Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Metalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes ML W164 320 CDI 3.0 V6 nie odpala rano za pierwszym razem

zdunvw 28 Feb 2021 15:07 14490 135
  • #91
    m.tosiek
    Level 19  
    Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby mieć lepsze dojście. Napinacz znajduje się po lewej stronie lewej głowicy patrząc przodem do silnika, z przodu głowicy kilkadziesiąt cm nad alternatorem. Zużyty napinacz daje taki objaw że szczególnie przy rozgrzanym silniku kiedy olej jest gorący i rzadki, słychać jak łańcuch hałasuje. Wymiana napinacza w tym modelu silnika daje zadowalające efekty. Wymieniałem napinacz w takim przypadku że strach było jeździć tak łańcuch grzechotał, a po wymianie na najtańszy zamiennik silnik pracuje jak nowy.
  • Metalwork
  • #92
    tegkrz
    Level 11  
    No mi lancuch nie halasuje. Przed tym problelem z odpalaniem to bylo tak ze rano jak zimny silnik byl to po uruchomieniu bylo slychac przez poerwsze 2 sek takie grechotanie. Ale tylko przez max 2 sek i tylko na zimnym silniku. No wymienie ten napinacz tylko. Mam nadzieje ze pomoze. Dziekuje za odpowiedz
  • Metalwork
  • #93
    Black7812
    Level 8  
    Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać sprawdz długość łańcucha. Może być wyciągnięty to nie jest wieczny element. Na kole pasowym i na walkach rozrządu masz znaki trzeba ustawić te na walku i zobaczyć jak daleko punkt td0 ucieka od normalnego powyżej 11 st łańcuch do wymiany.

    Dodano po 11 [minuty]:

    A przy 400 tyś jak nikt nie zrobił tego wcześniej to na bank do wymiany. Wiem bo sam wymieniałem u siebie przy takim przebiegu. Auto przestało kopcić i dużo lepiej jeździ
  • #94
    tegkrz
    Level 11  
    Tak. Macie racje, lancuch ponoc sporo wyciagniety wiec beda wymieniac. Przy okazji jeszcze podkladki pod wtryski, pasek i napinacz paska bo szrot. Mam nadzieje ze po wymianie wtryski nie beda tak metalicznie halasowac.
  • #95
    tegkrz
    Level 11  
    Info od mechanika, lancuch byl wyciagniety o dwa ogniwa. Zrobili to ale teraz auto kopci i czuc olej z rury wydechowej. I musze sprawdzic jeszcze raz ustawienie rozrzadu. Lancuch febi zalozyli. Jesli rozrzad jest idealnie to musza zrobic troche km aby wtryski sie zaadoptowaly. Bo wczesniej nic nie kopcil.
  • #96
    zdunvw
    Level 9  
    No zobaczymy....ale wtryski to się adoptuje raczej komputerem ( SD ) i jeżeli się ich nie zmienia to po co je adoptować?
  • #97
    tegkrz
    Level 11  
    Mechanik dzwonil i mowil ze kopcenie z rury olejem napedowym moze tez byc spowodowane wtryskami, ze ktorys leje. Podmieni na wtryski sprawne zregenerowane i sie okaze. Ale zastanawiam sie nad jedna rzecza, moze ktos mi wyjasni. Auto trafilo do warsztatu aby zmienili napinacz lancucha i lancuch rozrzadu i auto nie kopcilo joc. Po zamontowaniu lancucha i napinacza auto kopci. Ktos wie dlaczego?? Stary lancuch byl wyciagniety o 2 ogniwa, czyli bardzo mocno. Czy jest mozliwe ze teraz lancuch jak jest nowy i napinacz to spowodowal zmiane katow wtrysku i kopci???? Dzieki z gory
  • #98
    irkog23
    Level 2  
    Witam. Udało się usunąć problem z ciężkim paleniem bo dłuższym postoju ?
  • #99
    zdunvw
    Level 9  
    .....poranny zapłon story ciąg dalszy :crazyeyes: W dalszej kolejności wymieniłem przewody paliwowe ze zdjęcia. Do filtra i do pompy CR.
    Mercedes ML W164 320 CDI 3.0 V6 nie odpala rano za pierwszym razem

    Mimo iż nie ciekły to faktycznie na niewidocznych zgięciach były sparciałe, aż szok ,że nie ciekły.Jednak to raczej mojego problemu nie rozwiązało bo dalej jest tak samo, a nawet gorzej bo problem się pojawił już za dnia po ostygnięciu silnika. Jednak tak naprawdę to wypowiem się za tydzień ponieważ muszę zrobić poprawkę montażu, gdyż podczas składania rozszczelniłem dolot powietrza do turbo ( ułamany plastik) oraz uszkodziłem oring w metalowej rurze intercoolera ( nawet tego nie wiedziałem ) i po 2 dniach widzę miejsce nieszczelności.

