Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ł34 SW680 - Zmiana regulatora napięcia z mechanicznego na elektroniczny

Lukasino 09 Nov 2020 18:26 1035 4
lampy.pl
  • #1
    Lukasino
    Level 16  
    Witam,

    Mam problem z ładowaniem, napięcie przy wysokich obrotach dochodzi do max 25.5V bez obciążenia. Silnik wymieniony na nowy z alternatorem 28V 30A ELMOT, akumulatory nowe, regulator napięcia RC128 nowy w metalowej obudowie. Obstawiam regulator bo przy starym silniku na analogowym wyświetlaczu ładowania wskazówka ledwo przekraczała 1/4 zielonego pola więc na oko to by było z 25V. Niby przez rok problemu nie było, ale maszyna miała odłączone oświetlenie, a teraz wszystko jest podłączone i pojawił się problem z ładowaniem. Mam dwa pytania:

    1. Nie wiem, gdzie jest podłączony przewód na zdjęciu zaznaczony jako "?", jego odłączenie nic nie zmienia, a na schemacie Ł34 go nie mam (jest tylko + do Aku, masa i przewód do regulatora). Może z tego powodu jest niskie ładowanie bo ten przewód nie jest podłączony? (tylko gdzie powinien?).

    2. Mam jeszcze nowy regulator napięcia elektroniczny wraz z ogranicznikiem. Czy mogę go podłączyć?, jeżeli tak to w jaki sposób? (nie mam na schemacie takich oznaczeń), czy ten ogranicznik również jest potrzebny?.

    pozdrawiam
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Jeśli to alternator 9 diodowy (możesz to sprawdzić miernikiem, pomiędzy zaciskiem z pytajnikiem a łbami śrub w tych plastikowych koszyczkach) w jedną przejście, w drugą przerwa, to zacisk z pytajnikiem to D+ do regulatora i lampki ładowania, szczotka do zacisku DF 67 regulatora, D- regulatora do masy
  • lampy.pl
  • #3
    Lukasino
    Level 16  
    Ogranicznik przepięć nie jest w tym układzie potrzebny?.
  • #4
    bearq
    Level 38  
    Lukasino wrote:
    Ogranicznik przepięć nie jest w tym układzie potrzebny?.

    Nie
  • #5
    Lukasino
    Level 16  
    Ładowanie już działa idealnie, elektroniczny regulator zdecydowanie lepiej sobie radzi.