Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen C4 2005 1.6 HDI - Problem z BSI - kodowanie kluczyków, problem z zasilan

rnd0mb 02 Nov 2020 20:36 1431 6
  • #1
    rnd0mb
    Level 26  
    Dzień dobry,
    Mam problem z samochodem Citroen C4 2005r, 1.6HDI, konkretnie BSI (numer bsi 9656530580).
    Problem polega na braku możliwości telekodowania nowych kluczyków - samochód normalnie funkcjonował, jedyne kluczyki do samochodu zostały utracone, zostały dorobione dwa komplety (grot) + dwie czyste elektroniki pilota. Podczas procedury uczenia nowych kluczy przez diagbox (pin oczywiście znam), po przejściu etapów wpisywania pinu i ilości kluczyków otrzymuję komunikat wyłączyć zapłon - w tym momencie, od razu po wyłączeniu zapłonu dostaje komunikat "Problem połączenia pomiędzy BSI a przyrządem diagnostycznym". Pierwsze co zrobiłem to wykluczyłem problem z działaniem samego przyrządu diagnostycznego - wypróbowane na dwóch różnych interfejsach ACTIA, z różnym softem i różnymi wersjami diagboxa - nic to nie dało, poza tym inne samochody przyuczam tym sprzętem bez problemu.

    Zacząłem drążyć temat i napotkałem ciekawą anomalię. Wydaję się, że BSI w jakiś sposób traci "świadomość" zasilania w momencie przełączenia kluczyka w pozycje OFF - podczas podglądu parametrów diagboxem otrzymuje komunikat o utracie połączenia, w gnieździe OBD zanika zasilanie +12v. Dodatkowo, podglądając na żywo stan BSI widzę, że nawet mając kluczyk w pozycji zapłon, w liście paramterów widnieje on jako "nieaktywny". Nawet podczas kręcenia rozrusznikiem, parametr "kluczyk w pozycji rozruch" zmienia się na TAK, a w kluczyk w pozycji zapłon nadal widnieje jako nieaktywny. Przeglądałem wiązki oraz sam moduł BSI - nic nie wygląda na "kombinowane", wszystkie piny na miejscu, poza tym, samochód przed zagubieniem kluczyków pracował normalnie. Nie ma żadnych błędów w kalkulatorach, wszystkie bezpieczniki sprawdzone, wtyczki nie są zaśniedziałe - wygląda jakby nikogo tu wcześniej nie było.



    Jak ugryźć ten temat, w jaki sposób BSI otrzymuje informacje o aktualnej pozycji kluczyka? Gdzie - jeśli w ogóle jest to możliwe- mogę znaleźć rozpiskę pinów, schemat BSI? Przede wszystkim - czy to normalne zachowanie tego modelu, że zasilanie w OBD zanika po wyłączeniu zapłonu?

    Czy możliwe jest w ogóle tak specyficzne uszkodzenie samego modułu BSI? Nie będę miał większego problemu z wymianą na inny, jednak boję się, że nawet po zrobieniu nowego BSI na virgin będę miał problem z jego kodowaniem, ze względu na powyższą usterkę - oczywiście jeśli jest możliwość, że coś innego niż uszkodzone bsi powoduje taki stan rzeczy.

    Z istotnych informacji:
    Citroen C4 2005r 1.6 HDI 109km, kod silnika 9HZ - usunięty FAP oraz EGR (nie przeze mnie)
    Nr BSI: Johnson Controls 96 565 305 80

    Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
  • #2
    jochny
    Level 16  
    Witam,
    zobacz kolego w BSI - jest taki bezpiecznik z opisem park - klient.
    Musi być w pozycji klient.
    To może być przyczyną twojego problemu a jeśli bezpiecznik jest na swoim miejscu, to spróbuj podać stałe zasilanie na 16 pin OBD - jeśli twierdzisz, że zanika po wyłączeniu zapłonu.
    Powodzenia, pozdrawiam.
  • #3
    rnd0mb
    Level 26  
    Dzięki za odpowiedź, bezpiecznik sprawdziłem w pierwszej kolejności - jest w odpowiedniej pozycji. Po podaniu zasilania na OBD diagbox dalej widzi jakby zapłon był włączony, bo zdjęciu zasilania momentalnie dostaje komunikat o błędzie komunikacji z BSI, więc to nie to... Znalazłem też piny które odpowiadaja za + po stacyjce w bsi, podłączałem na krótko i nie przynosiło to żadnych rezultatów (albo komputer cały czas widział zapłon albo od razu błąd komunikacji.)
  • #4
    seat21
    Level 28  
    a próbowałeś samą lexią nie diagboxem może tu jest problem
  • #5
    ponic
    Level 10  
    Witam,
    Pojawiło się jakieś rozwiązanie?
    Mam tak samo. Po wyłączeniu zapłonu poprzez przekręcenie kluczyka, na 16 pinie OBD zanika +12V i pojawia się błąd komunikacji. Jak podaje +12V na krótko na 16 pin OBD, po wyłączeniu zapłonu kontrolki i ekran gasną, ale diagbox zgłasza, że zapłon wciąż jest włączony. Mogę cofnąć i przejść do programowania kolejnego klucza, ale w finale i tak ilość nowych kluczy to zero. Nie widzi ani starego kluczyka, który cały czas działa, ani nowego scyzoryka, który chciałbym dodać. Może tam gdzieś jest jakiś element podtrzymujący zasilanie, jakiś super kondensator, który wyzionął ducha i wymaga wymiany? Auto to Citroen C4 Picasso z 2008r.
  • Helpful post
    #6
    ponic
    Level 10  
    Witam ponownie, śpieszę z wiadomością, że rozwiązałem ten problem.

    Proszę sprawdzić, skąd idzie zasilanie pinu 16 w złączu OBD. Prawdopodobnie na krótko z pinu nr 1, a tam zasilanie zanika po wyłączeniu zapłonu. Podobno w cytrynach złącze OBD lubi gubić zasilanie. Gdy kupiłem moją cytrynę, na pinie 16 nie było zasilania w ogóle i przypomniałem sobie, że mi to naprawiali. Naprawili tak, że zwarli piny 1 z 16, co pozwoliło na zasilenie interfejsu i wykonanie podstawowych czynności, ale tylko niewymagających wyłączenia zapłonu. Pin 16 powinien dostawać +12V permanentnie, co pozwala na zasilenie interfejsu podczas wyłączenia zapłonu i nie powinien być zwarty z pinem nr 1, bo po podaniu napięcia na pin 16, przejdzie ono przez zworę na obwód zasilający pin 1 i dalej na obwody za stacyjką. Dlatego po podłączeni pinu 16 na krótko do akumulatora, po wyłączeniu zapłonu interfejs nie mógł tego odnotować.

    Powodzenia.
  • #7
    rnd0mb
    Level 26  
    Dziękuję wszystkim za pomoc, problemem była wiązka (zasilanie) gniazda OBD2