Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pominięcie układu kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora

tomrom1985 02 Nov 2020 10:02 1077 20
  • #1
    tomrom1985
    Level 30  
    Witam. Szukam jakiegoś info czy da się pominąć układ kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora. Pacjent, na którym chce testować to Espace 3.5V6 , alternator Hitachi 150A. Na wierzchu nam nowy regulator napięcia firmy ASPL. Co zrobi i czy się da , żeby napięcie nie spadało wraz ze wzrostem temperatury alternatora. Oczekiwany efekt to napięcie ładowania 14.2-14.4V zawsze.
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Zawsze ci spadnie jak prostownik sie nagrzeje. Można rzeźbić i zastosować zewnetrzny regulator tylko to już mega drut .
  • #3
    tomrom1985
    Level 30  
    Kurcze to jak wymusislc aby podbijał napięcie?
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    andrzej20001 wrote:
    zewnetrzny regulator tylko to już mega drut
    w swoim aucie zrobiłem (Caravan z debilnym regulatorem w ecu silnika.) , ale mówie to jest rzeźba tylko dla siebie.
  • #5
    tomrom1985
    Level 30  
    Masz jakiś schemat? Jakies fotki? Chcialbym przetestować to choćby eksperymentalnie.
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Tylko w głowie
  • #7
    tomrom1985
    Level 30  
    :-( szkoda. A jakieś wskazowki np z czego to zbudować?
  • #8
    kkknc
    Level 43  
    Tam nie ma układu kompensacji. A spadek wynika z zasady działania. Wystarczy że zmienić regulator na taki z wyższym napięciem. Czasem w jednej partii takich tańszych występuje spory rozrzut parametrów. Ewentualnie zmienić rezystory w dzielniku napięcia.
    Napisz jeszcze które Espace.
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Regulator z sense ,przewody ,lutownica. Duży wybór masz w katalogu Cargo.
  • #10
    tomrom1985
    Level 30  
    kkknc wrote:
    Ewentualnie zmienić rezystory w dzielniku napięcia.
    Napisz jeszcze które Espace.

    Espace IV
    Regulator chyba jest nierozbieralny więc chyba nie da się w nim nic wymienić.
  • #11
    kkknc
    Level 43  
    4 to inna para kaloszy. Rozbierzesz, ale nie złożysz tam w środku już inaczej to wygląda. Zalane żelem i cienkie włosy przewodów do procesora.
  • #12
    tomrom1985
    Level 30  
    Mam nowy regulator ASPL ale nie montowałem go jeszcze. Chciałem coś pomodzić ze starym ale wychodzi na to, że się nie da.
  • #13
    andrzej20001
    Level 43  
    Nowy sprawny działa,wymien też mostek, kladz na paste silikonową
  • #14
    tomrom1985
    Level 30  
    Może się zabiorę w sobie aby w ciągu tygodnia to zrobić :-) Próbowałem też oszukiwać wzbudzanie ale to nie dało efektu
  • #15
    michal_rybka
    Level 33  
    możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia (67) i plus po kluczyku (15) i trzeba go przykręcić gdzieś gdzie jest masa (do blachy) i tyle
  • #16
    tomrom1985
    Level 30  
    Porządkując - mam go przykręcić do masy, plus po zapłonie dać na wzb67,. Nie bardzo rozumiem co z D+15 - oryginalny regulator zostaje i ma się dogadać z nowym?
  • #17
    kkknc
    Level 43  
    michal_rybka wrote:
    możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia (67) i plus po kluczyku (15) i trzeba go przykręcić gdzieś gdzie jest masa (do blachy) i tyle

    Nie może. Zobacz jak to wygląda.
    Chociaż jak przerobisz i tylko szczotki zostawisz.😋
  • #18
    michal_rybka
    Level 33  
    No o to mi chodziło, żeby tylko szczotki zostawił i główny mostek diodowy

    https://obrazki.elektroda.pl/2421570600_1411812968.jpg

    poza tym ja w swoim Dużym Fiacie miałem podłączoną lampkę braku ładowania pod zacisk regulatora 67 więc ona migała w takt impulsów wzbudzenia i było to bardzo fajne bo dawało pełny podgląd na pracę regulatora, napięcie akumulatora i pobór prądu
  • #19
    andrzej20001
    Level 43  
    W tak zelektronizowanym wynalazku jak Espace IV nic bym nie motał.
  • #20
    Gerri
    Mercedes specialist
    michal_rybka wrote:
    możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia

    Dawno temu mialem taką przerobkę w Fordzie - dzialało idealnie i napięcie było bardzo stabilne na poziomie 14,35v. W twoim przypadku (nie znam Espace’a) trzeba potwierdzić, że jest to klasyczny układ z przewodem D+. Wtedy przeróbka zabangla. Jeżeli cienki przewód idący do alternatora jest natomiast przewodem komunikacyjnym to nic nie rób bo namieszasz!
  • #21
    tomrom1985
    Level 30  
    U mnie nie ma sygnałowego. Do alternatora dochodzą 2 przewody - pierwszy i wzbudzenie a drugi to chyba kontrolka ładowania. Za kilka minut zrobię zdjęcie nowego regulatora.