Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Play InternetPlay Internet
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stacjonarny internet w PLAY już od 35zł/mies. po rabatach. NOWOŚĆ!

magic9 16 Lis 2020 20:30 17151 81
  • #61
    Jawi_P
    Poziom 34  
    Orange FTTH. Nie mam historii, mogę sprawdzać co jakiś czas, na innym komputerze będę miał z którego pracuje to chyba VPN loguje te rzeczy. Ale np. wczoraj po błędnie wpisanym haśle dostałem emaila o próbie logowania do banku i adres wczoraj tj 15.11 rano był odkładnie ten sam, który mam teraz.
    Kiedyś historia logowań w banku była ale po przejęciu jej przez aliora nie wiedzę nigdzie historii. Może nie wiem gdzie tego szukać?
    Z ciekawości poczatowałem z konsultantem. I w Alior Bank jest taka wyższa kultura bankowości, polega na tym, że jak chcesz historię logowania to musisz zapłacić :) Chyba cza zmienić ten dziadowski bank.

    Dobra. Znalazłem w logach windowsa, że ten IP pojawia się na moim laptopie 11.11.2020, od co najmniej 5 dni jest ten sam. Router nie zbiera logów, mam FN3.0 i nie znalazłem nigdzie takiej opcji niestety. Widzę natomiast, że od 6 dni nie był restartowany. Można założyć, ze od uruchomienia mam ten sam adres IP.
  • Play InternetPlay Internet
  • #62
    Ibuprom
    Poziom 26  
    Ok, ale domyślnie Livebox używa ipv6 po stronie wan, zmieniłeś to? Jeśli nie to nic dziwnego że adres nie był zmieniany po 24h.
  • Play InternetPlay Internet
  • #64
    Ibuprom
    Poziom 26  
    No właśnie jest na odwrót, aby mieć ipv4 trzeba zaptaszkować opcję w Livebox. Domyślnie jest ipv6. Dzięki za sprawdzenie.
  • #65
    Jawi_P
    Poziom 34  
    FTTH mam od niedawna, nie bawiłem się tym modemem za wiele. Ale:
    "- jeśli chcesz korzystać z dostępu do sieci IPv4 zaznacz powyższą opcję „Wymuś połączenie IPv4”
    - jeśli opcja „Wymuś połączenie IPv4” jest odznaczona, to dostęp do sieci (IPv4 bądź IPv6) jest zależny od ustawień Operatora"
    oraz:
    status połączenia IPv4 - podłączony
    status połączenia IPv6 - niepodłączony

    Jak nie zapomnę to zapytam jutro u pewniejszego źródła co ile zmiana adresu jest na FTTH. Gdzieś słyszałem, że po 10 dniach. I to się zmieniło bo kiedyś było założenie że co 24h, ale podobno nigdy nie stosowano tego rozwiązania.
    Na dostępie po CU miałem ciągle ten sam adres, albo nie zauważałem zmiany jeśli były bo były tak rzadko.
  • #66
    dktr
    Poziom 20  
    W Orange usługa neostrada świadczona po adsl/vdsl/ftth sesja pppoe zrywana jest co 24h, w usłudze BiznesPakiet (dawny internetDSL) sesja wisi cały czas. Inna sprawa to porażka jaką dają do usługi a mianowicie zyxel vmg8924, na szczęście mi zainstalowali ONT i tego zyxela z którego udało się wyciągnąć dane logowania pppoe (podstawiłem mu fałszywy serwer pppoe i mi ładnie sam podał dane) i postawiłem sobie wszystko na mikrotiku, dodatkowo zyskałem jeden adres IP i mam 6 a nie 5 ;)
  • #67
    Jawi_P
    Poziom 34  
    dktr napisał:
    W Orange usługa neostrada świadczona po adsl/vdsl/ftth sesja pppoe zrywana jest co 24h

    Całkowita nieprawda. Sesja nie jest zrywana co 24h. Po co piszesz takie rzeczy skoro już wyżej masz info, że jest inaczej?
    dktr napisał:
    BiznesPakiet (dawny internetDSL)

