Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymieniać świece żarowe w superb ii 2.0 tdi 140km? DTC 4985

bobbabol 31 Oct 2020 17:16 720 11
  • #1
    bobbabol
    Level 4  
    Cześć,

    Chciałbym się doradzić Was, czy warto teraz wymieniać świece żarowe, gdy nie wyskakuje mi jeszcze check engine. Mam superb'a II 2.0 tdi 140km cffb. Z 2 miesiące temu brat mi sprawdzał te auto programem delphi (z chin z tego co pamiętam) i właśnie tam wyskoczył komunikat ze świecą żarową. Z tego względu, że mieszkam w innym mieście, postanowiłem kupić sobie profilaktycznie amatorskie urządzenie diagnostyczne (tylko do pobieżnego sprawdzania - wiem, że to nie jest profesjonalny sprzęt). vgate elm327 iCar (wersja z wifi pod iphone). I za pomocą elm i programu carscanner z iOS również utrzymałem błąd dtc. Dokładnie jest to dtc 4985 (cylinder 13 misfire detected) - szukając w sieci znalazłem, że na 99% to problem ze świecami/przewodami.

    Idzie zima i zastanawiam się czy nie będzie problemu z odpalaniem, bo przez pandemię pracuję zdalnie i autem jeżdzę teraz tylko co dwa tygodnie (trasa 300km). Warto wymienić profilaktycznie te świece (bo nie są aż tak drogie), jeśli nie wyskakuje mi check engine, czy lepiej zaczekać? Jakie są Wasze opinie na ten temat? Auto mam od kilku miesięcy, więc nawet nie jestem w stanie zaobserwować czy coś się zmiena na gorzej. Z góry dzięki za odpowiedzi.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    bobbabol
    Level 4  
    Z komunikatu, który dostałem to albo jedna albo dwie (pierwsza i trzecia). Jeśli byłbym pewny, że chociaż jedna jest do wymiany (a nie np. przewód czy jakiś czujnik) to i tak wymieniłbym 4 na nowe.
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Coś ten kod błędu nie taki chyba... ELM327 niezbyt do Skody się nadaje.
  • #5
    bobbabol
    Level 4  
    to odczytam ten kod z delphi. Ogolnie nie spodziewam sie cudow po tych urzadzeniu. Chodzi mi tylko aby pokazywalo, ze cos jest nie tak. I wtedy bedzie trzeba robic dokladniejsza diagnostyke.
  • #6
    lukasz12345678910
    Level 29  
    Szybciej te świece chyba sprawdzisz probówka niż tymi wynalazkami.
  • #7
    bobbabol
    Level 4  
    Podłączyłem jeszcze skodę pod vcds, aby się upewnić. Dostałem błąd:

    "4985 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11)
    P0672 00 [109] - usterka elektryczna w obwodzie
    Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów bledów
    Ramka zamrozona:
    Stan bledu: 00000001
    Priorytet bledu: 2
    Czestosc bledu: 1"

    Dziś zakupię nowe świece beru GE 133 i zaplanuję wizytę u mechanika w sobotę. Ciekawe czy błąd zniknie. Co dziwne. ten vgate faktycznie wyłapał błąd. Nie był tak dokładny jak vcds, ale informację podał. Delphi również podało błąd dość szczegółowo.
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Kod błędu odczytał, ale opis - kompletnie bez sensu - wypadanie zapłonu na cylindrze 1 i 3 - i to w dieslu ?!? Mnie zawsze uczono (jako informatyka), że lepiej nie mieć żadnej informacji, niż mieć błędną informację.

    Chcesz tani ale sensowny czytnik kodów dla grupy VAG na smartfona to kup sobie OBD Eleven.

    Nie dasz mechanikowi zarobić na częściach :/ ...ciekawe ile świec się ukręci przy wymianie ;)
  • #9
    bobbabol
    Level 4  
    tzok wrote:
    Kod błędu odczytał, ale opis - kompletnie bez sensu - wypadanie zapłonu na cylindrze 1 i 3 - i to w dieslu ?!? Mnie zawsze uczono (jako informatyka), że lepiej nie mieć żadnej informacji, niż mieć błędną informację.

