Arduino CANbus monitor
Wersja mini
ale z przydatnymi funkcjami.
Start
stop
czyszczenie okna
i najważniejsze bezpośredni zapis do pliku tekstowego.
Szczególnie przydatne te funkcje jak chcemy za jedną sesja podzielić sobie odczyty i zapisać bez kombinowania z kopiowaniem i wklejaniem.
Do tego poprawione wersje wsadów do Arduino bo poprzednie startowały ze złą prędkościa i nie zawsze chciało to zaskoczyć automatycznie na 500kbps
W załączniku - części kodowań SMEG+ z rozpisaniem na kontenery i bity
Ale do logowania nie trzeba innego wsadu , wystarczy dac dump mode na = true pozniej aktywowac w konsoli(ja uzywam YAT mozna sobie oprogramowac przyciski) wysylajac X , wszystko ladnie pieknie wyswietla..
a podlaczajac diagboxa i arduinio cablem Y do obd2 mamy mega logger jak w sketchu zaznaczymy dump na true
to takie moje 5groszy
do logowania ramek przyciskow trzeba sie wpiac w innego cana za radiem lub za licznikiem lub za modolem parkowania ale tu predkosc 125kbps (i tu trzeba innego wsadu i programu - https://github.com/latonita/arduino-canbus-monitor tu opisane co i jak)
Używam dwóch ... Arduino...nie muszę przeskakiwać po oknach
w ogóle w zasadzie to dla poszukiwania kodowania nie jest potrzebny analizator
wrzuciłem bo się pod rękę nawinął;
Każdy dobry pomysł na plus.
Zapewne idziesz w strunę dostosowania nowego radia do starego auta...
Mnie raczej interesuje coś innego.
Dwa tygodnie mnie nie będzie ... ciekawe czy ktoś coś doda ... chociażby do kodowań czy tylko zaliczę punkty z pobierań.......
i odnajdę klika komentarzy co robię źle....
ale po co akurat takie epitety mam diagboxa , robie kodowanie co chce, loguje , robie kodowanie tego samego w druga stone i mam bity no prosciej nie mozna
Taki przyklad
to nei zadna magia i wszystko jest w plain txt logowane
99% ludzi nie ma diagboxa z możliwością kodowania.
i sobie nie zlogują......
Ale radzą sobie inaczej -- bo ci co mają nie dzielą się logami.....
Masz rację , tyle że funkcje te w większości nie są potrzebne na co dzień , dotyczą zazwyczaj ludzi którzy robią doposażenia , modyfikacje wyposażenia itp . W innym przypadku bierzesz tester uniwersalny i kasujesz błędy .
Poza tym temat bardzo interesujący bo pokazuje że można coś stworzyć od zera nie koniecznie używając klonów i nielegalnych kopii oprogramowania . Co jest ciekawsze na tym samym interfejsie można zbudować sprzęt w zasadzie do dowolnej marki . i nie tylko, bo również do automatyki przemysłowej gdzie can również jest .
I na tym polega zabawa - i o to chodzi - a i również poznawanie czegoś nowego .. bo nie chodzi tutaj o jakiekolwiek komercyjne zastosowanie.
Raczej zaspokojenie własnej ciekawości i potrzeb.
Przy okazji można kogoś zachęcić to działania.
Bo to nie są skomplikowane rzeczy, tylko czasami wymagają poświęcenia więcej uwagi.
Najczęściej na samym początku.
Ludzie maja różne hobby.
Dlatego też funkcjonalność ograniczam tylko i wyłącznie do kodowania- ewentualnie w BSI opcje PIN VIN VIRGIN.
Resztę zrobi prawie 100% uniwersalnych interfejsów do 300zł i nie ma sensu tego powielać.
Hi I have a DELPHI EL3 BSI 9826323580
I plugged i as showed in post 1 juste enter in diagnostic mode with diagbox ,bsi is recognized.I'd like to plug navigation system on table but can h and cand low for multimedia not seems to be same pinout ,can someone find me the bsi wiring diagram please?
Thanks a lot
Nawiązanie do wycofanego wpisu do uruchamiania video w czasie jazdy.
zamiast na drogę to na wideo ....
Nie daj Boże żeby Ciebie albo kogoś z rodziny Twojej taki kierowca przejechał na pasach bo się zapatrzył na ciekawą akcję w filmie.
