Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kąt wtrysku silnik mercedes Om 366 la

Qbek210 08 Nov 2020 23:08 2457 13
  • #1
    Qbek210
    Level 4  
    Witam
    Czy ktoś wie jaki powinien być kat wtrysku w silniku mercedes Om 366? Na oko nie idzie ustawić. Czy ktoś już to ustawiał w tym silniku?
  • #2
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Jaki to pojazd numer VIN?
  • #3
    Qbek210
    Level 4  
    To jest kombajn zbożowy - claas dominator 108, numer VIN mogę napisać jutro.
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    Numer VIN kombajnu raczej nic nie da. Podaj kompletny numer silnika. Albo przynajmniej sześć pierwszych cyfr. Silników o oznaczeniu "366" naliczyłem 65.
  • #5
    Qbek210
    Level 4  
    W którym miejscu znajdę ten numer?
  • Helpful post
    #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    Wujaszek Gugle ma radę na wszystko:
    Kąt wtrysku silnik mercedes Om 366 la
    Co prawda jest to wersja amerykańska silnika i ułożenie osprzętu może budzić zdziwienie, ale położenie tabliczki znamionowej nie uległo zmianie.
    Tu jest podobny silnik Mercedesa CNG (na gaz) - położenie tabliczki jest podobne:
    Kąt wtrysku silnik mercedes Om 366 la
  • #8
    Qbek210
    Level 4  
    Jeśli nie da się od czytać to nr jest taki : 366.901-501-238274
  • Helpful post
    #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    Trochę się naszukałem i motor 366.901 w ogóle w programie serwisowym sie nie pojawia. Jest multum innych 366, ale 901 nie ma. Może to być związane z tym, że po prostu z programu serwisowego WIS sukcesywnie stare informacje są wycofywane, żeby dać miejsce nowym autom które żrą GIGANTYCZNE ilości przestrzeni dyskowej. Na razie ma takie coś:
    Kąt wtrysku silnik mercedes Om 366 la
    Gdzieś wiem, że w moim otoczeniu egzystuje mała książeczka z gwiazdą (edycja sprzed wielu lat) lat zawierająca właśnie takie dane podstawowe. Jak będę miał chwilę to poszukam.
  • #10
    Qbek210
    Level 4  
    Było by super jakbyś miał taką informację, probowalem ustawić na oko ale to nie jest to.. A wyszło tak przez to że przez przypadek przestawiłem kąt jak wyciągałem pompę do sprawdzenia.
  • Helpful post
    #11
    Cowboy zagrabie
    Level 31  
    Ile motogodzin ma przepracowane ten silnik? W silnikach z dużymi przebiegami dane serwisowe mogą okazać się nieodpowiednie i istnieje niejednokrotnie potrzeba przyspieszenia wtrysku względem tego co podaje książka.
    Pozostaje wtedy barwa i zapach spalin oraz klekot sinika podczas zwiększania obrotów.
  • #12
    Qbek210
    Level 4  
    W kombajnie licznik już nie działa ho ho ho i jeszcze więcej, spaliny czarne jak noc, wcześniej miał za bardzo opóźniony zapłon to przyspieszyłem, wróciła moc silnika. A problem z czarnym dymem dalej został mimo wymiany wtrysków i regeneracji pompy.
  • #13
    Cowboy zagrabie
    Level 31  
    W pierwszej kolejności sprawdziłbym czystość filtra powietrza oraz drożność kanałów doprowadzających powietrze do turbiny. Następnie szczelność kanałów, połączeń rur oraz intercoolera pomiędzy turbiną i kolektorem ssącym oraz wydajność samej turbiny(po depnięciu węże za turbem powinny twardnieć).
    Próba organoleptyczna (węch słuch wzrok):
    Po depnięciu na gaz silnik powinien nieco twardo zarechotać i w miarę szybko wejść na obroty, w pierwszym momencie może nieco puścić czarnego dymka.
    Jeżeli nie wkręca się dynamicznie i "burboli" jakbyś gadał do plastikowego wiadra, a spaliny mają nieco słodkawy zapach sadzy, to ewidentnie zapłon zbyt późny.
    Przyspieszamy o 1-2°, w zależności od intensywności oraz jednoznaczności w/w objawów i ponawiamy próbę i tak do skutku.
    Objawami zbyt wczesnego zapłonu będzie twarda praca nawet przy delikatnym wciśnięciu pedału przyspieszenia, zmniejszenie elastyczności silnika, a spaliny będą miały gryzący w oczy i nos zapach. Przy nagrzanym silniku mogą pojawić się problemy z rozruchem(cofki) czyli objawy podobne do rozładowanego akumulatora.
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    No niestety - poszukiwania odniosły skutek połowiczny. 366.901 znowu nie występuje. Prawdopodobnie nie był montowany w samochodach. Pierwszy z dostępnych to 366.905.
    Poniżej to, co udało mi się znaleźć. Zwróć uwagę, że dla różnych modeli tego silnika kąt wtrysku jest uzależniony od osprzętu.
    Kąt wtrysku silnik mercedes Om 366 la Kąt wtrysku silnik mercedes Om 366 la