Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F

glapsson 27 May 2021 22:35 20535 236
  • #91
    bbmax
    Level 12  
    Dzieki za linki pobawie sie ... w C#
  • #92
    glapsson
    Electronics specialist
    Arduino CANbus monitor
    Wersja mini
    ale z przydatnymi funkcjami.
    Start
    stop
    czyszczenie okna
    i najważniejsze bezpośredni zapis do pliku tekstowego.
    Szczególnie przydatne te funkcje jak chcemy za jedną sesja podzielić sobie odczyty i zapisać bez kombinowania z kopiowaniem i wklejaniem.
    Do tego poprawione wersje wsadów do Arduino bo poprzednie startowały ze złą prędkościa i nie zawsze chciało to zaskoczyć automatycznie na 500kbps

    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F

    W załączniku - części kodowań SMEG+ z rozpisaniem na kontenery i bity
  • #93
    bbmax
    Level 12  
    Ale do logowania nie trzeba innego wsadu , wystarczy dac dump mode na = true pozniej aktywowac w konsoli(ja uzywam YAT mozna sobie oprogramowac przyciski) wysylajac X , wszystko ladnie pieknie wyswietla..


    a podlaczajac diagboxa i arduinio cablem Y do obd2 mamy mega logger jak w sketchu zaznaczymy dump na true :)

    to takie moje 5groszy

    do logowania ramek przyciskow trzeba sie wpiac w innego cana za radiem lub za licznikiem lub za modolem parkowania ale tu predkosc 125kbps (i tu trzeba innego wsadu i programu - https://github.com/latonita/arduino-canbus-monitor tu opisane co i jak)
  • #94
    glapsson
    Electronics specialist
    Używam dwóch ... Arduino...nie muszę przeskakiwać po oknach
    w ogóle w zasadzie to dla poszukiwania kodowania nie jest potrzebny analizator
    wrzuciłem bo się pod rękę nawinął;

    Każdy dobry pomysł na plus.

    Zapewne idziesz w strunę dostosowania nowego radia do starego auta...
    Mnie raczej interesuje coś innego.

    Dwa tygodnie mnie nie będzie ... ciekawe czy ktoś coś doda ... chociażby do kodowań czy tylko zaliczę punkty z pobierań.......
    i odnajdę klika komentarzy co robię źle....
  • #95
    melas
    Level 30  
    Jesteś profesorem w tej dziedzinie. Nie mam szans dorównać twojej wiedzy ach ten czas brakuje żeby przesiąść do tematu.
  • #96
    bbmax
    Level 12  
    mnie nie o radio chodzi , a kodowac moge wszystko co diagbox robi bo moge wszystko zlogowac :) jak opisalem wyzej.
  • #97
    glapsson
    Electronics specialist
    Ja tez mogę kodować wszystko....
    Ciekawe jak zgadujesz który bajt i który bit to np kamera cofania ... jedynki jarzą się jaśniejsza barwą ?

    Ktoś to musiał albo opisać albo strzelasz.

    Jak ktoś to opisał i używasz - to jedziesz po kimś... no to możesz się chwalić ......
  • #98
    bbmax
    Level 12  
    ale po co akurat takie epitety :) mam diagboxa , robie kodowanie co chce, loguje , robie kodowanie tego samego w druga stone i mam bity :) no prosciej nie mozna

    Taki przyklad

    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F

    to nei zadna magia i wszystko jest w plain txt logowane
  • #99
    glapsson
    Electronics specialist
    99% ludzi nie ma diagboxa z możliwością kodowania.
    i sobie nie zlogują......
    Ale radzą sobie inaczej -- bo ci co mają nie dzielą się logami.....
  • #100
    kamyczek
    Level 38  
    glapsson wrote:
    99% ludzi nie ma diagboxa z możliwością kodowania.
    i sobie nie zlogują......
    Ale radzą sobie inaczej -- bo ci co mają nie dzielą się logami.....


