Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego pompa paliwa w Saab 9-3 SportSedan 1.8t nie działa prawidłowo?

SkyIsTheLimitt 07 Nov 2020 21:55 930 4
  • #1
    SkyIsTheLimitt
    Level 8  
    Witam,
    Pacjent to saab 9-3 ss 1.8t. Pompa paliwa na płaskiej powierzchni działa bez żadnego problemu, zaskakuje za każdym razem przy zapłonie, natomiast w momencie gdy postawie samochód prawą stroną do góry (albo na stacji benzynowej) pompa w ogóle nie zaskakuje, nie słychać jej. Co ciekawe, gdy przepchne samochód na płaska powierzchnię - pompa po paru minutach normalnie zaskakuje na zapłonie i odpala od buta.
    Jakiś pomysł czy to standardowy objaw i cała pompa do wymiany, czy może to efekt przekaźnika? Dorzucę, że nawet w tej pozycji ustawionej prawą stroną do góry w końcu odpali, tylko po dłuższym czasie - - > godzina, dwie, trzy.
    Wiem, że pytanie patowe, ale liczę, że ktoś miał podobna sytuację i podpowie mi czy to pompa czy może jej okolice.
  • #2
    michal_rybka
    Level 32  
    pompa paliwa powinna działać w każdym położeniu - sprawdź żarówką wpiętą najlepiej razem z pompą, czy świecić będzie gdy jest samochód pochylony a pompa nie pracuje, jeśli świeci no to pompa do wymiany, jak nie świeci - to coś z elektryką, może przekaźnik, może jakiś stary dorabiany alarm odcinający paliwo - znajomemu w Yarisie tak z niewiadomych powodów przestawała czasem działać pompa paliwa i właśnie przyczyną był dorobiony przekaźnik od odcięcia zapłonu, wywaliłem go i przywróciłem instalację do orginału i skończyły się problemy
  • #4
    SkyIsTheLimitt
    Level 8  
    Nie jeżdżę praktycznie nigdy poniżej 1/4, w opisanym przypadku miałem ponad 1/2 baku, przy czym nie mam instalacji gazowej.

    Nie mam też żadnych customowych odcięć zapłonu, chociaż fabryczny alarm lubi mi trochę przyswirowac. Jutro jak się rozjaśni przetestuję patent z żarówką, jak to nie wypali to wymienię wpierw przekaźnik - to i tak groszowe sprawy.
  • #5
    piotrek1313
    Level 17  
    W passacie b3 kiedyś poprzedni właściciel zamiast przeciąć przewód odcinający pb do zasilenia podtlenkiem przy skrzynce, zrobił to przy pompie - po drodze przewód był łączony. Zsunęła się lekko izolacja i pompa czasami nie startowała, w czasie jazdy zawsze było ok. Co ja się nagłowiłem zanim to znalazłem...
    A w uno 1.0 pompa mi się posypała, nie włączała się w ogóle. Podłączyłem na aucie przewody +/- na odwrót i znów działała. Przy trzeciej takiej akcji po paru tysiącach km rozebrałem pompkę i co się okazało? Że kawałek wirnika się odłamał i normalnie pływał w środku w paliwku ale czasami potrafił zakleszczyć się gdzieś przy łopatkach. Po usunięciu problem nigdy nie powrócił (dlatego też pomagało uruchomienie na lewych obrotach, a tak w ogóle to nie wiedziałem wtedy jak to działa i nie spodziewałem się, że po zamienieniu biegunów pompa będzie pracować w drugą stronę :D)
    Przekaźnik może masz nawet rozbieralny więc po otwarciu będzie widać czy nie jest np styk nadpalony. Poza tym możesz go pominąć robiąc na szybko zworkę z kawałka drutu, albo nawet podpiąć przewodami pompę paliwa bezpośrednio pod aku - choćby z gniazda zapalniczki
    Pozdrawiam