Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kawasaki gpz550kz - Brak iskry

jakuzo76 07 Nov 2020 19:32 717 7
  • #1
    jakuzo76
    Level 10  
    Motocykl stał 15lat elektryka rozgrzebana
    Makaron się wysypal...
    Kupiłem drugą instalację z tego samego roku ale jest jakby nowszą więcej przewodów i alternator w starej instalacji był na dwa przewody A w nowej jest na trzy.
    Czy jest to problem czy po prostu jeden zostaje luzem
  • #2
    michal_rybka
    Level 32  
    ze schematu wynika, że aby była iskra trzeba dać plus z akumulatora na zółto-czerwone kable od cewek zapłonowych, no i cewki muszą być podłączone do przerywaczy (zapewne pod bocznym deklem silnika) kable zielony i czarny

    na szybko można tak sprawdzić

    Kawasaki gpz550kz - Brak iskry

    jeśli po włączeniu stacyjki na kabli żółto-czerwonym nie ma napięcia ok 12V to znaczy że gdzieś jest przerwa (np stacyjka spalona, lub "engine stop switch") - trzeba po kablach iść gdzie plus jeszcze jest a gdzie już go niema
  • #3
    jakuzo76
    Level 10  
    Ok na bezpieczniku jest napięcie i dochodzi do modułu A na cewki nie sprawdzałem
    Ale jak to gdzieś wyczytalem trzeba mostkowac czujniki sprzęgła biegu jałowego i hamulca o których zapomniałem dodać że ich brak
    I co z tym alternatotem czy założyć starą instalację spowrotem?
  • #4
    michal_rybka
    Level 32  
    czujniki te ( sprzęgła, neutrala i hamulca) mają wpływ raczej tylko na możliwość uruchomienia rozrusznika, a nie na iskrę, inaczej motor by gasł jak byś wciskał sprzęgło/hamulec/wyrzucał na luz - to było by bez sensu

    dałeś schemat tylko jednej wersji a nie obu do porównania więc nie wiem jak z alternatorem - w tej wersji schematu masz regulator na 2 kable alternatora, zapewne ten regulator na 3 kable jest zupełnie inny bo 3 kable sugerują 3 fazową prądnicę a nie jednofazową (2 kable), ale można sam ten kawałek instalacji wyciąć i przełożyć ze starej

    Kawasaki gpz550kz - Brak iskry
  • #7
    michal_rybka
    Level 32  
    no to nic dziwnego że nie odpala...
    w starym typie wg schematu masz zapłon na zwykłych przerywaczach i cewkach
    a w nowym typie masz elektroniczny zapłon z czujnikami i modułem zapłonowym - tego nie da się podłączyć do przerywaczy, także musisz przerywacze podłączyć bez modułu bezpośrednio do cewek tak jak Ci narysowałem tutaj:

    Kawasaki gpz550kz - Brak iskry

    ładowanie też nie będzie pasowało - musisz ze starej instalacji wyciąć regulator wraz z kostką i podłączyć stary 2 przewodowy regulator do 2 przewodów od prądnicy i 3 przewody tak samo jak w tamtym nowym który trzeba też obciąć

    tutaj narysowałem Ci schemat przerobienia ładowania:
    Kawasaki gpz550kz - Brak iskry

    a żeby odpalał Ci z przycisku, to musisz zewrzeć "Starter lockout switch" czyli czarny kabel z elektromagnesu rozrusznia z drugim czarnym kablem który idzie do przycisku na kierownicy wg schematu:

    Kawasaki gpz550kz - Brak iskry
  • #8
    jakuzo76
    Level 10  
    Witsm ponownie ie mialem czasu zajrzeć do kawy a co do zaplou jest elektroniczny na takie male ceweczki impulsatory ...
    Jak dam plus na cewke zaplonowa to powinien zagadać