Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

błąd P1141 Skoda octavia ii 2 - falowanie obrotów na zimnym silniku tryb awaryjn

enai 02 Nov 2020 08:20 2265 2
  • #1
    enai
    Level 1  
    Witam, mam problem z usterkę w moim samochodzie.
    Skoda Octavia II 2 2007r.
    Silnik 1,6 MPI 102KM kod silnika BSE

    Po włączeniu silnika, czasem nie od razu falują obroty z przedziału 600 do 1400 więc dość mocno oraz po chwilowej jeździe zapala się kontrolka ESP (chyba jakiś tryb awaryjny ale aż tak się nie znam) i dodatkowo często jak się zatrzymam potrafi zgasnąć.
    W samochodzie jest instalacja LPG lecz problem występuje na benzynie i gazie.
    Jak silnik się zagrzeje problem znika i nic się nie dzieje, żadnych falowań, błędów i silnik też nie gaśnie na postoju - problemu brak.



    Podpiąłem Vcds i wyskakuje mi taki błąd:

    17549 - Rejestracja obciążenia
    P1141 - 007 - niezrozumiała wartość - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Lambda: 48.0 %
    Lambda: -35.2 %
    Lambda: 34.8 %
    Uch.przepust.: 3.3*
    Lambda: 45.3 %
    Lambda: -35.2 %
    Lambda: 34.8 %
    Uch.przepust.: 4.2*

    Z uwagi na to że już coś czytałem na forach o tym błędzie i mam drugi taki sam samochód z tym samym silnikiem podjąłem następujące kroki w poszukiwaniu problemu:
    - podmieniłem czujnik ciśnienia powietrza
    - podmieniłem, wyczyściłem i zaadaptowałem przepustnicę
    - wymiana świec
    - podmieniłem sondę lambdę ( ta co jest wkręcona w kolektor wydechowy - o ile się nie mylę to jest sonda regulacyjna )

    Myślałem na końcu że grzałka sondy lambdy się zepsuła ale i tak to nie była tego wina i szukam problemu dalej.
    Jeszcze co mi zostało to sprawdzenie szczelności czy gdzieś nie ma lewego powietrza i tu pytanie czy patent z plakiem jest dobry i czy działa bo nigdy nie sprawdzałem szczelności.
    I końcowe pytanie czy może ktoś z was ma jakieś pomysły gdzie może być problem.
    Pozdrawiam
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy.
    Tak, patent z Plakiem działa.
    Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
  • #3
    darnow6839
    Level 10  
    Znalazłeś rozwiązanie tego problemu? Mam dokładnie to samo w tym samym aucie.
    Pozdr.