Dzień dobry,
Mam problem z samochodem Citroen C4 2005r, 1.6HDI, konkretnie BSI (numer bsi 9656530580).
Problem polega na braku możliwości telekodowania nowych kluczyków - samochód normalnie funkcjonował, jedyne kluczyki do samochodu zostały utracone, zostały dorobione dwa komplety (grot) + dwie czyste elektroniki pilota. Podczas procedury uczenia nowych kluczy przez diagbox (pin oczywiście znam), po przejściu etapów wpisywania pinu i ilości kluczyków otrzymuję komunikat wyłączyć zapłon - w tym momencie, od razu po wyłączeniu zapłonu dostaje komunikat "Problem połączenia pomiędzy BSI a przyrządem diagnostycznym". Pierwsze co zrobiłem to wykluczyłem problem z działaniem samego przyrządu diagnostycznego - wypróbowane na dwóch różnych interfejsach ACTIA, z różnym softem i różnymi wersjami diagboxa - nic to nie dało, poza tym inne samochody przyuczam tym sprzętem bez problemu.
Zacząłem drążyć temat i napotkałem ciekawą anomalię. Wydaję się, że BSI w jakiś sposób traci "świadomość" zasilania w momencie przełączenia kluczyka w pozycje OFF - podczas podglądu parametrów diagboxem otrzymuje komunikat o utracie połączenia, w gnieździe OBD zanika zasilanie +12v. Dodatkowo, podglądając na żywo stan BSI widzę, że nawet mając kluczyk w pozycji zapłon, w liście paramterów widnieje on jako "nieaktywny". Nawet podczas kręcenia rozrusznikiem, parametr "kluczyk w pozycji rozruch" zmienia się na TAK, a w kluczyk w pozycji zapłon nadal widnieje jako nieaktywny. Przeglądałem wiązki oraz sam moduł BSI - nic nie wygląda na "kombinowane", wszystkie piny na miejscu, poza tym, samochód przed zagubieniem kluczyków pracował normalnie. Nie ma żadnych błędów w kalkulatorach, wszystkie bezpieczniki sprawdzone, wtyczki nie są zaśniedziałe - wygląda jakby nikogo tu wcześniej nie było.
Jak ugryźć ten temat, w jaki sposób BSI otrzymuje informacje o aktualnej pozycji kluczyka? Gdzie - jeśli w ogóle jest to możliwe- mogę znaleźć rozpiskę pinów, schemat BSI? Przede wszystkim - czy to normalne zachowanie tego modelu, że zasilanie w OBD zanika po wyłączeniu zapłonu?
Czy możliwe jest w ogóle tak specyficzne uszkodzenie samego modułu BSI? Nie będę miał większego problemu z wymianą na inny, jednak boję się, że nawet po zrobieniu nowego BSI na virgin będę miał problem z jego kodowaniem, ze względu na powyższą usterkę - oczywiście jeśli jest możliwość, że coś innego niż uszkodzone bsi powoduje taki stan rzeczy.
Z istotnych informacji:
Citroen C4 2005r 1.6 HDI 109km, kod silnika 9HZ - usunięty FAP oraz EGR (nie przeze mnie)
Nr BSI: Johnson Controls 96 565 305 80
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Mam problem z samochodem Citroen C4 2005r, 1.6HDI, konkretnie BSI (numer bsi 9656530580).
Problem polega na braku możliwości telekodowania nowych kluczyków - samochód normalnie funkcjonował, jedyne kluczyki do samochodu zostały utracone, zostały dorobione dwa komplety (grot) + dwie czyste elektroniki pilota. Podczas procedury uczenia nowych kluczy przez diagbox (pin oczywiście znam), po przejściu etapów wpisywania pinu i ilości kluczyków otrzymuję komunikat wyłączyć zapłon - w tym momencie, od razu po wyłączeniu zapłonu dostaje komunikat "Problem połączenia pomiędzy BSI a przyrządem diagnostycznym". Pierwsze co zrobiłem to wykluczyłem problem z działaniem samego przyrządu diagnostycznego - wypróbowane na dwóch różnych interfejsach ACTIA, z różnym softem i różnymi wersjami diagboxa - nic to nie dało, poza tym inne samochody przyuczam tym sprzętem bez problemu.
Zacząłem drążyć temat i napotkałem ciekawą anomalię. Wydaję się, że BSI w jakiś sposób traci "świadomość" zasilania w momencie przełączenia kluczyka w pozycje OFF - podczas podglądu parametrów diagboxem otrzymuje komunikat o utracie połączenia, w gnieździe OBD zanika zasilanie +12v. Dodatkowo, podglądając na żywo stan BSI widzę, że nawet mając kluczyk w pozycji zapłon, w liście paramterów widnieje on jako "nieaktywny". Nawet podczas kręcenia rozrusznikiem, parametr "kluczyk w pozycji rozruch" zmienia się na TAK, a w kluczyk w pozycji zapłon nadal widnieje jako nieaktywny. Przeglądałem wiązki oraz sam moduł BSI - nic nie wygląda na "kombinowane", wszystkie piny na miejscu, poza tym, samochód przed zagubieniem kluczyków pracował normalnie. Nie ma żadnych błędów w kalkulatorach, wszystkie bezpieczniki sprawdzone, wtyczki nie są zaśniedziałe - wygląda jakby nikogo tu wcześniej nie było.
Jak ugryźć ten temat, w jaki sposób BSI otrzymuje informacje o aktualnej pozycji kluczyka? Gdzie - jeśli w ogóle jest to możliwe- mogę znaleźć rozpiskę pinów, schemat BSI? Przede wszystkim - czy to normalne zachowanie tego modelu, że zasilanie w OBD zanika po wyłączeniu zapłonu?
Czy możliwe jest w ogóle tak specyficzne uszkodzenie samego modułu BSI? Nie będę miał większego problemu z wymianą na inny, jednak boję się, że nawet po zrobieniu nowego BSI na virgin będę miał problem z jego kodowaniem, ze względu na powyższą usterkę - oczywiście jeśli jest możliwość, że coś innego niż uszkodzone bsi powoduje taki stan rzeczy.
Z istotnych informacji:
Citroen C4 2005r 1.6 HDI 109km, kod silnika 9HZ - usunięty FAP oraz EGR (nie przeze mnie)
Nr BSI: Johnson Controls 96 565 305 80
Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą odpowiedź.