Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce? Briggs And Straton 200 ccm

mojekonto300 29 Oct 2020 00:15 1368 4
  • #1
    mojekonto300
    Level 4  
    Doszedłem, że długa rurka wciąga paliwo, ale jak ono wpływa do głębokiego zagłębienia to nie wiem.
    Stamtąd wyciąga je krótsza rurka - z czarnym plastikiem w środku - co to za czarny plastik? Obraca się, ale nie wykręca. Nie da się go podważyć śrubokrętem. W środku otwór, z boku szczelinka - myślałem, że otworem paliwo spływa do zagłębienia, a boczną szczelinką jest wyciągane do dolotu, ale cała rurka ma siateczkę filtrującą (jak skuwka na długopisie).



    To płytkie zgłebienie z membraną i sprężynka to pewnie pompka paliwa, ale którędy to paliwo dostaje się do studzienki?
    Chcę zubożyć mieszankę, bo świeca obkopcona i dużo pali.

    Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce? Briggs And Straton 200 ccm Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce? Briggs And Straton 200 ccm Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce? Briggs And Straton 200 ccm Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce? Briggs And Straton 200 ccm Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce? Briggs And Straton 200 ccm Kto wie jak działa gaźnik w kosiarce? Briggs And Straton 200 ccm
  • #2
    Czyżycki
    Level 21  
    W tym gaźniku głównym elementem wykonawczym jest membrana. W nieruchomym silniku układ dolotowy ładowany jest tą membraną, której zaworki są sterowane nad- i podciśnieniem wynikającym z naciskania ręcznej pompki paliwa (dodatkowo ręczna pompka wstrzykuje porcję paliwa do gardzieli). W uruchamianym za pomocą rozrusznika lub już pracującym silniku praca membrany jest sterowana za pomocą podciśnienia wynikającego z ruchu tłoka w czasie suwu ssania. Tyle ogółu, szczegóły, których jest sporo, masz np. tutaj Link co prawda po angielsku, ale grafika jest przejrzysta.

    mojekonto300 wrote:
    Chcę zubożyć mieszankę, bo świeca obkopcona i dużo pali.


    Ten gaźnik jest nieregulowalny wprost. Jego obsługa zwykle polega na wymianie membrany ze sprężyną, wyczyszczeniu filtra ssącego i filtra dyszy głównej oraz przedmuchaniu kanałów. Czasem sprawdza się jeszcze, czy podstawa plastikowego gaźnika nie jest pofałdowana. Można wymienić też ręczną pompkę, oring od strony silnika oraz płaską uszczelkę pod filtrem powietrza. Te zabiegi lub któryś z nich zwykle przywracały jego poprawną pracę. Obowiązkowe jest również wymycie lub wymiana gąbkowego wkładu filtra powietrza.

    Jeżeli pomimo powyższych zabiegów silnik dalej pracuje niezadowalająco, to warto sprawdzić:
    - stan klina koła zamachowego,
    - stan świecy oraz jej ciepłotę,
    - luzy zaworowe,
    - szczelność zaworów.

    Inna sprawa, że nie spotkałem silnika Briggsa o pojemności 200 ccm, a już w szczególności Briggsa 200 ccm z gaźnikiem membranowym. Podaj model, typ i kod silnika.
  • #3
    michal_rybka
    Level 32  
    "czarne pudełeczko" to pokrywa popychaczy zaworowych - po jej odkręceniu można zmierzyć luz zaworowy i go wyregulować (pilnikiem gdy jest za mały) i z "czarnego pudełeczka idzie rurka odmy a potem gumowym kolankiem do tego króćca gaźnika - jeśli silnik jest już zużyty to można to kolanko zdjąć, żeby olejowego syfu nie ciągnęło do gaźnika dzięki czemu silnik lepiej pracuje i ma więcej mocy

    sam gaźnik niema żadnych regulacji i szczerze mówiąc jest bardzo niezawodny

    często problemy z nierówną pracą spowodowane są też pękniętym plastikowym kolektorkiem ssącym przy silniku (nie przy gaźniku)

    Jeśli chodzi o świecę, to najlepsza jest Champion, oczywiście musi być z krótkim gwintem jak do malucha
  • #4
    mojekonto300
    Level 4  
    Już doszedłem, którędy paliwo się przemieszcza. Zatkałem tę krótką rurkę drucikiem, żeby mniej paliwa ciągnął, ale dalej chyba kopci na czarno (skończyła się benzyna i dokładnie nie obadałem). CHyba, że zaleję denaturatem - wtedy nie kopci.

    To pudełeczko to ponoć separator oleju. To nie tylko pokrywka - ma jakieś gumowe wkładki. Prawdopodobnie po to, żeby olej wokół wału nie wyciekał (tworzy podciśnienie) - tak się domyślam.
  • #5
    michal_rybka
    Level 32  
    może zgubiłeś jakimś cudem dyszę paliwa i dla tego tak dużo paliwa ciągnie? choć nie kojarzę czy tam w ogóle jest dysza metalowa, przekładałem nieraz te gaźniki i nic z nich nie wypada,

    ale kiedyś rozbierałem duży pływakowy gaźnik z Brigsa traktorka 10HP i zgubiłem dyszę i tak właśnie chodził dymiąc mocno na czarno, o dziwo znalazłem tą dyszę w trawie po paru dniach i jednym koszeniu ;)

    pojedź sobie gdzieś na złom i wykręć sobie taki gaźnik z całym bakiem albo kup całą kosiarkę na wagę i po problemie, ja mam już tego nakupione na złomie kilka sztuk więc jak coś potrzebuję to sobie wykręcam i już, nie muszę się doktoryzować nad działaniem tego dziwactwa :)