    Masz rację , tyle że funkcje te w większości nie są potrzebne na co dzień , dotyczą zazwyczaj ludzi którzy robią doposażenia , modyfikacje wyposażenia itp . W innym przypadku bierzesz tester uniwersalny i kasujesz błędy .
    Poza tym temat bardzo interesujący bo pokazuje że można coś stworzyć od zera nie koniecznie używając klonów i nielegalnych kopii oprogramowania . Co jest ciekawsze na tym samym interfejsie można zbudować sprzęt w zasadzie do dowolnej marki . i nie tylko, bo również do automatyki przemysłowej gdzie can również jest .
  • #101
    glapsson
    Electronics specialist
    I na tym polega zabawa - i o to chodzi - a i również poznawanie czegoś nowego .. bo nie chodzi tutaj o jakiekolwiek komercyjne zastosowanie.
    Raczej zaspokojenie własnej ciekawości i potrzeb.
    Przy okazji można kogoś zachęcić to działania.
    Bo to nie są skomplikowane rzeczy, tylko czasami wymagają poświęcenia więcej uwagi.
    Najczęściej na samym początku.
    Ludzie maja różne hobby.

    Dlatego też funkcjonalność ograniczam tylko i wyłącznie do kodowania- ewentualnie w BSI opcje PIN VIN VIRGIN.

    Resztę zrobi prawie 100% uniwersalnych interfejsów do 300zł i nie ma sensu tego powielać.
  • #102
    securipro38000
    Level 2  
    Hi I have a DELPHI EL3 BSI 9826323580
    I plugged i as showed in post 1 juste enter in diagnostic mode with diagbox ,bsi is recognized.I'd like to plug navigation system on table but can h and cand low for multimedia not seems to be same pinout ,can someone find me the bsi wiring diagram please?
    Thanks a lot
  • #104
    glapsson
    Electronics specialist
    Nawiązanie do wycofanego wpisu do uruchamiania video w czasie jazdy.


    zamiast na drogę to na wideo ....
    Nie daj Boże żeby Ciebie albo kogoś z rodziny Twojej taki kierowca przejechał na pasach bo się zapatrzył na ciekawą akcję w filmie.
    Po to jest ta blokada żeby tego nie robić założona przez producenta.
    Owszem w Polsce nie ma na to paragrafu.
    Ale dla mnie to skrajna nieodpowiedzialność i tyle- myślę, że wiele osób podziela moje zdanie.

    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bez...dczas-jazdy-przepisu-na-to-nie-ma,nId,1392595

    Rozumiem modyfikacje podnoszące bezpieczeństw i komfort prowadzenia ale to jest zaprzeczenie takich działań.
    Może Ci co to robią potrzebują terapi szokowej.

    JA powiem tyle ... z podobnych powodów w mojej rodzinie doszło do tragedii spowodowanej przez nieodpowiedzialnego kierowce - zginał 10-latek.

    W moim temacie nie życzę sobie opisów jak robić takie modyfikacje, które pogarszają bezpieczeństwo.
  • #105
    glapsson
    Electronics specialist
    Jest kolejny etap prac nad kodowaniem w PSA

    Jest kodowanie ESP ABS - aczkolwiek niedoskonałe.
    Ciekawe jest to że PSA jest jakby mniej konsekwentne w tym temacie.
    Mianowice W DIAGOX posługując się innym autem - z tych samych bitów możemy uzyskać sprzeczne kodowania.
    Dla jednego auta jest coś obecne a dla drugiego że brak - jest kilka takich kodowań
    Całe szczęście że sama funkcja jest taka sama - np tak jest w opcji wykrywania niedopompowania opon.

    Gdyby ktoś mógł dać namiar na listę referencji pomp ABS... w zasadzie nie szukałem zbyt głęboko bo klikam coś innego.
    Taka lista pomogłaby udoskonalić program - wtedy przypisałbym ESP automatycznie na podstawie referencji.

    Bo jest jakiś babol albo u francuza albo w diagbox.

    ESP które posiadam rozpoznawane jest w DB jako MK90

    Ale po użyciu klucza według francuskiej listy - ZABLOKOWAŁEM sobie to ESP - nie oddawało SEED

    Po dłuższym kombinowaniu - udało mi się je odblokować po OBD.

    jako kolejny użyłem klucz ESP 81 - i zadziałało.

    Teraz zagadka gdzie jest błąd.

    Dlatego lista takich referencji z podziałem na typy byłaby super sprawą - bo teraz trzeba liczyć na szczęście że ktoś się nie pomylił.