    Mercedes ML W164 320 CDI 3.0 V6 nie odpala rano za pierwszym razem

    Tak więc te pogorszenie upatruję w tej nieszczelności powietrza. W weekend to poprawię i zobaczymy jaki efekt. Przy okazji wymienię czujnik temperatury cieczy bo to groszowa sprawa a czujnik ważny w tej kwestii więc warto prewencyjnie zadziałać jak już mam wszystko na wierzchu.
  • #100
    m.tosiek
    Level 19  
    Nieszczelności w dolocie, będzie generowała check engine i brak mocy, ewętualnie ślady oleju w miejscu nieszczelności, problem z odpalaniem najczęściej powodują wtryski i tu szukał bym problemu, zamiast szukać przyczyny w ciemno, wymontował bym je wszystkie, zawiózł do firmy która posiada sprzęt do diagnostyki wtrysków i od razu wyjdzie który, albo które puszczają ciśnienie w przelew zamiast w dyszę. Koszt całej operacji będzie o wiele niższy niż wymiana zaworów, pomp węży itp. A czasu i nerwów ile kolega zaoszczędzi.
  • #101
    irkog23
    Level 2  
    W przypadku mojego w211 3.0 v6 auto odpala po kilkukrotnym przekręceniu zapłonu. Wystarczy 2 lub 3 razy i pali dobrze. Dziś wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i niczego to nie zmieniło.
  • #102
    zdunvw
    Level 9  
    Z tym, że ja jak pisałem na początku wtryski 3 razy zmieniałem . 2 razy używane i niczego to nie zmieniło i w końcu sprawdzenie w Bosch i niby lały to oddałem do regeneracji. Po założeniu nowych (regenerowanych) niczego to nie zmieniło. Dlatego jestem tak sceptycznie nastawiony do tezy, że to wtryski są winne. 3 różne komplety i ten sam problem.Te używane w innym aucie nie miały problemu z odpalaniem a u mnie już tak . Coś mi się w to nie chce wierzyć,że to wtryski. Fakt jest jednak taki , że problem się zaczął , gdy oddałem auto na wymianę filtra paliwa i sprawdzenie wtrysków, bo auto dymiło na wolnych obrotach i od tego momentu zaczęło się.Podejrzewam, że przy tym pierwszym demontażu coś zostało ruszone co do tej pory utrudnia mi życie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    m.tosiek wrote:
    Nieszczelności w dolocie, będzie generowała check engine i brak mocy, ewętualnie ślady oleju w miejscu nieszczelności


    check się nie świeci, moc ok ale plastik przed egr jest obrzygany mgiełką olejową więc nieszczelność jest na pewno...identyczna jak na tym filmiku
    https://www.youtube.com/watch?v=Y5DtqwHraz8

    a rogi przy turbo niestety mam połamane w 3 miejscach to już tylko reparator mi pozostał bo opaska jest na samej uszczelce
  • #103
    irkog23
    Level 2  
    Chyba posłucham kolegi i oddam wtryski do sprawdzenia. Dziwi mnie tylko, że po kilkukrotnym uruchomieniu zapłonu pali lepiej.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Też mi się w te wtryski nie chce wierzyć. Bardziej jakaś nieszczelność. U mnie niestety nic nie było wymieniane i nagle zaczął źle palić. I od tego momentu wymienione świece przekaźnik filtr, czujnik na pompie a dziś pompa.
  • #104
    m.tosiek
    Level 19  
    W tych om642 jest tak że po przekręceniu zapłonu paliwo pod ciśnieniem jest wtłaczane przez przewody przelewowe do wtrysku, jak kilka razy włączysz zapłon, to ciśnienie w przelewach wzrasta, i pewnie dlatego silnik łatwiej odpala, w moim busie też tak jest że po dłuższym postoju jak za szybko zakręcę rozrusznikiem to odpala dużo gorzej, a wystarczy że odczekam jakieś 5-10 sek. po włączeniu zapłonu zanim zakręcę to pali od strzału. Tam w tych gumowych przewodach od przelewu jest naprawdę spore ciśnienie, kiedyś jak próbowałem zastąpić jeden odcinek przewodu innym nie oryginalnym ale w podwójnym oplocie, to nie zdawało to egzaminu, przewód po kilkudziesięciu kilometrach nie wytrzymywał ciśnienia i go rozrywało. Przerobiłem już kilka takich usterek z utrudnionym odpalaniem, i większości przypadków były to wtryski, albo zawór na listwie, ale to om 646, w om642 zawsze wtryski. Pompa z reguły daje taki objaw że po rozgrzaniu silnika jak ropa jest gorąca i rzadka, to silnik przy większym obciążeniu nagle gaśnie podczas jazdy, albo ciężko pali jak jest rozgrzany.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Z tego co wiem to przy wtryskiwaczach piezo Boscha regeneruje się tylko końcówki, jak wtrysk ma problem z utrzymaniem ciśnienia to raczej tylko wymiana na inny, aczkolwiek mogę się mylić.
  • #105
    zdunvw
    Level 9  
    Jakoś mnie te wtryski nie przekonują. 3 razy je zmieniałem ale może się mylę. W boschu też nie byli do tego przekonani, że to wtryski powodują jak pytałem.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Może na koniec gwarancji je sprawdzę w Boschu...i najwyżej je odeśle do reklamacji.

