Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podniesienie napięcia na zasilaczu samochodowym do laptopa lokalizacja dzielnika

hotdog 30 Oct 2020 14:50 636 4
    hotdog
    Level 26  
    Witam,

Po zmianie laptopa, chciał podnieść napięcie na ładowarce samochodowej którą miałem do tej pory z 19,5V na 20V (chociaż chyba to i tak będzie działać).

Zasilacz to jakiś chiński zamiennik, ale działał ok z dotychczasowym laptopem. Będę musiał tylko pigtail wymienić na kwadratowy do Lenovo.

Układy na PCB:
    - U3 MC34063A (chyba służy do zasilania na dodatkowym porcie USB)
    - U1 3842B (to chyba układ do ograniczenia prądowego na wyjściu układu)
    - U4 LM358 (wzmacniacz chyba do detekcji zwarcia na wyjściu lub ograniczenia prądowego)
    - Q2 MOSFET
    - Q9 MOSFET 435A AP4G

Żaden z układów nie wydaje mi się oczywistym driverem step up. Ale szczerze nie mam doświadczenia dużego w temacie.

Zasilacz zostawiłem w innym miejscu i nie pamiętam które wyprowadzenia to duża cewka.

Najbardziej podejrzany jest U1, ponieważ ma piny voltage feedback, ale z tego co rozumiem to jest stałoprądowy driver, więc on chyba służy do ograniczania prądu a nie regulacji napięcia.

Pytanie bonusowe - czy Laptopy Lenovo poprawnie będą działać z zasilaczami o mniejszym prądzie? Jest tam pin który mówi o mocy zasilacza.

power rating resistance
    36 W 7,3 kΩ
    45 W 120 Ω
    65 W 280 Ω
    90 W 550 Ω
    135 W 1 kΩ
    170 W 1.9 kΩ
    230 W 4.6 kΩ

W moim laptopie jest standardowy zasilacz 230W, ładowarkę samochodową mam 90W, niestety w handlu nic co się zbliża do 230W nie ma. Pytanie czy jak zastosuje odpowiedni rezystor dla 90W, to laptop np nie będzie ładował baterii ale będzie w miare działał. Np do puki nie odpalę mocnej karty graficznej.

Podniesienie napięcia na zasilaczu samochodowym do laptopa lokalizacja dzielnika Podniesienie napięcia na zasilaczu samochodowym do laptopa lokalizacja dzielnika