Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

sekuta 30 Dec 2008 11:26 111182 173
  • #61
    sierzantgd
    Level 1  
    witam, wie ktoś może gdzie znajduje sie ten zaworek (N75) w mk5 silnik BKC.
    dziekuje za kazda pomoc.
    pozdrawiam
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #62
    seba191
    Level 11  
    JA mam Seata Ibize 19 TDI 110 konny i przy jezdzie ok 120 wlacza mi sie tryb awaryjny gdzie juz wogole nie mam mocy a powinienem na tej predkosci smigac... I co mam zrobic?? NA komputerze nie pokazuje mi sie nic ( zero bledow )...:cry:
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #63
    Stefanek1
    Level 26  
    seba191 wrote:
    JA mam Seata Ibize 19 TDI 110 konny i przy jezdzie ok 120 wlacza mi sie tryb awaryjny gdzie juz wogole nie mam mocy a powinienem na tej predkosci smigac... I co mam zrobic?? NA komputerze nie pokazuje mi sie nic ( zero bledow )...:cry:

    Na jakim komputerze samochodowym, czy na VAGu, bo tu musi być pokazany bład?
    Pozdr.
  • #64
    seba191
    Level 11  
    No wlasnie nic mi nie pokazwal a nie wiem jaki byl to komputer jeden byl przenosny a drugi stacjonary bo bylem u dwuch mechanikow... No ale jak moge sobie to sam sprawdzic?? czy najpierw wyjac turbine i ja przeczscic jak cos czy moze sprawdzic ten zawor N75 i go sprawdzic(tylko jak cos to jak go sprawdzic i po czym poznam ze jest uszkodzony) bo podczas wyprzedzania przy ok 120 km\h to jest niebezbiecznie bo juz mocy nie ma i dlugo sie wyprzedza :(
  • #65
    Stefanek1
    Level 26  
    seba191 wrote:
    No wlasnie nic mi nie pokazwal a nie wiem jaki byl to komputer jeden byl przenosny a drugi stacjonary bo bylem u dwuch mechanikow... No ale jak moge sobie to sam sprawdzic?? czy najpierw wyjac turbine i ja przeczscic jak cos czy moze sprawdzic ten zawor N75 i go sprawdzic(tylko jak cos to jak go sprawdzic i po czym poznam ze jest uszkodzony) bo podczas wyprzedzania przy ok 120 km\h to jest niebezbiecznie bo juz mocy nie ma i dlugo sie wyprzedza :(

    Masz fotkę wyzej, chwyć za tą dzwignię oznaczoną na czerwono i poruszaj, ma chodzić około 1,5 cm lekko, to test turbiny.
  • #66
    Sztomel
    Level 34  
    seba191 wrote:
    moze sprawdzic ten zawor N75 i go sprawdzic(tylko jak cos to jak go sprawdzic i po czym poznam ze jest uszkodzony


    najlepiej podmień go na czas próby miejscami z elektrozaworem N18 (sterowania EGR), są one identyczne, tylko oznacz sobie dokładnie gdzie i jakie wężyki podciśnienia do nich przychodzą bo jak je źle podepniesz to dopiero będziesz miał potem kombinowania, jeśli tylko N75 będzie uszkodzony to na N18 nie powinieneś zaliczyć trybu awaryjnego.

    Dodano po 6 [minuty]:

    jeśli chodzi o nowsze silniki (m.in. taki jak ma @sierzantgd w silniku BKC) to jest on zespolony - w jednej obudowie N75 i N18 i znajduje się w tym miejscu (to dla ewentualnych zainteresowanych) :

    TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

    TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

    TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.
  • #67
    seba191
    Level 11  
    No jak poruszam ta wajcha od turbiny na wolnych obrotach na max-a to gasnie mi silnik... Ale chodzi lekko i gladko... A zaraz pojde zamienic te zaworky miejscami( N75 z N18)
  • #68
    bubu 148
    Level 1  
    witam wszystkich mam problem z galaksem1.9 tdi 90km motor chodzil ok mial moc itd ale dymil na niebiesko diagnoza byla wtryski po wymontowaniu wtryskuw i sprawdzeniu okazalo sie ze wtryski ok po zamontowaniu auto przestalo dymic ale stracilo moc wag nie wykazal blenduw morze ktos mi doradzi w czym problem z gury dziekuje
  • #69
    rumun-r32
    Level 13  
    Pozdrowienia dla wszystkich bystrych. A na marginesie nie czytałem wszystkich postów, bo straszna nuda!! Jeżeli chcecie się dowiedzieć jaki jest problem z waszymi szmelcwagenami to wam powiem, bo robię tego masę. Zanim cokolwiek zrobisz podepnij choćby vaga i odczytaj błędy, a dopiero później zacznij naprawiać. Jeśli się nie znasz oddaj do serwisu lub do warsztatu. Częstą przyczyną przechodzenia silnika w tryb awaryjny (czyli utrata mocy) jest: zaworek N75(czy jak wy to zwiecie), węże podciśnieniowe, ciężko ruszająca się sztanga na turbinie, lub jakiś amator skręcił sobie sztangę w celu podwyższenia mocy(to musiał być dureń).
    Jeżeli ktoś z was ma pojęcie jakiekolwiek o tym to potrafi to zbadać w 5min, albo podłączy vaga wybierze sobie opcje bloki pomiarowe i chyba kanał 11(nie pamiętam dokładnie) i porówna sobie parametry rzeczywiste z żądanymi. Na postoju robimy to tak ( w 5min) jeden patrzy na sztangę grubi odpala samochód i widzimy co się dziej, jeżeli sztanga idzie do góry to gazujemy i badamy czy odbija w dół, jeżeli nie to szukamy dalej sprawdzamy czy dochodzą podciśnienia i ewentualnie wymieniamy zaworek. Czasem trzeba wyciągnąć turbinę i ją przeczyścić i rozruszać sztangę. Jeżeli była ruszana sztanga to trzeba ją wyregulować.
    No panowie macie wszytko jak na dłoni jak nie potraficie tego zrobić oddajcie samochód do warsztatu!!
    Pozdrawiam:)

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze zapomniałem dodać, że macie nawet zdjęcia jak wygląda sztang, któryś kolega dodał
  • #70
    seba191
    Level 11  
    JA rowniez mam takie problemy bo przy ok 120 wlacza mi sie w tryb awaryjny ale jak podlaczylem pod komputer to nie mam zadnych bledow.. I podobno trubo zapieklo mi sie na lopatach kierowniczki... I mam pytanko: JAk moge to sam zrobic i naprawic?? Bo slyszalem ze mozna ja wziasc wyjac i wyczysciec ale czy to pomoze?? Tez slyszalem ze zanuzyc turbinke w nafcie na cocke i ten syf i saliny powinny puscic... Ale czy to prawda ??
  • #71
    jankes1512
    Level 10  
    Witam,ja mam audi A4 2.5tdi 2001r. auto dochodzi do obrotów 2800 .Co może być powodem tej usterki (przepływomierz?).Za jakiekolwiek sugestie z góry dzięki.
  • #73
    seba191
    Level 11  
    JA rowniez mam takie problemy bo przy ok 120 wlacza mi sie w tryb awaryjny ale jak podlaczylem pod komputer to nie mam zadnych bledow.. I podobno trubo zapieklo mi sie na lopatach kierowniczki... I mam pytanko: JAk moge to sam zrobic i naprawic?? Bo slyszalem ze mozna ja wziasc wyjac i wyczysciec ale czy to pomoze?? Tez slyszalem ze zanuzyc turbinke w nafcie na cocke i ten syf i saliny powinny puscic... Ale czy to prawda ??
  • #74
    Sztomel
    Level 34  
    trzeba zrobić tzw. logi dynamiczne czyli odczyt wartości podczas jazdy, również turbina mi nie pompuje w pełnym zakresie a błędów żadnych nie mam, dopiero wtedy będzie wiadomo czy łopatki są zatarte czy jest nieszczelność dolotu czy jeszcze inna przyczyna.
  • #75
    seba191
    Level 11  
    a mam pytanko. Gdzie moge zobaczyc jaki mam model silnika?? Mam Ibizke 1.9 TDI 110 hp ale nie wiem gdzie to jest napisane(AFN,... czy jaki??)??
  • #76
    Stefanek1
    Level 26  
    seba191 wrote:
    a mam pytanko. Gdzie moge zobaczyc jaki mam model silnika?? Mam Ibizke 1.9 TDI 110 hp ale nie wiem gdzie to jest napisane(AFN,... czy jaki??)??

