Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jak sprawdzić cewkę elektrozaworu pompki paliwa w myjce??

Robert Kolodziej 29 Oct 2020 12:33 1872 15
e-mierniki
    Robert Kolodziej
    Level 3  
    Pompka paliwa nie podaje ropy na kocioł grzewczy jaka może być przyczyną? Jak sprawdzić cewkę elektrozaworu? Jak sprawdzić pompkę paliwa?? Myjka ipc Sirio. 2006 rok.
  • e-mierniki
  • e-mierniki
    Grzegorz740
    Level 36  
    Robert Kolodziej wrote:
    Ok domyśliłem się że jakimś miernikiem. Ale jestem zielony trochę jakie wartości ma pokazywać? I gdzie na cewce mam przyłożyć miernik?

Ustawiasz multimetr na pomiar rezystancji symbol Ω. Pomiar zaczynasz od najmniejszej ustawionej wartości na multimetrze.

Przełącznikiem zakresów zwiększasz zakres aż na multimetrze pokaże się wartość , którą odczytamy w Ω . Jak na każdym zakresie pomiarowym będzie 0 to znaczy ,że cewka ma przerwę.

Sondy pomiarowe przykładasz do wyprowadzeń cewki , gdzie są przyłączone przewody.

Pomiar rezystancji wykonujemy bez napięciowo czyli bez podanego napięcia na cewkę. Bo inaczej spali się bezpiecznik w multimetrze.

Jak po tym opisie nie w dalszym ciągu nie będziesz wiedział jak sprawdzić cewkę to zleć pomiar osobie, która się zna na tym. A jak chcesz się czegoś nauczyć to możesz spróbować samodzielnie sprawdzić cewkę i się podzielić o wynikach na forum.
    adamjur1
    Level 41  
    Kolego Grzegorzu - W Wielkopolsce, jak omomierz pokazuje zero to jest zwarcie, ale dawno nie obserwowałem Dziennika Ustaw, może którejś nocy coś zmienili... :D
    Quote:
    Sondy pomiarowe przykładasz do wyprowadzeń cewki , gdzie są przyłączone przewody.
    - Uprzednio odłączywszy chociaż jeden, nie wiemy jak dalej jest rozwiązane sterowanie i czy inne układy nie zakłócą pomiaru...
    Pozdr. J.