Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

sekuta 05 Sep 2009 18:45 110963 173
  • #151
    TasiaF
    Level 2  
    Witam, jestem nowa na tym forum. i kompletnie nie znam się na silnikach :) Prosiłabym więc was o pomoc.
    Od niedawana mam nowego mercedesa 2.0 CDi 109 ps, samochód ma przejechane jedyne 3 tyś. Pojawił się u mnie problem spadku mocy. Tak jak w waszych przypadach auto na trasie traci moc, po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy. Nie wyskakuje mi zadna kontrolka. Chciałabym wiedzieć, co pokolei mam sprawdzać, żeby ustalić przyczynę. Nie chcę być oszukana przez mechanika, tylko dlatego, że jestem kobietą i nie znam się na rzeczy. A dziwnym trafem zawsze przepłacam :) Bardzo proszę o pomoc.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #152
    brandy-p
    Level 31  
    3 tyś to auto na gwarancji, jedź do serwisu, zrobią za free
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #153
    TasiaF
    Level 2  
    Auto jest sprowadzone z zagranicy, gwarancja nie obowiązuje.
  • #155
    afgan0
    Level 11  
    Witam. Przepraszam ze zahacze o ten temat ale mam podobne objawy z Passatem b4 1.9 TDI 1Z 90KM Problem w tym ze jak jest zimny to nawet w ogóle nie chce wejść na wysokie obroty po rozgrzaniu wchodzi ale bardzo mułowato. czym to może być spowodowane? dodam ze na vag-u nic nie pokazuje mam tez logi. Czysciłem nastawnik wymieniłem zaworek n75 (ten nad servem) wymieniłem wszystkie przewody pociśnieniowe. Prosiłbym o pomoc. oto logi:

    Monday,07,September,2009,15:49:43
    028 906 021 AT ,, 00SG 0805,

    ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
    ,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,,
    ,TIME,,,,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,,
    MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
    ,0.01,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,0.46,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,0.92,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,1.38,903,1040,959,35.1,,,,,,,,,,
    ,1.83,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,2.25,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,2.67,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,3.09,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,3.51,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,3.94,903,1030,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,4.35,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,4.78,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,5.20,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,5.62,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,6.04,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,6.46,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,6.88,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,7.30,903,1030,959,35.1,,,,,,,,,,
    ,7.72,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,8.14,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,8.56,903,1040,959,35.1,,,,,,,,,,
    ,8.98,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,9.43,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,9.88,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,10.32,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,10.74,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,11.16,903,1030,959,35.1,,,,,,,,,,
    ,11.59,966,1163,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,12.01,1491,1234,938,34.7,,,,,,,,,,
    ,12.43,2142,1826,979,34.7,,,,,,,,,,
    ,12.88,2520,1846,1102,35.5,,,,,,,,,,
    ,13.33,3003,1836,1357,36.3,,,,,,,,,,
    ,13.78,3801,1805,1775,37.9,,,,,,,,,,
    ,14.23,4431,1714,2020,59.4,,,,,,,,,,
    ,14.68,3885,1112,1336,78.1,,,,,,,,,,
    ,15.13,2940,1040,1173,86.9,,,,,,,,,,
    ,15.58,2226,1000,1132,91.2,,,,,,,,,,
    ,16.04,1638,949,1081,91.2,,,,,,,,,,
    ,16.49,1113,908,1040,91.2,,,,,,,,,,
    ,16.95,861,1030,1010,88.1,,,,,,,,,,
    ,17.41,1386,1632,979,38.3,,,,,,,,,,
    ,17.86,2121,1867,1000,35.1,,,,,,,,,,
    ,18.27,2562,1846,1153,35.5,,,,,,,,,,
    ,18.70,3150,1836,1428,37.5,,,,,,,,,,
    ,19.12,3906,1795,1846,45.8,,,,,,,,,,
    ,19.54,3297,1061,1346,76.9,,,,,,,,,,
    ,19.96,2583,1020,1183,86.1,,,,,,,,,,
    ,20.38,1974,979,1122,91.6,,,,,,,,,,
    ,20.80,1449,938,1071,91.6,,,,,,,,,,
    ,21.22,1008,908,1040,91.2,,,,,,,,,,
    ,21.64,861,1030,1010,88.5,,,,,,,,,,
    ,22.06,882,1030,989,86.5,,,,,,,,,,
    ,22.50,882,1030,979,84.1,,,,,,,,,,
    ,22.95,903,1020,979,82.1,,,,,,,,,,
    ,23.39,903,1020,969,79.3,,,,,,,,,,
    ,23.81,903,1030,969,76.1,,,,,,,,,,
    ,24.23,903,1030,969,74.1,,,,,,,,,,
    ,24.65,903,1030,969,70.9,,,,,,,,,,
    ,25.07,903,1030,969,68.1,,,,,,,,,,
    ,40.26,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,40.67,903,1030,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,41.10,903,1030,959,35.1,,,,,,,,,,
    ,41.52,903,1030,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,41.94,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,42.39,903,1040,959,34.7,,,,,,,,,,
    ,42.84,903,1030,959,34.7,,,,,,,,,,
  • #156
    k631
    Level 18  
    TasiaF wrote:
    Auto jest sprowadzone z zagranicy, gwarancja nie obowiązuje.