    W kwestii kodowania mam dwie listy
    opcje które można już kodować
    oraz takie których na razie nie mogę zmieniać.



    LISTA z możliwą zmianą

    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F


    LISTA zablokowanych kodowań

    Tutaj

    Wydaje się że wiem które bajty ruszyć bo grzebiąc w dwóch sterownikach wiem którymi bajtami się jeszcze różnią
    ale zmiany w tych bajtach kończą się tym że nic się nie zmienia- podobnie jak w AIRBAG
    Wszystko przechodzi ale pozostają stare ustawienia.

    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F
  • #106
    bbmax
    Level 12  
    Nie mozesz w diagboxie wybierac innego auta zeby zrobic access do calculatora bo diagbox ma zdefiniowane tzw messagerie z ktorych korzysta do pisania i identyfikacji ECU

    pozwoli ci wejsc do ESP bo Code UCE : 20h bedzie takie samo dla wszystkich wersji ale calibracja inna i calkiem inna konfiguracja :)


    to tak samo jak kazde BSI ma Code UCE : 12h na ktore wejdziesz czy to BSI BSI_ev BSI2010 BSI201_EV ale calkiem inna bedzie konfiguracja i dostepne zony

    co do mozliwosci kodowania to widze wiecej.. (to dla klucza co podales ABFB)
    to czytsta zona :)
    2E.21.01.06.00.00.00.01.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.7F.
    WDBI SID-RQ 46 0x2E
    2E Programmed_data_configuration_variant_coding_2101
    ID_TLC_FREIN ID_TLC_FREIN
    EM4_FREIN_UDS_MPR_006 FREIN_UDS-MPR
    EM5_FREIN_UDS_CPR_006 FREIN_UDS-CPR
    EM7_FREIN_UDS_DPPR_006 FREIN_UDS-DPPR
    EM9_FREIN_UDS_BVPR_006 FREIN_UDS-BVPR
    EMC_FREIN_UDS_FRPR_006 FREIN_UDS-FRPR
    EME_FREIN_UDS_REPR_006 FREIN_UDS-REPR
    EMG_FREIN_UDS_AMVARPR_006 FREIN_UDS-AMVARPR
    EMI_FREIN_UDS_ACCPR_006 FREIN_UDS-ACCPR
    EMK_FREIN_UDS_CPKPR_006 FREIN_UDS-CPKPR
    EMM_FREIN_UDS_CAVPR_006 FREIN_UDS-CAVPR
    EMN_FREIN_UDS_ONE_CANPR_006 FREIN_UDS-ONE-CANPR
    EMO_FREIN_UDS_ASRPLUSPR_006 FREIN_UDS-ASRPLUSPR
    EMP_FREIN_UDS_HADCPR_006 FREIN_UDS-HADCPR
    EMQ_FREIN_UDS_AEBPR_006 FREIN_UDS-AEBPR
    EMR_FREIN_UDS_HANDDRIVINGPR_006 FREIN_UDS-HANDDRIVINGPR
    EMS_FREIN_UDS_CVRPR_006 FREIN_UDS-CVRPR
    EMT_FREIN_UDS_COMELECPR_006 FREIN_UDS-COMELECPR
    EMU_FREIN_UDS_ADECPR_006 FREIN_UDS-ADECPR
    EMV_FREIN_UDS_STTPR_006 FREIN_UDS-STTPR
    EMW_FREIN_UDS_MASTERVAC_006 FREIN_UDS-MASTERVAC
    EMX_FREIN_UDS_ICBPR_006 FREIN_UDS-ICBPR
    EMY_FREIN_UDS_CMA_CDAPR_006 FREIN_UDS-CMA-CDAPR
    EMZ_FREIN_UDS_DSGPR_006 FREIN_UDS-DSGPR
    EN0_FREIN_UDS_TJAPR_006 FREIN_UDS-TJAPR
    RESERVE_26 RESERVE_26 127 0x7F

    tylko wracajac do bezpieczenstwa jazdy jak na (moze sie uda) mozna kodowac ESP/ABS lub Airbaga?
  • #107
    glapsson
    Electronics specialist
    Albo źle zadałem pytanie ....
    Nie wiem
    Chodzi mi o to aby program automatycznie rozpoznawał mi typ abs
    MK100
    MK90
    MK81

    Jak to napisać w programie - WIEM
    ale jak je rozróżnić nie wiem...

