odprowadzenia odwodnienia.
    elektrycy szukali dwa dni az znaleźli.