    auto obowiązuje gwarancja europejska.
  • #157
    kedziorsky
    Level 10  
    witam.przeczytałem wszystkie posty i nie wspomnę o problemie utracie mocy przy 120km/h,ale pojawia mi się problem z uruchomieniem auta.tydzień temu wymieniłem simmering na wałku od strony koła zębatego.po wymianie złożyłem wszystko na fabryczne znaki i od tej pory średnio co czwarty raz kontrolka świec żarowych nie pojawia się wcale po przekręceniu kluczyka i pomimo kręcenia nie odpala.zauważyłem też,że nie dociera prąd do elektrozaworu pompy.po podpięciu do vaga pojawił się błąd coś jak:jakiś czujnik osiągnął skrajne położenie.czy możliwe jest,że ustawienie rozrządu na pompie wymaga jakiejś korekty,bo przy składaniu pasek nie chciał zgrać się z kołem zębatym pompy.dodam,że jeżdżę toledo 99,ahf 110 osłów,280 tyś.km i nie stosuję PSJ.
  • #158
    User removed account
    User removed account  
  • #159
    m.marcin
    Level 17  
    Cytuje : Zauważyłem też że dzije się to raczej na 5 biegu czyli większym obciążeniu, na 3 biegu mogę dojść do 5tys obrotów i nic sie złego nie dzieje.

    Kolego " rolficz " od kiedy to kręcimy AFN-a do 5 tyś ???

    Życzę powodzenia i współczuję silnikowi .
  • #160
    arturzbsk
    Level 11  
    Witam.
    Passat 3C rok. prod. 2006