    Dzisiaj sprawdzałem przed odpaleniem jeszcze raz ciśnienie na listwie wtryskowej i jest 7 barów.Po odpaleniu 250-270 barów.Więc ciśnienie jest ok.

    Jutro jeszcze sprawdzę rano temperaturę cieczy w silniku bo mnie to zainteresowało.Rano tego nie zrobiłem bo za późno o ty pomyślałem. Natomiast w dzień po 5 godzinach stania na dworze było 3 stopnie a silnik pokazywał 24 stopnie. Trochę dużo ale może tak utrzymuje ciepło. Jutro rano sprawdze po nocy.
  • #106
    zdunvw
    Level 9  
    I co jeszcze mi się nasuwa po moich doświadczeniach z tym tematem. ????
    Mianowicie nie przeceniałbym możliwości SD. Każdy mówi podłącz pod SD i zrób diagnostykę , SD prawdę ci powie. I tak po podłączeniu pod SD słyszę diagnozę: wszystko działa poprawnie, wtryski pracują pięknie, ciśnienie w normie, klapy pracują w pełnym zakresie itd. itp. i 300zł za diagnostykę a problem dalej pozostaje jak był. Dlatego jestem już na 3 mechaniku od Mercedesów i nie zamierzam zmieniać na kolejnego bo każdy następny chce wszystko po kolei przerabiać a mi się już nie chce za to samo płacić w kółko. Jakby SD sprawę potrafiło zdiagnozować to tego forum w tym temacie nie czytało by 6000 osób . Z tego co wiem to problem z porannym odpalaniem ma tysiące użytkowników tego silnika w Mercedesie. I jak widać tysiące mechaników rozkłada ręce.
    Szczerze mówiąc to, jestem przekonany,że jak bym teraz wymienił wtryski na nowe to jak znam życie 7000zł by poszło a rano bym się wk...ił, że dalej rano auto nie odpala.
  • #107
    ignac112
    Level 18  
    Zobaczcie na youtube kanał autonomis. Człowiek zajmuje się głównie mercedesami, robi na prawdę dobrą robotę. Ma też profesjonalny sprzęt i rozwiązuje trudne sprawy. Może warto się do niego z tym zgłosić?
  • #108
    zdunvw
    Level 9  
    Wiem to ten od rysunków na tabliczce. Rozmawiałem z nim i z wieloma innymi. :) Nie wie. Chce pod SD podłączać i szukać. za daleko mam na wycieczki w nieznane.Poza tym to youtuberzy. Żyją z oglądalności i reklam a nie pomocy poza.
  • #109
    ignac112
    Level 18  
    No to coś ode mnie. Przy kilkukrotnym pompowaniu kluczykiem jedynie co się może zdarzyć to nabicie ciśnienia pompką paliwa i załączenie się świec żarowych. Nic więcej. Więc ja generalnie skłaniam się ku problemowi z ciśnieniem paliwa, nie musi być to problem z zasilaniem, może być to problem z przelewami/powrotem. One też powinny mieć swoje ciśnienie, niewielkie (chyba coś między 0,8 a 1,5 tak na oko). Brak ciśnienia jak i za wielkie ciśnienie zaburzają pracę wtryskiwacza. Warto to sprawdzić.
  • #110
    zdunvw
    Level 9  
    Wiem. Test przelewowy też zrobie w końcu.
  • #111
    Black7812
    Level 8  
    tegkrz wrote:
    Mechanik dzwonil i mowil ze kopcenie z rury olejem napedowym moze tez byc spowodowane wtryskami, ze ktorys leje. Podmieni na wtryski sprawne zregenerowane i sie okaze. Ale zastanawiam sie nad jedna rzecza, moze ktos mi wyjasni. Auto trafilo do warsztatu aby zmienili napinacz lancucha i lancuch rozrzadu i auto nie kopcilo joc. Po zamontowaniu lancucha i napinacza auto kopci. Ktos wie dlaczego?? Stary lancuch byl wyciagniety o 2 ogniwa, czyli bardzo mocno. Czy jest mozliwe ze teraz lancuch jak jest nowy i napinacz to spowodowal zmiane katow wtrysku i kopci???? Dzieki z gory