    Działa to zapewne po referencji --- lub jakimś innym obszarze w identyfikacji.

    Czym różnią się referencje w tych typach bsi
    Mam w zasadzie dwa ABS... trudno na takiej podstawie oceniać mi różnice aby być pewnym.


    Wracając do bezpieczeństwa

    Łatwo jest się wycofać a potem komentować bo nie widać co się wrzuciło.

    Sam sobie odpowiedz czym się różni:
    Oglądanie TV przez kierowce w czasie jazdy od zmiany kodowania
    kierownica z prawej lub z lewej.

    Jak ktoś robi przekładkę np z anglika - co nie jest czynem zabronionym - to chyba raczej powinien móc przekodować niezbędne moduły.
    a właśnie abs i airbag wymaga przekodowania bo nie będzie działać prawidłowo.
    I wiele innych modułów
  • #108
    bbmax
    Level 12  
    no to wez raportuj wszystkie radia z androidem co maja taka mozliwosc ogladania podczas jazdy :)
    to kwestia uzytkownika czy oglada czy nie, jak zostawili taka mozliwosc to po cos to zrobili tak samo jak zmiane kierownicy czy czyszczenie danych pirotechnicznych itp

    jakby chcieli dla kazdego softu mozna to wylaczyc na poziomie .ulp albo jest dostepne albo nie i niema opcji zmieniania....

    ale co ja wiem...

    druga sprawa jak soft robisz tylko dla siebie to po co to wiedziec ?

    chyba ze sprzedajesz a to inna sprawa...

    wracajac do esp zaleznie od ecu i referencji zony ktore mozesz czytac to te na obrazku a pisac tylko w 7sztukach
    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F

    a no i czy masz real czy degrade ecu :) ...
  • #109
    PaweW2
    Level 1  
    Witam
    Czapki z głów za poświęcony czas i włożoną pracę..
    Niestety ja dopiero zaczynam przygodę z kodowaniem BSI więc przychodzę z zapytaniem.
    Potrzebuję zakodować w Pug 508 color matrix display (wymieniłem z Polihroma na kolor, niestety z alliexpres i bark mi niektórych funkcji a są takie co nie występują w moim aucie)
    diagbox tego nie ruszy przez kodowanie ręczne, serwis ma gdzieś
    Posiadam arduino (z zestawem przygotowanym do zmiany Smeg+ na NAC zgodnie z opisem z Fr. VLud)
    Czy jest to do wykonania?
    Gdzie szukać?
  • #110
    bbmax
    Level 12  
    Taa mozna to na piechote zrobic tylko duzo tlumaczenia i opisywania
    napisz mi msg , udostepnisz usb i zrobie ci to kablem od diagboxa
  • #111
    glapsson
    Electronics specialist
    Wracając do odnajdywania kluczy kodowania:
    Wspomaganie C3 III DAE klucze 2105 i AA92 działa na obydwu.
    Airbag Autoliv klucz 5BCD

    Jak ktoś ma potrzebe szukania kluczy poniżej filmik i program wyszukujący wykluczone klucze z niedziałających par SEED SEEDKEY.

    Z logu widac że klucz nie przeszedł bo odpowiedz jest 7F

    taka parę wrzucamy do kalkulatora który wyliczy wszystkie klucze które moga utworzyć taką parę - czyli klucze które nie zadziałają.

    potem kilkanaście takich par - a łatwo je zrobić bo lecimy po kolei - wrzucenie EXCEL sotrowanie - wykluczenie duplikatów


    albo


    jak jakiś klucz już zaskoczy to łatwo tym programem wytyczyć prawdopodobne klucze które zadziałają i wtedy to juz z górki chwila moment i mamy klucz na 100%



    I drugi film który wyszukuje prawdopodobne klucze
    spora część tych kluczy zaskoczy raz lub co któryś raz co pozwala wyznaczyć następne pary.

    A posiadając klika par działających bardzo łatwo znaleźć wspólny klucz - pokazywałem to już we wcześniejszych opisach.

    lub można każdy z tych kluczy testować klika razy - na końcu zaznaczyłem klucz który jest kluczem właściwym dla tego sterownika z logu.