    Nieprawda. Bo to nie jest ta sama usługa. Ponadto internet DSL jest nadal świadczony.
  • #68
    Ibuprom
    Poziom 26  
    No właśnie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Serwery autoryzacyjne Orange mial jednolicie skonfigurowane, było albo stale IP albo co 24 godziny zmieniane. A może kolega Jawi ma ftth dzierżawione przez Orange od innego operatora? Jak pisałem wyżej, stale IP też ma swoje wady, chętnie przeszedłbym na zmienne IP, ale bez zrywania sesji po 24h.
  • #70
    dktr
    Poziom 20  
    Właśnie tak. być może teraz każdy serwer pppoe ma inaczej. Ten którego używam z BiznesPack nazywa się ols_bng99_re0 i bez problemu mogę się do niego zautoryzować danymi do logowania od neostrady jak i do biznespack data.gpon.bp a nawet na rejestracja(malpa)neostrada.pl. Sesja pppoe zautoryzowana danymi od neostrady trwa 24h i jest restartowana po tym czasie.
  • #72
    pawelht
    Poziom 15  
    Witam.
    Czy mi się wydaje, czy na filmiku podczas pobierania u pierwszego niby klienta było max 5Mb/s ????
  • #73
    Mariusz Szymczak
    Poziom 5  
    Czy w przypadku rezygnacji w ciągu 14 dni kwota za instalację jest zwracana?
  • #75
    Mariusz Szymczak
    Poziom 5  
    Kurka, rozpisaliście się pobocznie :) Jeszcze mam pytanko do posiadaczy netu Play, streaming i gry typu CS idą płynnie?
  • #76
    Błękitny
    Poziom 12  
    A jak wam się sprawuje ten Technikolor? Czy Wi-Fi ma dobry zasięg i deklarowaną przepustowość? Bo gdzieś tu na forum był wątek, że średnio to działało...
  • #77
    VooVoo
    Poziom 34  
    Błękitny napisał:
    A jak wam się sprawuje ten Technikolor? Czy Wi-Fi ma dobry zasięg i deklarowaną przepustowość? Bo gdzieś tu na forum był wątek, że średnio to działało...
    A który ISP gwarantuje prędkość przez wifi?? A zasięg zależy od wielu rzeczy.
  • #78
    Grzegorz740
    Poziom 34  
    Żaden dostawca nie zagwarantuje prędkości - transferu po WiFi.
  • #79
    -Zuzia
    Poziom 10  
    pablolinda napisał:
    Mam ten net i polecam 150 za 35zł. Do routera normalnie się logujemy i możemy ustawić co tam potrzeba , ja sobie rozdzieliłem sieć bo domyślnie 5 g jest spięte z 2,4 żeby tylko z 5 g korzystać bo 2,4 zapchane .https://www.inea.pl/files/obsluga_klienta/instrukcje/net/TECHNIKOLOR_CGA_2121_instrukcja_pena_2017-09-21.pdf
    W takim razie tam jest soft Play, bo Vectra daje modemy z czystym softem producenta i blokuje dostęp do panelu poprzez plik konfiguracyjny przesyłany podczas logowania modemu do sieci. Możesz wrzucić zrzuty dostępnych zakładek z panelu i podać wersję firmware?

    I jeszcze prośba o wykonanie polecenia w Windows:
    tracert plix.pl
    Będzie wiadomo, czy routing jest Vectry, czy Play ma odrębny.
  • #80
    VooVoo
    Poziom 34  
    -Zuzia napisał:
    W takim razie tam jest soft Play, bo Vectra daje modemy z czystym softem producenta i blokuje dostęp do panelu poprzez plik konfiguracyjny przesyłany podczas logowania modemu do sieci. Możesz wrzucić zrzuty dostępnych zakładek z panelu i podać wersję firmware?

    I jeszcze prośba o wykonanie polecenia w Windows:
    tracert 1.1.1.1
    Będzie wiadomo, czy routing jest Vectry, czy Play ma odrębny.

    Na bank jest dostęp do modemu przez strefę klienta Vectra. Tam można konfigurować wiele parametrów jak SSID, hasła numery kanałów. Brak dostępu do modemu bezpośrednio z pc w sieci Vectra (oprócz klientów biznesowych) a czy w Play ? Nie wiem.
  • #81
    -Zuzia
    Poziom 10  
    VooVoo napisał:
    Na bank jest dostęp do modemu przez strefę klienta Vectra. Tam można konfigurować wiele parametrów jak SSID, hasła numery kanałów. Brak dostępu do modemu bezpośrednio z pc w sieci Vectra (oprócz klientów biznesowych) a czy w Play ? Nie wiem.
    Przez EBOK jest możliwa konfiguracja podstawowych funkcji, racja, ale dostęp do panelu daje możliwość konfigurowania więcej opcji. W Vectrze sprawdzałam na kilku modemach (Ubee, Arris, Pegatron-Cisco) i logowanie do panelu nie było dostępne, niestety.
  • #82
    slaw0
    Poziom 13  
    Panowie i Panie. W Play logujecie się do modemu z przeglądarki podając jego ip.
    hasło i login zostawić puste. W salonie Play twierdzą, że nie zabraniają tego. Można zmieniać ustawienia, natomiast zabroniona jest ingerencja w software i hardware. Czy ktoś wie może gdzie w tym modemie jest konfiguracja połączenia internetowego (punkt dostępowy i to wszystko co potrzebne żeby modem połączył się z kablówką)?