    Gdzie, w silniku 1.9 TDI 105 KM BLS jest N18

    Pytam , bo nie mogę znaleźć N18 .
    N75 ( z białą główką )zlokalizowany , po prawej stronie na podszybiu.
    EGR z lewej strony , ale nie widać N18.
  • #161
    pb68
    Level 12  
    Witam ponownie w tym temacie.Pisałem wcześniej o zastosowaniu dodatku do paliwa ON - STP.Niestety nie udało się przywrócić mocy w moim TDI bez ingerencji w elementy turbiny.Dzisiaj odebrałem autko od kolegi i okazało się,że padła gruszka przy turbinie.Samo czyszczenie i rozruszanie cięgna regulatora nic nie dała - powód uszkodzona menbrama w gruszce.Koszt regulatora wraz z robocizną 350,00 PLN.Mam nadzieję,że moc zostanie ze mną i moim TDI na dłużej.
  • #162
    sebarohde
    Level 1  
    witam mam ten sam problem z moca przy dodawaniu gazu .Ja mam passata 1.9tdi z 2000 roku i wlasnie czytam ze moze to byc problem z n 75 ale czy ktos moze mi powiedziec gdzie on sie znajduje w tego typu silniku a najlepiej zdjecia,pozdrawiam
  • #163
    TasiaF
    Level 2  
    Wracam do mojego mercedesa, auto mam sprowadzone, bylo bite w przód stąd problemy z tym brakiem mocy pewnie. Fakt ma przejechane mało, ale czy jest na gwarancji jesli bylo bite, i naprawiane nie w aso mercedesa?
    Bląd wyskakuje gdy przekrocze magiczne 120 km/h :(
  • #164
    edzio07
    Level 2  
    witam mam podobny problem i postanowiłem go tu opisać, mam nastepujący problem kupiłem nie dawno seata cordobe 2001r 1,9tdi 90KM i mam pytanie mianowicie po wejściu na wyższe obroty samochód traci tak chocby moc np. na trójce po przekroczeniu50km/h samochód traci znacznie moc i prawie wogóle nie przyspiesza to samo na wszystkich biegach po przekroczeniu danego punktu obrotów traci moc, na razie nie miałem możliwości wytestowania ile wyciągnie na 5tym biegu ale mam wrażenie że po 120km/h dzieje sie to samo...prosze o konkretną odp profesjonalistów bo sam za dobrze na tym sie nie znam pozdrawiam
  • #165
    MustafaKa
    Level 10  
    Prawdopodobnie czujnik turbo się zepsuł.
  • #166
    edzio07
    Level 2  
    byłem u mechanika i wszystko ok na komputerze 0błedów, z kolei mechanik od razu stwierdził że to przepływomierz...no nic na razie i tak nie mam kasy bedę musiał objeździć zime bez tego;p ale dziękuje za pomoc pozdrawiam
  • #167
    k631
    Level 18  
    edzio07 wrote:
    byłem u mechanika i wszystko ok na komputerze 0błedów, z kolei mechanik od razu stwierdził że to przepływomierz...no nic na razie i tak nie mam kasy bedę musiał objeździć zime bez tego;p ale dziękuje za pomoc pozdrawiam



    Witam przez zimę z uwaloną przepływką załatwisz turbinę i na wiosnę koszty będą znacznie większe . Pozdrawiam.
  • #168
    pirsi
    Level 1  
    Witam
    Może trochę pózno dołaczam sie do tego teatu ale moze komus jeszcze pomoge ;-)
    Miałem taki sam problem czyli nagly spadek mocy najpierw w vw POLO 1.4 TDI specjalista najpierw zmienil przeplywke pozniej doradzil mi zmienic pompowtryski poniewaz stwierdzil ze to ich wina oczywiscie mylil sie, pozniej mialem vw bore z silnikiem AFN problem sie powtorzyl pojechalem do ASO bo juz rece mi opadaly tam stwierdzili ze zawor EGR oczywiscie wymienilem pojechalismy na probe wskazania doladowania byly rawidlowe i nic sie nie dzialo (zlosliwosc rzeczy martwych ) a po przyjezdzie znowu to samo i w nerwach zaczalem jeszcze raz szukac i ......
    Bardzo prosta rzecz przetarł sie jeden z przewodow podcisnieniowych (koszt 1m takiego wezyka od 8 do 11 zł.Tak więc zanim zaczniecie kupywac jakiekolwiek czesci najpierw sprawdzcie wszystkie wezyki podcisnieniowe ktore ida do zaworków i ten ktory idzie do turbiny ;-)
  • #169
    morderonser
    Level 10  
    Powracam do tematu u mnie w Lt 35 2.5 tdi jest dokładnie tak samo kiedy zaczynam rozpędzać się do 100km/h nagle trubina przestaje działac ;/ pomocy ;/ co tu zrobić ;/
  • #170
    szczepan 0180
    Level 2  
    witam mam passata2,5 w automacie i mam taki problem że podczas jazdy obroty dochodządo 2-2,5 tys obrotów i traci moc nie przyspiesza i spadają obroty a na postoju dochodzi do 4-5 tys dodam że nie działa tiptronic proszęo pomoc
  • #171
    User removed account
    User removed account  
  • #172
    morderonser
    Level 10  
    wcale nie zawór podciśnienia jest zapchany proponuje przedmuchać sprężarką.
  • #173
    gabrys0178
    Level 1  
    Witam proszę o pomoc w moim VW podczas jazdy ze stałą prędkościom auto przechodzi w tryb awaryjny i auto traci moc. Wymieniłem turbinę na nową,pompa po regeneracji, przepływomierz wymieniony zawór wymieniony i dalej to samo może ktoś pomoże z góry dziękuje
  • #174
    k631
    Level 18  
    Witam interkuler ma czujnik ,może to on robi problemy.