Po to jest ta blokada żeby tego nie robić założona przez producenta.
Owszem w Polsce nie ma na to paragrafu.
Ale dla mnie to skrajna nieodpowiedzialność i tyle- myślę, że wiele osób podziela moje zdanie.
Rozumiem modyfikacje podnoszące bezpieczeństw i komfort prowadzenia ale to jest zaprzeczenie takich działań.
Może Ci co to robią potrzebują terapi szokowej.
JA powiem tyle ... z podobnych powodów w mojej rodzinie doszło do tragedii spowodowanej przez nieodpowiedzialnego kierowce - zginał 10-latek.
W moim temacie nie życzę sobie opisów jak robić takie modyfikacje, które pogarszają bezpieczeństwo.
Jest kodowanie ESP ABS - aczkolwiek niedoskonałe.
Ciekawe jest to że PSA jest jakby mniej konsekwentne w tym temacie.
Mianowice W DIAGOX posługując się innym autem - z tych samych bitów możemy uzyskać sprzeczne kodowania.
Dla jednego auta jest coś obecne a dla drugiego że brak - jest kilka takich kodowań
Całe szczęście że sama funkcja jest taka sama - np tak jest w opcji wykrywania niedopompowania opon.
Gdyby ktoś mógł dać namiar na listę referencji pomp ABS... w zasadzie nie szukałem zbyt głęboko bo klikam coś innego.
Taka lista pomogłaby udoskonalić program - wtedy przypisałbym ESP automatycznie na podstawie referencji.
Bo jest jakiś babol albo u francuza albo w diagbox.
ESP które posiadam rozpoznawane jest w DB jako MK90
Ale po użyciu klucza według francuskiej listy - ZABLOKOWAŁEM sobie to ESP - nie oddawało SEED
Po dłuższym kombinowaniu - udało mi się je odblokować po OBD.
jako kolejny użyłem klucz ESP 81 - i zadziałało.
Teraz zagadka gdzie jest błąd.
Dlatego lista takich referencji z podziałem na typy byłaby super sprawą - bo teraz trzeba liczyć na szczęście że ktoś się nie pomylił.
W kwestii kodowania mam dwie listy
opcje które można już kodować
oraz takie których na razie nie mogę zmieniać.
LISTA z możliwą zmianą
LISTA zablokowanych kodowań
Tutaj
Wydaje się że wiem które bajty ruszyć bo grzebiąc w dwóch sterownikach wiem którymi bajtami się jeszcze różnią
ale zmiany w tych bajtach kończą się tym że nic się nie zmienia- podobnie jak w AIRBAG
Wszystko przechodzi ale pozostają stare ustawienia.
Nie mozesz w diagboxie wybierac innego auta zeby zrobic access do calculatora bo diagbox ma zdefiniowane tzw messagerie z ktorych korzysta do pisania i identyfikacji ECU
pozwoli ci wejsc do ESP bo Code UCE : 20h bedzie takie samo dla wszystkich wersji ale calibracja inna i calkiem inna konfiguracja
to tak samo jak kazde BSI ma Code UCE : 12h na ktore wejdziesz czy to BSI BSI_ev BSI2010 BSI201_EV ale calkiem inna bedzie konfiguracja i dostepne zony
co do mozliwosci kodowania to widze wiecej.. (to dla klucza co podales ABFB)
to czytsta zona 2E.21.01.06.00.00.00.01.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.00.7F.
