Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 114 P świeci sie kontrolka ABS i RET

RadeX123 06 Nov 2020 15:08 690 12
  • #1
    RadeX123
    Level 8  
    Cześć wszystkim. Scania 114 hakowiec 4x2 świeci się na desce żółta kontrolka ABS i RET i TC, na tym diagnostycznym małym po prawej tylko ABS. Jak przytrzymam przez 2 sek guzik od ABS to 2 razy mrygnie chwila przerwy i znów 2 razy i tak cały czas.
    Hamulce tez są słabe, a retarder odzywa się tylko na 5 stopniu.
    Czujniki ABS maja 1200 ohm. Olej w retarderze jest. Nie wiem gdzie szukac przyczyny.
  • Helpful post
    #2
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Procedura odczytu kodu błędu:
    Przycisk należy przytrzymać co najmniej
    2 sekundy, aby pobrać wszystkie kody błyskowe. Następnie
    należy włączyć kluczykiem zapłon.
    Lampka diagnostyczna gaśnie na 1,5 sekundy
    przed rozpoczęciem migania. Różne serie
    mignięcia są oddzielone wyraźną przerwą.
    Sekwencja kodów błyskowych zawsze kończy się znakiem
    kod zakończenia 2 plus 1 miga. Ten kod
    wskazuje, że nie ma więcej kodów.
    Komunikaty diagnostyczne należy odczytać, gdy
    pojazd jest nieruchomy.
    Dla każdego następnego kodu
    = przycisk diagnostyczny wciśnięty przez 2 sekundy
    Kod błyskowy 3/2 = Pierwszy zapisany kod błędu
    następnie- przycisk diagnostyczny wciśnięty przez 2 sekundy kod następny
    Kod błyskowy 2/2 = drugi zapisany kod błędu
    ITD
    Kod błyskowy 2/1 = brak błędu

    Jeśli jest to EBS to bł:
    Flash code: 2/2 Fault:
    Internal fault in the control unit.
    Cause:
    Self-test interrupted or data processing fault.
    Remarks:
    The ABS warning lamp and the lamp for low
    brake pressure are on. The system operates in
    backup mode.
    Action:
    Clear the fault memory. If the fault code recurs
    after the fault memory has been cleared, the
    control unit should be renewed. This is also
    recommended if the fault recurs during normal
    driving.

    Kod błyskowy: 2/2 Błąd:
    Błąd wewnętrzny w jednostce sterującej.
    Przyczyna:
    Przerwanie autotestu lub błąd przetwarzania danych.
    Uwagi:
    Lampka ostrzegawcza ABS i lampka niskiego poziomu
    ciśnienie hamulca jest włączone. System działa w
    tryb kopii zapasowej.
    Akcja:
    Wyczyść pamięć błędów. Jeśli kod błędu się powtarza
    po wyczyszczeniu pamięci błędów,
    należy wymienić jednostkę sterującą. To jest również
    zalecane, jeśli błąd powtarza się w normalnych warunkach
    napędowy.
  • Helpful post
    #4
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Flash code: 7/2, 8/2, 9/2, 10/2, 11/2,
    12/2

    7/2 Left-hand wheel, axle 4

    Fault:
    Fault in ABS sensor/pulse wheel or wiring.
    Cause:
    The control unit has detected that signals from
    the wheel sensor are missing at speeds above
    18 km/h or that the signal from the wheel
    sensor exceeds 40 km/h when no speed is
    recorded by any other wheel sensor.
    Remarks:
    ABS warning lamp is on. The TC function is
    disengaged. The signal from the wheel sensor
    is recorded in the control module which then
    sends it to the control unit.
    Note: All wheels must be turning (including
    those on axle 3) in order for the ABS lamp to
    go out.

    Kod flash: 7/2, 8/2, 9/2, 10/2, 11/2,
    12/2

    7/2 Lewe koło, oś 4

    Wina:
    Usterka czujnika ABS / koła impulsowego lub okablowania.
    Przyczyna:
    Jednostka sterująca wykryła sygnały z
    przy wyższych prędkościach brakuje czujnika koła
    18 km / h lub że sygnał z koła
    czujnik przekracza 40 km / h bez prędkości
    rejestrowane przez jakikolwiek inny czujnik koła.
    Uwagi:
    Świeci się lampka ostrzegawcza ABS. Funkcja TC jest
    wolny. Sygnał z czujnika koła
    jest rejestrowane w module sterującym, który następnie
    przesyła go do jednostki sterującej.
    Uwaga: Wszystkie koła muszą się obracać (w tym
    te na osi 3), aby zaświeciła się lampka ABS
    wychodzić.
  • #6
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Może jednak lepiej będzie podłączyć samochód pod komputer. Będzie łatwiej i szybciej usuną bł i problemy. Bł 43 również nie znajduję w systemie chyba że złe jest zidentyfikowany system. Proszę zamieść zdjęcie z elektroniki abs lub EBS oraz retarder.
  • #7
    RadeX123
    Level 8  
    Tak jak piszesz stanislawpiotr. Właściciel ma pojechać na dniach pod jakis komputer. Jakie konkretnie zdjecia? Z deski?

    Na marginesie cena VCI 1 z kosmosu, chyba ktoś chce nieźle zarobić, od 3500 nawet do prawie 6 tyś bez laptopa. Przecież tych aut juz prawie nie ma na drogach. Ja za swoje sdp3 3 lata temu dałem 2tys z laptopem a te auta cały czas są w użyciu .
    Chętnie odkupie interfejs VCI 1 z sdp2 od kogoś ale w normalnych realnych pieniądzach gdyby ktoś chciał się pozbyć.
  • #8
    szaman108
    Level 31  
    Jeśli to cena w PLN a nie w Euro to tanio jak barszcze.Jeśli to oryginał to niem się co zastanawiać.Tylko trzeba sprawdzić jaka jest wersja sd2 isp2 do tego vci,żeby nie było że jakaś wersja sprzed 20 lat.Scania pomimo upływu lat nadal co jakiś czas wypuszcza aktualizacje tych programów chociażby dla tego aby działał na nowych systemach Windows.Jeśli takie vci będzie rąbnięte z serwisu(a tak może być ponieważ te vci są tylko na abonament) to zostanie zgłoszone do Scanii a dokładnie jego numer seryjny i w kolejnym programie zostanie zablokowane.Więc może się okazać że aby działał program będzie musiał być zainstalowany na XP lub na Windows 2000.
  • #10
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Po co ci taki sprzęt wystarczy ci autocom Delphi VCI za 300zł-600zł.
  • #11
    szaman108
    Level 31  
    Miałem kiedyś podróbę tego vci jakieś 11 lat temu ale nie pożyło zbyt długo i kupiłem oryginał po 2 latach z pewnego źródła działa do dziś dnia.Co do Delphi i Autocoma to dają radę do momentu aż nie zaczniesz bawić się w programowanie,miałem do czynienia ze sterownikami,które próbowano programować nie bardzo to wychodziło.
  • #13
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Niestety nie jest to SERWISÓWKA (jest to VCI do wielu marek samochodów ciężarowych jak i osobowych) on może tylko służyć do diagnostyki i kasowania błędów co najwyżej w niektórych modelach jeśli sprzęt jest dobrej jakości mnożna kalibrować ECAS - (do kalibracji trzeba mieć pewną wiedzę ) wypalać filtry lub kasować serwisy.