    Jest wybity na kołnierzu silnka, łaczącego się ze skrzynią biegów, koło rozrusznika, masz niżej malunek.
    pozdr.
  • #77
    Sztomel
    Level 34  
    jeśli masz silnik w samochodzie wyprodukowanym przed 1997 rokiem to numeru szukaj tutaj (dotyczy silników m.in. AFN i nie sugeruj się tym, że na fotce jest silnik benzynowy, w starszych dieslach jest w tym samym miejscu):
    TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

    a jeśli masz silnik 110 KM nowszy tzn. ASV, AHF to numeru szukaj w tym miejscu :
    TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

    ponadto oznaczenie i numer silnika jest jeszcze na naklejce na osłonie paska rozrządu :
    TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

    oraz oznaczenie silnika jest napisane na wlepce przyklejonej do podłogi bagażnika (najczęściej we wnęce na koło zapasowe) :
    TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.TDI, przy dodawaniu gazu nagle spadają obroty.

    PS. taka sama wlepka jest też w oryginalnej książce serwisowej.
  • #78
    seba191
    Level 11  
    Ostatnio mialem wyjac turbine i juz prawie ja wykrecilem ale zobaczylemz ze wirnik nie ma luzow i kreci sie reka jak zakrece wiec nie rozbieralem go ale za to sztanga mi troche stala... Troszke ja rozruszalem tak do ok 85% ale mimo to nie mam takiej mocy jak powinien miec i nadal wlaczas sie tryb awaryjny ale juz nie przy 120 km\h tylko ok 140 km\h... I co to moze byc grane???
  • #79
    Sztomel
    Level 34  
    skoro sztanga turbiny nie chodzi w pełnym zakresie lub lubi się lekko przycinać to znaczy, że łopatki kierownicy turbiny też nie chodzą w pełnym zakresie a ich rozruszanie przez ruchy sztangą nie przyniosą spodziewanego efektu (przynajmniej nie na długo) więc bez demontażu turbiny się nie obejdzie.
  • #80
    seba191
    Level 11  
    czyli jednak bede musial rozebrac turbine i ja przeczyscic...?? A bez demontazu sie nie da?? moze jakis preparat jest zeby sie tam cos przeczyscilo albo cos innego??
  • #81
    Sztomel
    Level 34  
    przecież wyraźnie napisałem, że bez demontażu się nie obejdzie, ile jeszcze razy mam powtórzyć ?
  • #82
    seba191
    Level 11  
    witam :) Mam pytanko bo dzis jechalem soebie normalnie do znajomych i po powrocie do auta jak go odpalilem to cos sie stalo i nie wiem co?? Moze ktos bedzie cos wiedzil i mi powie: A wiec jak ruszylem autkiem to zapalila mi sie migajaca kontrolka od swiec zarowych i zaczela sie palic kontrolka od TSC i auto jak zaczynalo nabietac mocy od ok 1900 obr\min to tu ledo mial moc i jakis zamulony sie zrobil.. A gdzy wciskalem pedal gazu do podlogi to wogole sie zamolal i nie chcil sie wbic na obroty, ale jak zredukowalem bieg i wskoczyl na ok 2700 obr\min to i tak niby obroty wchodzily ale powolutku ale mocy wogole nie bylo czuc... I co to moze byc??