    Kolego auto kopci bo koledzy przestawili Ci auto na rozrządzie. Czy przypadkiem nie pali się błąd silnika. Jeśli mam rację powinien wyrzucić błąd położenia wałka rozrządu ale nie koniecznie. Ponadto jak sprawdzili że łańcuch był wyciągnięty o dwa ogniwa. Przy wymianie samego łańcucha nie zdejmuje się starego do porównanoa tylko wciąga jeden za drugim i nie ma wtedy szans o przrstawoenia nawet o ząbek. Jeśli zdjeli stary i montowali drugi to rozumiem że ustawili wszystko od zera łącznie z amortyzatorem drgań itp. Bardzo lubię Meśki to przemyślane maszyny. Jednak należy je dobrze obsługiwać zresztą jak każdą maszynę. Co do kopcenia to podczas długiego pierwszego rozruchu po odłączeniu wtrysków zanim się wszystko odpowietrzyło mogło się nalać paliwa do kolektorów wydechowych i po 4-5 km wszystko się wypali może ci wyżucić błędy z katalizatora i dpf
  • #112
    tegkrz
    Level 11  
    No nie wiem czy sie pali sheckengine, raczej nie, jest jeszcze temat taki ze oni mysla ze ustawili dobrze rozrzad a w rzeczywistosci zle. Dlaczego? Ano dlatego ze moglo sie zdarzyc tak, ze zebatka na walku rorzrzadu sie przekrecila wzgledem walka. Oni pewnie ustawili dobrze a w rzeczywistosci moglo byc to przesuniete wszystko. Jednak twierdza ze napewnondonrse sprawdzili a cos nie wierze ze by sie przyjrzeli tej zebatce.
  • #113
    Black7812
    Level 8  
    Zębatek nie da się źle założyć to po pierwsze. Po drugie przy fachowej wymianie rozrządu nie odkręca się zębatki tylko wciąga.jeden łańcuch za drugim. Pytanie.tylko na ile byli wtajemniczeni ci fachowcy. Aby to sprawdzić należy.
    Zdjąć pokrywy zaworów.
    Wyjąć wtryskiwacz 1 cylindra
    Następnie sprawdzić w momencie górnego martwego punktu pierwszego cylindra znaki na wszystkich 4 wałkach rozrządu muszą się zgadzać ze znakami na pokrywach łożysk wałków rozrządu oraz znakiem na kole pasowym wału korbowego.
    Należy pamiętać iż na jeden obrót wałków rozrządu przypadają dwa obroty wału korbowego.
    Odchył koła pasowedo od punktu tdc to maksymalnie 11st kontowych.
    A i jeszcze kołem kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
    Myślę że to rozwiąże kwestię łańcucha.
    Pozdrawiam wszystkich
  • #114
    zdunvw
    Level 9  
    Dolot uszczelniony.Oring na rurze metalowej do intercoolera też wymieniony bo był zerwany.Wszystko wróciło do normy...czyli rano jest problem z odpaleniem. :not: . Przy okazji wymieniłem czujnik temperatury jak już miałem wszystko odsłonięte.Bez zmian.
    .....ale co ciekawego zauważyłem?
    Auto stało 1,5 dnia nie odpalane bo robiłem jeszcze parę innych rzeczy a i deszcz mnie zaskoczył kilka razy tak więc tyle to trwało. Jak wszystko poskładałem , zapomniałem założyć wtyczek od przepływomierzy i tylko na sekundę przekręciłem kluczykiem i zaraz zgasiłem.Auto nawet nie zdążyło zapalić.Podpiąłem przepływomierze.Jednak zapalił się check silnika.I tu UWAGA... o dziwo auto odpaliło od strzała. Jak nigdy. Jednak ciągle palił się wspomniany CHECK oraz auto po przekroczeniu 2500-3000 obrotów wchodziło w tryb awaryjny niezależnie czy na biegu jałowym czy podczas jazdy. Po podłączeniu SD pokazywało cały czas błąd stały przepływomierza. Co ciekawe nie można go było skasować. Dziwne prawda? Po godzinie sprawdzania wszystkiego co mi przychodziło do głowy wreszcie znalazłem powód tej usterki. Mianowicie w skrzynce bezpieczników pod maską po lewej stronie patrząc na silnik spalił się bezpiecznik nr 104 czyli na schemacie opisany jako ,,zasilanie silnika". Po wstawieniu bezpiecznika błąd przepływomierza oraz check silnika można już było wykasować SD a auto już nie wchodziło w tryb awaryjny. Myślałem ,że auto uzdrowione. JEDNAK rano znowu pierwsze odpalenie to dramat. Kiedy odpali pod koniec pierwszego cyklu lub za drugim razem i auto nabierze temperatury ok. 20stopni to już przez cały dzień pali od strzała.
    No bardzo dziwne ,że przy tym spalonym bezpieczniku odpaliło od strzała rano po 1.5 dnia stania. Czy to możliwe,że w trybie awaryjnym auto rano pali idealnie????????????? . Nie chcę wyjmować bezpiecznika by się o tym przekonać bo znowu wywali chceck a nie mam stałego dostępu do SD. Ktoś coś wie na ten temat.?
  • #115
    bogunow43
    Level 2  
    Przeczytałem cały wątek od początku.
    Piszesz, że problem zaczął się po wymianie wtryskiwaczy, więc tu szukałbym przyczyny i w każdym elemencie który był demontowany, rozkręcany przy tamtej robocie.
    Też mam u siebie podobny problem w W164 320 CDI, ale u mnie im zimniej tym gorzej pali, a Ty piszesz że temperatura otoczenia nie ma znaczenia, więc to raczej co innego.
  • #116
    zdunvw
    Level 9  
    Trochę może i ma temperatura otoczenia.Wcześniej myślałem,że to postępująca usterka . Bo latem odpalał pod koniec pierwszego cyklu a zimą za drugim kręceniem regularnie. Jednak przyznaję, że teraz jak ciepło znowu i silnik ma przed uruchomieniem temperaturę cieczy na poziomie 4-8stopni to odpala znowu przy pierwszym cyklu. Lecz na pewno to nie świece, nie sterownik świec.To na 100%.