    Jedziemy dalej
    Mamy już wstrzelona pierwszą parę i wygenerowane z niej klucze.

    teraz testujemy tylko te właśnie klucze i notujemy pary które przeszły

    teraz możemy poszukać dwóch lub trzech dodatkowych par i z kolejnego programu wyznaczać kolejne wspólne klucze i tylko te wspólne klucze testować.

    poniżej filmik ... skróciłem go do widoku już 4 wprowadzonych par
    poszukuje kolejnego klucza i go testuje - jak przechodzi dopisuję parę do programu i restart i tak dalej i tak dalej...
    oczywiście znamy już ten kod - specjalnie go pokazałem

    po to aby pokazać że już przy 6 parach program jako pierwszy wspólny klucz pokazał ten właściwy jako pierwszy.

    dodam że jak w pliku tekstowym widać wyszły jeszcze dwa klucze -- ale w teście kodowania bezbłędny okazał się tylko jeden.

  • #112
    bbmax
    Level 12  
    poprawny dla tego DAE co uzywasz to 2105

    a dla RGB UDS speed2 co masz to E55A jest tym wlasciwym
    S1100000FFFFE55A0DC43CF4FF0092991275
  • #113
    glapsson
    Electronics specialist
    Przecież to napisałem ......
  • #114
    bbmax
    Level 12  
    odpisalem tylk ktore sa prawidlowe bo pewny nie byles , moze dzialac na 2 ale wywali blad za ktoryms razem...

    Dodano po 3 [minuty]:

    po wyslaniu blednego seed req kilka razy ecu jest blokowane na jakis czas okreslony w pliku .map ,
    tak samo jak req ADC (pin) dla Bsi tzn antisacnning mode po 3 probach 10min przestoju...
  • #115
    glapsson
    Electronics specialist
    DAE działa na obydwu
    DAE nie blokuje przy błędnym

    Autoliv działa nawet na 3 kluczach bez błędu ( ale przy błędnym blokuje) - co nie zmienia faktu że o kant tyłka rozbić te 3 klucze bo i tak nie zapamiętuje zmian.

    Ale można to obejść zmieniając bin i licząc sumę- już o tym było dużo wcześniej.
  • #116
    bbmax
    Level 12  
    javascript:void(0);
    glapsson wrote:
    DAE działa na obydwu
    DAE nie blokuje przy błędnym

    Autoliv działa nawet na 3 kluczach bez błędu ( ale przy błędnym blokuje) - co nie zmienia faktu że o kant tyłka rozbić te 3 klucze bo i tak nie zapamiętuje zmian.


    Do pisania trzeba To Ecu odblokowac ale nie tylko Seed ...

    +inne duperele ale za duzo opisywania
    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F
  • #117
    żaróweczka
    Level 11  
    Witam Super temat mam prośbę potrzebuje pinout 95128 tego bsi na nowszej płycie czyli HW D6 z Opla
    a HW:D5 ma troszkę inne pady na płycie,
    zdjęcie pożyczone z pierwszego postu
    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F
  • #118
    żaróweczka
    Level 11  
    Witam a posiada ktoś (bez rozbierania) pinout 95256 bsi Continental BSI Q05-00

    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F
    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F
  • #119
    glapsson
    Electronics specialist
    nie ma czegoś takiego

    Te nie wystarczą do odczytu
    masa 4 jeszcze z płyty... brak 5 i 6....

    BSI DELPHI seria EL HW D6 - TELEKODOWANIE ODCZYT BSI peugeot 208 II corsa F
  • #120
    bbmax
    Level 12  
    glapsson wrote:
    Wracając do odnajdywania kluczy kodowania:
    Wspomaganie C3 III DAE klucze 2105 i AA92 działa na obydwu.
    Airbag Autoliv klucz 5BCD

    Jak ktoś ma potrzebe szukania kluczy poniżej filmik i program wyszukujący wykluczone klucze z niedziałających par SEED SEEDKEY.


    tak z ciekawosci wzialem 7 par z diagboxa te ktore odblokowywaly ecu RGB UDS wklepalem je do softu i nie wyliczyl nic a prawdopodobny pokazal FFFE wiec cos nie tak z softem bo parki jak najbardziej dzialajace...