    Chcesz tani ale sensowny czytnik kodów dla grupy VAG na smartfona to kup sobie OBD Eleven.

    Nie dasz mechanikowi zarobić na częściach :/ ...ciekawe ile świec się ukręci przy wymianie ;)


    To ten też jest zły: Link? To jaki wedłg Twojej najlepszej wiedzy informatycznej jest najlepszy program i kabel? Ten ostatni, podany przeze mnie, odczyt był od mechanika. Mam znajomego mechanika, który te świece mi zmieni za pieniądze. A na częściach i tak nie on zarabia tylko właściciel warsztatu. Mam przepłacać, aby komuś było miło? I to o ponad 100%? Z drugiej strony sprzedający na allegro zarobi. Mechanik i tak nawet złotówki nie zobaczyłby od tych świec zakupionych w Warsztacie. A jeśli jakiś filozof ukręciłby specjalnie za to, że kupiłem z neta, to na swój koszt będzie rozbierał głowicę albo nakręcał gwint i odkręcał te świece. Łaski nikomu nie robi. To jest mechanik a nie handlarz.

    Widzałeś w jaki sposób często goście w warsztatach szukają części? To często jeden wielki przypał. Mają tyle roboty, że nie mają czasu bawić się w dokładne przeczesywanie katalogu. Już kilka razy się przejechałem na tym, że mechanicy mi zakładali nie do końca dobrze dobrane części. Odkąd sam wybieram i kupuję części (trwa to dłużej i czasem potrzebuję pomocy na forach), nigdy nie trafiłem na wadliwą część albo nietrafioną.
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    bobbabol wrote:
    To ten też jest zły: Link? To jaki wedłg Twojej najlepszej wiedzy informatycznej jest najlepszy program i kabel?
    Ten jest dobry, tylko trochę drogi... no i potrzebujesz do niego komputer.

    bobbabol wrote:
    Widzałeś w jaki sposób często goście w warsztatach szukają części?
    W warsztatach - tak, jest do tego oddzielny pracownik, zamawia w hurtowni, z którą warsztat ma umowę, za pół godziny przyjeżdża kurier z częścią. Jeśli się zdarzy, że nie pasuje, to odsyłają i wymieniają na inną. Jeśli po nr VIN nie można dojść, jaka część jest potrzebna, to kurier przywozi wszystkie i mechanik wybiera właściwą, a reszta wraca do hurtowni.

    bobbabol wrote:
    Z drugiej strony sprzedający na allegro zarobi.
    Nie wiem, czy miałbym odwagę kupować takie części jak świece, czy oleje na Allegro...

    bobbabol wrote:
    A na częściach i tak nie on zarabia tylko właściciel warsztatu.
    A kto płaci mechanikowi, jak nie właściciel warsztatu? Jak właściciel nie zarobi, to warsztat splajtuje i mechanik straci pracę.

    bobbabol wrote:
    A jeśli jakiś filozof ukręciłby specjalnie za to, że kupiłem z neta, to na swój koszt będzie rozbierał głowicę albo nakręcał gwint i odkręcał te świece.
    To był taki żarcik z mojej strony. Ale świece lubią się ukręcić i to nie będzie wina mechanika.
  • #11
    cysiekw
    Level 33  
    bobbabol wrote:
    ..ciekawe ile świec się ukręci przy wymianie
    nie zrozumiałeś, ten zapis dotyczył ciebie opie
  • #12
    bobbabol
    Level 4  
    Hej, świece żarowe zostały zmienione. Błąd wykasowany, przejechałem 500km i już się nie pojawia. Podsumowując, pokazywało mi błąd po podłączeniu vgate elm 327 (program car scanner na iphone) oraz błąd w programie vcds (kabel ross-tech). Wymieniłem świece. Jak sprawdzałem stare na krótko, to dwie (2 i 3) nie grzały się praktycznie w ogóle. Auto chodzi ciszej, ładniej odpala oraz wtryski mają dużo lepszy odczyt. Problem rozwiązany, temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc i poświęcony Wasz czas.