    Dodano po 14 [minuty]:

    witam Smile Mam pytanko bo dzis jechalem soebie normalnie do znajomych i po powrocie do auta jak go odpalilem to cos sie stalo i nie wiem co?? Moze ktos bedzie cos wiedzil i mi powie: A wiec jak ruszylem autkiem to zapalila mi sie migajaca kontrolka od swiec zarowych i zaczela sie palic kontrolka od TSC i auto jak zaczynalo nabietac mocy od ok 1900 obr\min to tu ledo mial moc i jakis zamulony sie zrobil.. A gdzy wciskalem pedal gazu do podlogi to wogole sie zamolal i nie chcil sie wbic na obroty, ale jak zredukowalem bieg i wskoczyl na ok 2700 obr\min to i tak niby obroty wchodzily ale powolutku ale mocy wogole nie bylo czuc... I co to moze byc??
  • #83
    Sztomel
    Level 34  
    tryb awaryjny kolego, kontrolka świec żarowych sygnalizuje zapisany błąd w sterowniku silnika i trzeba auto zdiagnozować programem VAG-COM i m.in. odczytać zapisany błąd/błędy i podać go na forum to powiemy co spowodowało wejście sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej a wystarczyło tylko na chwilę zgasić silnik i po ponownym uruchomieniu dostałby znowu kopa - ale oczywiście aż do osiągnięcia granicy obrotów, przy których znowu by zamulił.
  • #84
    Vix
    Level 21  
    podziele sie własnymi objawami i przyczyna po wczorajszej diagnostyce

    samochód wpadał w tryb awaryjny na zimnym silniku do 3000 tys. Nieraz dobrze sie zberal dopiero na ciepłym od 3000 ale takze błąd ciśnienia doładowania. Ogólnie brak mocy takiej jak ma być
    wymieniony przepływomierz dał odczuwalna poprawe ogólnej jazdy jednak nie zlikfidował głównego problemu
    przyczyna - zatarte łopakti kierownicy
  • #85
    seba191
    Level 11  
    no niestety wlacza mi sie trub awaryjny i na nim jeszcze buta mailem tak od 100 km\h ale teraz to nic nie idzie... I nie wiem co moze to byc za przycznyna.
  • #86
    all_tel
    Level 24  
    witam mam problem z passatem 2.0 140KM B6 2005r. przy predkosci 120km/h auto przechodzi w tryb serwisowy ( zapala sie kontrolka swiec ) bylem u kumpla i po odczytaniu kompa wywalilo blad P0234 ( regulacja cisnienia doladowania powyzej gornej granicy ) pytanko co moze byc tego przyczyna w poniedzialek jade do serwisu i chce mniej wiecej wiedziec co moze byc , bo nie ma zaufania do angielskich specow :)
    pozdr.
  • #87
    seba191
    Level 11  
    witam wyskoczyly mi takie bledy na VAG-u
    17664 i 17655 i co to sa za bledy?? Bo sa po angilesku a nie wiem co ozbnaczaja...
    Z gory dziekuje :)
  • #88
    Sztomel
    Level 34  
    seba191, coś mi się wydaje, że za dużo grzebiesz niepotrzebnie przy osprzęcie silnika, zwłaszcza że robisz to albo na odpalonym silniku albo przy stacyjce w pozycji ON, nie odłączaj wtyczek od czego popadnie bo potem będziesz miał kolekcję błędów,
    pierwszy błąd - odpinałeś wtyczkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego a drugi - odpinałeś wtyczkę od czujnika wzniosu iglicy rozpylacza trzeciego wtrysku, skasuj te błędy.
    Na przyszłość to tu masz listę błędów :
    http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl...8%2522%26nl%3Dpl%26rlz%3D1T4SUNA_enPL288PL288
    a tu masz tłumacza do tekstów :
    http://www.ntranslator.net/
    teraz już chyba sobie poradzisz.
  • #89
    seba191
    Level 11  
    no wlasnie nie grzebalem nic... Samo sie tak satalo i stracil mi moc seacik... A wiesz moze w ktoreych miejkscach sa czujniki?? Pozdrawiam i dziekuje :)

    Dodano po 4 [minuty]:

    a tych bledow nie moge skasowac... Dlaczego tak jest??
  • #90
    Sztomel
    Level 34  
    czujnik wzniosu iglicy rozpylacza - trzeci wtrysk licząc od rozrządu - wychodzi z niego kabelek do złączki,
    czujnik G62/G2 znajduje (no właśnie nie napisałeś jaki masz symbol silnika).