    Dochodzę też do wniosku,że jeżeli ma na to wpływ temperatura otoczenia to jak się ma do tego ewentualne zapowietrzanie?Raczej nie powinno mieć to wpływu.
  • #117
    tegkrz
    Level 11  
    A moze ten napinacz lancucha mieszac? Kirde tyle tych opcji ze szok. Moj juz drugi miesiac ponad stoi u mechanika i nie odzywa sie wiec chyba nie opanowal tematu do konca. Wtryski dal do regeneracji ale sie okazalo ze tylko jeden mozna zregenerowac bo jest na pograniczu. Czasami to juz nie woerze ze to moje auto bedzie normalnie odpalac. U mnie problem z odpalaniem pojawil sie na jesieni jak ochlodzilo sie. Jak mechanik opanuje temat to sie podziele informacjami. Mam nadzieje ze w tym tyg dostane auto.
  • #118
    zdunvw
    Level 9  
    Wie ktoś za co jest odpowiedzialny opisany przeze mnie wyżej bezpiecznik nr 104 ? (niem.:motorversorgung , ang.:supply engine) z tłumaczenia wynika ZASILANIE SILNIKA ale co to oznacza w praktyce? Czy w tym silniku jest jakiś moduł zasilania? Czy to chodzi o sterownik silnika?Naprawdę jak ten bezpiecznik był spalony to silnik odpalał od strzała ale zaraz przy 2500-3000 obrotów wchodził w tryb awaryjny. Ktoś coś może wie na ten temat?
  • #119
    bogunow43
    Level 2  
    To dla pewności swojej tezy wyjmij ten bezpiecznik i sprawdź czy rzeczywiście odpali bez problemu.
    Ten bezpiecznik zasila kilka urządzeń osprzętu silnika związanych z paliwem, powietrzem i spalinami.
  • #120
    zdunvw
    Level 9  
    W ostateczności tak zrobię ale póki co może ktoś coś wie?Jak wywali Check znowu a wywali to znowu trzeba bedzie zapłacić za SD .