Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Niskie ci¶nienie paliwa Volvo FL 6 180KM

30 Oct 2020 17:31 348 10
  • Level 8  
    Komputer pokazuje tylko 0.9 bar na wolnych a na pełnym gazie spada do 0.74 bara, pompa podmieniona to samo, filtr wymieniony, smok czysty, czujnik przy filtrze podmieniony, pompka podawcza sprawdzona - dalej brak pomysłów??
    Proszę o pomoc!🥴
  • Level 18  
    Podł±cz manometr i zmierz ci¶nienie manualnie.
    Auto odpala i pracuje normalnie?
  • Level 8  
    Odpala normalnie nie dymi ale troszkę słaby pod górki zwalnia pusty.
  • Level 18  
    Ci¶nienie zasilania paliwem powinniene¶ mieć ok. 5.5 bar
    Przy takim ci¶nieniu jak piszesz my¶le że nawet by nie odpalił.
  • Level 31  
    A jaki masz nr bł?

    Dodano po 14 [minuty]:

    "Under_Pressure" napisał:
    Under_Pressure wrote:
    Ci¶nienie zasilania paliwem powiniene¶ mieć ok. 5.5 bar
    Przy takim ci¶nieniu jak piszesz my¶lę że nawet by nie odpalił.
    Gdzie to wyczytałe¶? Opis techniczny czujnika ci¶nienia fl6 (Informacje ogólne
    Poza ci¶nieniem paliwa, czujnik ten mierzy take jego temperatur.
    W D16B czujnik umieszczony jest przed filtrem paliwa. Co za tym idzie ew. zatkany filtr paliwa powoduje wzrost
    ci¶nienia przy czujniku.
    W innych silnikach (D6B, D7C, D10B i D12C) czujnik jest umieszczony za filtrem paliwa. W konsekwencji – między
    innymi – zatkany filtr paliwa powoduje obniżenie ci¶nienia na czujniku). Przecież jak dobrze pamiętam przeważnie spotykałem tam system na pompie VP44 . Może autor wyjawił by nam jakie mamy oznaczenia silnika. Najlepiej jak by zamie¶cił tabliczkę z ecu silnika.
  • Level 8  
    Tak komputer pokazuje a mechanik mówił że na wolnych ma mieć między 2.5 a 2.9 a na ful gazie od 4.5 do 4.9.
    Mam dwa jedno na czę¶ci drugie do jazdy i to na czę¶ci uciekało z pod tyłka a to do jazdy jedzie jak by¶ go pchał.
  • Level 31  
    Zamie¶ć tabliczkę aby można zidentyfikować system silnika. Je¶li występuj± bł również je podaj.
  • Level 8  
    ZGADZA SIE POMPA VP 44 CZUJNIK CI¦NIENIA KOLO FILTRA.
    ALE PALONY BYL TEZ Z BAŃKI BEZPO¦REDNIO DO POMPY I TO SAMO ALE TYLKO DOJSCIE A POWROTU NIE ODPINALEM

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jutro to zrobię to jest 6 litrów 180 km 2000 r
  • Level 31  
    Je¶li jest to vp44 to pompa wstępna jest elektryczna czy tak?
    Specyfikacja:
    Pompa zasilaj±ca
    Typ elektronicznej pompy zasilaj±cej.....EKP3D
    Ci¶nienie zasilania przy pracuj±cym silniku (przy
    wszystkich obrotach i obci±żeniach).....+20 do +80
    kPa
    Ci¶nienie zasilania przy uruchamianiu silnika korb±.
    ....+20 do +30 kPa
    Ci¶nienie należy mierzyć na wlocie pompy
    wtryskowej (VP44) przy użyciu kalibrowanego
    manometru.
    Blok przył±czeniowy pompy wtryskowej VP44
    Zawór przelewowy
    Oznaczenie.....1 467 445 007
    Ci¶nienie otwarcia.....100 kPa
    Zawór ci¶nieniowy (nie zawór zwrotny)
    Oznaczenie.....1 463 445 036
    Ci¶nienie otwarcia.....20 kPa
  • Level 8  
    Tak elektryczna też ja zamieniałem napięcie na niej 24 v czyli poprawne
  • Level 31  
    tomix5544 wrote:
    a mechanik mówił że na wolnych ma mieć między 2.5 a 2.9 a na ful gazie od 4.5 do 4.9.

    Z jakiej firmy ten mechanik specyfikacja mówi całkiem cos innego. Je¶li nie ma tam pompy mechanicznej tylko elektryczna to w jaki sposób ci¶nienie ma wzrastać na wyższych obrotach?