WDBI SID-RQ 46 0x2E
2E Programmed_data_configuration_variant_coding_2101
ID_TLC_FREIN ID_TLC_FREIN
EM4_FREIN_UDS_MPR_006 FREIN_UDS-MPR
EM5_FREIN_UDS_CPR_006 FREIN_UDS-CPR
EM7_FREIN_UDS_DPPR_006 FREIN_UDS-DPPR
EM9_FREIN_UDS_BVPR_006 FREIN_UDS-BVPR
EMC_FREIN_UDS_FRPR_006 FREIN_UDS-FRPR
EME_FREIN_UDS_REPR_006 FREIN_UDS-REPR
EMG_FREIN_UDS_AMVARPR_006 FREIN_UDS-AMVARPR
EMI_FREIN_UDS_ACCPR_006 FREIN_UDS-ACCPR
EMK_FREIN_UDS_CPKPR_006 FREIN_UDS-CPKPR
EMM_FREIN_UDS_CAVPR_006 FREIN_UDS-CAVPR
EMN_FREIN_UDS_ONE_CANPR_006 FREIN_UDS-ONE-CANPR
EMO_FREIN_UDS_ASRPLUSPR_006 FREIN_UDS-ASRPLUSPR
EMP_FREIN_UDS_HADCPR_006 FREIN_UDS-HADCPR
EMQ_FREIN_UDS_AEBPR_006 FREIN_UDS-AEBPR
EMR_FREIN_UDS_HANDDRIVINGPR_006 FREIN_UDS-HANDDRIVINGPR
EMS_FREIN_UDS_CVRPR_006 FREIN_UDS-CVRPR
EMT_FREIN_UDS_COMELECPR_006 FREIN_UDS-COMELECPR
EMU_FREIN_UDS_ADECPR_006 FREIN_UDS-ADECPR
EMV_FREIN_UDS_STTPR_006 FREIN_UDS-STTPR
EMW_FREIN_UDS_MASTERVAC_006 FREIN_UDS-MASTERVAC
EMX_FREIN_UDS_ICBPR_006 FREIN_UDS-ICBPR
EMY_FREIN_UDS_CMA_CDAPR_006 FREIN_UDS-CMA-CDAPR
EMZ_FREIN_UDS_DSGPR_006 FREIN_UDS-DSGPR
EN0_FREIN_UDS_TJAPR_006 FREIN_UDS-TJAPR
RESERVE_26 RESERVE_26 127 0x7F
tylko wracajac do bezpieczenstwa jazdy jak na (moze sie uda) mozna kodowac ESP/ABS lub Airbaga?
Albo źle zadałem pytanie ....
Nie wiem
Chodzi mi o to aby program automatycznie rozpoznawał mi typ abs
MK100
MK90
MK81
Jak to napisać w programie - WIEM
ale jak je rozróżnić nie wiem...
Działa to zapewne po referencji --- lub jakimś innym obszarze w identyfikacji.
Czym różnią się referencje w tych typach bsi
Mam w zasadzie dwa ABS... trudno na takiej podstawie oceniać mi różnice aby być pewnym.
Wracając do bezpieczeństwa
Łatwo jest się wycofać a potem komentować bo nie widać co się wrzuciło.
Sam sobie odpowiedz czym się różni:
Oglądanie TV przez kierowce w czasie jazdy od zmiany kodowania
kierownica z prawej lub z lewej.
Jak ktoś robi przekładkę np z anglika - co nie jest czynem zabronionym - to chyba raczej powinien móc przekodować niezbędne moduły.
a właśnie abs i airbag wymaga przekodowania bo nie będzie działać prawidłowo.
I wiele innych modułów
no to wez raportuj wszystkie radia z androidem co maja taka mozliwosc ogladania podczas jazdy to kwestia uzytkownika czy oglada czy nie, jak zostawili taka mozliwosc to po cos to zrobili tak samo jak zmiane kierownicy czy czyszczenie danych pirotechnicznych itp
jakby chcieli dla kazdego softu mozna to wylaczyc na poziomie .ulp albo jest dostepne albo nie i niema opcji zmieniania....
ale co ja wiem...
druga sprawa jak soft robisz tylko dla siebie to po co to wiedziec ?
chyba ze sprzedajesz a to inna sprawa...
wracajac do esp zaleznie od ecu i referencji zony ktore mozesz czytac to te na obrazku a pisac tylko w 7sztukach
Witam
Czapki z głów za poświęcony czas i włożoną pracę..
Niestety ja dopiero zaczynam przygodę z kodowaniem BSI więc przychodzę z zapytaniem.
Potrzebuję zakodować w Pug 508 color matrix display (wymieniłem z Polihroma na kolor, niestety z alliexpres i bark mi niektórych funkcji a są takie co nie występują w moim aucie)
diagbox tego nie ruszy przez kodowanie ręczne, serwis ma gdzieś
Posiadam arduino (z zestawem przygotowanym do zmiany Smeg+ na NAC zgodnie z opisem z Fr. VLud)
Czy jest to do wykonania?
