Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Buderus GB072-20 + RC310 - kłopoty z ustawieniem

wizbek 02 Nov 2020 11:22 7050 20
    wizbek
    Level 4  
    Na wstępie witam wszystkich, bo jestem tutaj nowy i proszę o wyrozumiałość na ewentualnie wypisywane bzdury, ponieważ z tego zakresu jestem kompletnym laikiem (taki hucuł z "CK Dezerterzy" - ich weiss nicht).

W ubiegłym tygodniu zainstalowano mi w domu kocioł "Buderus GB072-20 ze sterownikiem RC310, "pogodówką" i zasobnikiem CWU na 120 l wody. Poprzednio był niekondensacyjny kocioł stojący z wbudowanym zasobnikiem 30 l wody. Dom 30-to letni o powierzchni całkowitej 208 m kw,, parterowy, z poddaszem użytkowym. Ściany z pustaków szczelinowych + cegła dziurawka + 15 cm styropianu. Strop 20 cm wełny mineralnej, okna 3-szybowe (zmienione 3 lata temu). Powierzchnia ogrzewana to ok. 120 m kw z tym, że salon o pow. ok. 30 m kw z antresolą ma dużą kubaturę - wysokość z jednej strony to ok. 5 m. Cały dom ogrzewany grzejnikami panelowymi "Purmo" z prostymi termostatami, instalacja z rur plastikowo - aluminiowych ze złączkami mosiężnymi (25 lat temu nazywało się to chyba "Kitec").

A teraz do sedna - nie jestem w stanie ustawić kotła by pracował ciągle i utrzymywał zadaną w salonie temperaturę. Pomieszczenie jest przegrzewane, kocioł nie moduluje mocy, tylko niezależnie jaką mu ustawię temperaturę, to utrzymuje ja na maksimum nieustannie włączając się i wyłączając. Grzanie zbiornika CWU bez zarzutu. Doszło do tego, że ustawiłem na kotle 35 stopni, bo inaczej w domu bym się uwędził a kocioł się włącza i wyłącza utrzymując w salonie 22,5-23 stopnie, pomimo, że zadana temperatura to 21 stopni, a nocna 20,5.
    Ustawienia na RC310
    - pracuje według temp zewn. z punktem początkowym
    - punkt początkowy 25 stopni
    - punkt końcowy 50 stopni
    - maks temp. zasilania 40 stopni
    - wpływ pomieszczenia 1K