Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1.8 16V - Nierówna praca silnika, lekko strzela z tłumika

e3k0 02 Nov 2020 23:53 1608 14
  • #1
    e3k0
    Level 3  
    Mam lagunę II 1.8 16v. Nierówno pracuje silnik, lekko nim trzęsie. Czasami z tłumika coś lekko strzeli. Byłem na komputerze, nie pokazał błędów w silniku. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, są równie dobre. Co może być przyczyną?
  • #3
    e3k0
    Level 3  
    mateklos wrote:
    Witam


    A diagnostykę OBD zrobił, można nawet spróbować samemu przy pomocy interfejsu ELM327 coś pokaże.

    To wygląda jak:

    - nieprawidłowa mieszanka
    - słabe dopalanie
    - nieszczelności w dolocie


    Świece dokręcone odpowiedni na moment?

    Masz lpg w tym aucie?



    Świece dokręcone odpowiedni na moment? Tak
    Masz lpg w tym aucie? Nie, sama benzynka.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Szybki dodatek:
    Na zimnym silniku jakby w ogóle mi nie trzęsło. Dopiero jak trochę pochodzi.
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Któraś cewka przebija do głowicy, jak masz jakąś produkcji Sagem, to możesz wymieniać w ciemno
  • #5
    e3k0
    Level 3  
    carrot wrote:
    Któraś cewka przebija do głowicy, jak masz jakąś produkcji Sagem, to możesz wymieniać w ciemno


    Jak sprawdzić, która cewka przebija?
  • #6
    koleś kit
    Level 39  
    e3k0 wrote:
    carrot wrote:
    Któraś cewka przebija do głowicy, jak masz jakąś produkcji Sagem, to możesz wymieniać w ciemno


    Jak sprawdzić, która cewka przebija?

    No właśnie.To teraz powiedz jak je sprawdzałeś?To typowe wypadanie zapłonu.
  • #7
    e3k0
    Level 3  
    koleś kit wrote:
    e3k0 wrote:
    carrot wrote:
    Któraś cewka przebija do głowicy, jak masz jakąś produkcji Sagem, to możesz wymieniać w ciemno


    Jak sprawdzić, która cewka przebija?

    No właśnie.To teraz powiedz jak je sprawdzałeś?To typowe wypadanie zapłonu.

    Na włączonym silniku odpinalem każda kostkę po kolei z każdej cewki. Odpialem pierwsza kostkę , silnik zaczął się bardziej trząść. Wpialem kostkę. I tak z każdą kostką. Na każdej kostce silnik bardziej się trząsł przy odpięciu. Jeśli któraś cewka byłaby zła, wtedy przy odpięciu kostki byłby brak reakcji.
  • #8
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Tam cewki są podpięte szeregowo parami, odpinasz jedna to dwa cylindry przestają chodzić. Jak masz LPG to się szybko diagnozuje. A w Twoim przypadku albo podepnij komputer, albo kup jedna cewkę i podmieniaj aż trafisz
  • #9
    e3k0
    Level 3  
    lukasz12345678910 wrote:
    Tam cewki są podpięte szeregowo parami, odpinasz jedna to dwa cylindry przestają chodzić. Jak masz LPG to się szybko diagnozuje. A w Twoim przypadku albo podepnij komputer, albo kup jedna cewkę i podmieniaj aż trafisz

    Komputer był podpiety, żadnych problemów nie wykazal.
  • #10
    carrot
    Moderator of Cars
    Jest jeszcze jedna opcja sprawdzenia, trzeba mieć tylko jakiś kabel wn z innego samochodu z długą końcówką do świecy
  • #11
    e3k0
    Level 3  
    Byłem na drugim komputerze. Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3.
    Zmieniliśmy cewki z 1 na 2. Po ponownym uruchomieniu silnika znowu pojawił się błąd:
    Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3.

    Spsikałem styki przewodów kontakt-sprayem. Nic nie pomogło.
    Jakieś propozycje?
  • #12
    lukasz12345678910
    Level 30  
    To masz prawdopodobnie 3 ubitą. Cewki Są spięte szeregowo, 1 z 4 i 2 z 3. Zamień 3 i 4 i będziesz wiedział.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Albo kup Sobie że dwie na zapas i podmień. Używki tańsze od czteropaka.
  • #13
    e3k0
    Level 3  
    lukasz12345678910 wrote:
    To masz prawdopodobnie 3 ubitą. Cewki Są spięte szeregowo, 1 z 4 i 2 z 3. Zamień 3 i 4 i będziesz wiedział.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Albo kup Sobie że dwie na zapas i podmień. Używki tańsze od czteropaka.


    Wymienione. Cały czas pokazuje usterkę sporadyczną: Obwód cewki zapłonowej 2&3.
  • #14
    e3k0
    Level 3  
    Zostały wymienione 4 cewki i 4 świece. Na komputerze już nie pokazuje żadnych błędów, natomiast auto mi lekko szarpie i bardzo rzadko popuka w tłumik. Okazało się, że na świecach nie było dobrej odległości, zwiększyłem do 0.9. Pokazało mi duże ciśnienie atmosferyczne na komputerze - 102tys. Mechanik powiedział, że duże jest ciśnienie w kolektorze ssącym.
    Ciśnienie w silniku:
    1 pomiar:
    1 cyl - 13,5
    2 cyl - 12
    3 cyl - 10,5
    4 cyl - 12

    2 pomiar:
    1 cyl - 13
    2 cyl - 12
    3 cyl - 11
    4 cyl - 13

    Wymieniony filtr oleju i powietrza. Wtryski przeczyszczone specjalnym płynem.
    Jakieś rady dalej?
  • #15
    mateklos
    Level 22  
    Wita m czyli trop był dobry problem z spalaniem wywołany prze świece. .....

    Jeśli tylko leciutko wibruje wskazówka obrotomierza to daruj jeśli skoki są cykliczne ..

    jeśli zaś robi się różnica powyżej 100 [rpm] t o trzeba sprawdzić jak dawkuje paliwo, układ dolotowy , sumie kiedy też miale tak lecz w aucie innej marki.

    Niby wszystko a szczelność na kolektorze sprawdziłeś metoda organoleptycznie czy pod leciutkim ciśnieniem ?
    Jak się przytka filtr to powinien przygasać , pod cisniem dajesz tak 1,5[ata]

    Masz tu przykład :


    https://www.youtube.com/watch?v=IeIDvEE2Wnk


    Twoje aut to nie disel ale metoda jest podobna.

    Pozdrawiam