Gdzie szukać?
Wracając do odnajdywania kluczy kodowania:
Wspomaganie C3 III DAE klucze 2105 i AA92 działa na obydwu.
Airbag Autoliv klucz 5BCD
Jak ktoś ma potrzebe szukania kluczy poniżej filmik i program wyszukujący wykluczone klucze z niedziałających par SEED SEEDKEY.
Z logu widac że klucz nie przeszedł bo odpowiedz jest 7F
taka parę wrzucamy do kalkulatora który wyliczy wszystkie klucze które moga utworzyć taką parę - czyli klucze które nie zadziałają.
potem kilkanaście takich par - a łatwo je zrobić bo lecimy po kolei - wrzucenie EXCEL sotrowanie - wykluczenie duplikatów
albo
jak jakiś klucz już zaskoczy to łatwo tym programem wytyczyć prawdopodobne klucze które zadziałają i wtedy to juz z górki chwila moment i mamy klucz na 100%
I drugi film który wyszukuje prawdopodobne klucze
spora część tych kluczy zaskoczy raz lub co któryś raz co pozwala wyznaczyć następne pary.
A posiadając klika par działających bardzo łatwo znaleźć wspólny klucz - pokazywałem to już we wcześniejszych opisach.
lub można każdy z tych kluczy testować klika razy - na końcu zaznaczyłem klucz który jest kluczem właściwym dla tego sterownika z logu.
Jedziemy dalej
Mamy już wstrzelona pierwszą parę i wygenerowane z niej klucze.
teraz testujemy tylko te właśnie klucze i notujemy pary które przeszły
teraz możemy poszukać dwóch lub trzech dodatkowych par i z kolejnego programu wyznaczać kolejne wspólne klucze i tylko te wspólne klucze testować.
poniżej filmik ... skróciłem go do widoku już 4 wprowadzonych par
poszukuje kolejnego klucza i go testuje - jak przechodzi dopisuję parę do programu i restart i tak dalej i tak dalej...
oczywiście znamy już ten kod - specjalnie go pokazałem
po to aby pokazać że już przy 6 parach program jako pierwszy wspólny klucz pokazał ten właściwy jako pierwszy.
dodam że jak w pliku tekstowym widać wyszły jeszcze dwa klucze -- ale w teście kodowania bezbłędny okazał się tylko jeden.
odpisalem tylk ktore sa prawidlowe bo pewny nie byles , moze dzialac na 2 ale wywali blad za ktoryms razem...
Dodano po 3 [minuty]:
po wyslaniu blednego seed req kilka razy ecu jest blokowane na jakis czas okreslony w pliku .map ,
tak samo jak req ADC (pin) dla Bsi tzn antisacnning mode po 3 probach 10min przestoju...
Autoliv działa nawet na 3 kluczach bez błędu ( ale przy błędnym blokuje) - co nie zmienia faktu że o kant tyłka rozbić te 3 klucze bo i tak nie zapamiętuje zmian.
Ale można to obejść zmieniając bin i licząc sumę- już o tym było dużo wcześniej.
Autoliv działa nawet na 3 kluczach bez błędu ( ale przy błędnym blokuje) - co nie zmienia faktu że o kant tyłka rozbić te 3 klucze bo i tak nie zapamiętuje zmian.
Do pisania trzeba To Ecu odblokowac ale nie tylko Seed ...
Witam Super temat mam prośbę potrzebuje pinout 95128 tego bsi na nowszej płycie czyli HW D6 z Opla
a HW:D5 ma troszkę inne pady na płycie,
zdjęcie pożyczone z pierwszego postu
Wracając do odnajdywania kluczy kodowania:
Wspomaganie C3 III DAE klucze 2105 i AA92 działa na obydwu.
Airbag Autoliv klucz 5BCD
Jak ktoś ma potrzebe szukania kluczy poniżej filmik i program wyszukujący wykluczone klucze z niedziałających par SEED SEEDKEY.
tak z ciekawosci wzialem 7 par z diagboxa te ktore odblokowywaly ecu RGB UDS wklepalem je do softu i nie wyliczyl nic a prawdopodobny pokazal FFFE wiec cos nie tak z softem bo parki jak najbardziej dzialajace...